Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
11,469 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Krvacanie

    , Autor: AnkaM

    Dobrý deň pán doktor. V utorok 16.4.2019 som bola u Vas operovana laparoskopicky. Odstraneny bol cely lavy vajecnik kvôli cyste. Taktiež bola robená hysteroskopia s kyretazou. Rychla histologia bola negativna. Krvacat som zacala na druhy den po vykone, az po prepusteni domov. Krvacanie je ako pri menstruacii. Chcem sa opýtať do koľkých dnije normalne po vykone krvacat? Mam kludovy rezim. A ci mozem uzivat Wobenzym, ktory som kupila kvoli rychlejsej rekonvalescencii. Nakolko krvacam, este som ho nenasadila. Dakujem za Vasu skoru odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, po výkone na vaječníkoch je menštruačné špinenie, teda menštruácia, úplne normálna. Špinenie bude v dĺžke menštruácie a prvý deň krvácania si treba počítať ako prvý deň menštruácie, nasledujúca sa dostaví o 4 - 6 týždňov. Osobne reklamu nerobím, ale už keď ste spomenuli, môžete užívať Wobenzym prvý týždeň 5-5-5 tbl p.o. a následne ešte 2 týždne 3-3-3 tbl p.o. Krvácanie s užívaním Wobenzymu nesúvisí, môžete ho začať v prípade odhodlania kľudne užívať.

Podobné otázky

  • Bolesti po menštruácií

    , Autor:

    Dobrý deň.
    Chcela by som sa opýtať, že či sa môže jednať o nejaký vážny zdr.problém.Som dlhodobou užívateľkou HAK a nikdy som nebola tehotná.Zistili mi ureaplazmu na ktorú som brala antibiotiká aj partner.Bolo to 6 mesiacov dozadu a odvtedy bolo všetko v poriadku.

    15 dní pred menštruáciou som pociťovala bolesti čo mi prišlo zvláštne.Také ako PMS.Menštruácia prišla na čas.Zvyčajne mám len chvíľové bolesti jeden deň a slabé krvácanie.Krvácanie bolo silnejšie a bolesti trvali 3 dni.
    Menštruáciu som dostala 9.4 a skončila 11.4.
    Som zvyknutá, že trvá 3 dni+ deň špinenia.
    12.4 som začala pociťovať nezvyčajné bolesti ktoré sa stupňujú pri pohybe alebo v stoji.
    Dnes beriem 4 tabletku a stále špiním.Večer mám silnejší výtok ktorý je buď sfarbený do hneda alebo svetlo hneda.Ráno keď sa utriem tak vidím len nejaké pozostatky z večera a po celý deň nič.

    Bolesti sú veľmi intenzívne.Bolia ma kríže, brucho, podbruško.Pri aktívnejšom pohybe aj tam dolu.Cítila som aj pichanie aj také nepríjemné, mravčenie.Cítim strašne silný tlak ako keby som v sebe nosila kamene a zároveň ako keby ma niekto silno tlačil.Neviem dlho stáť a hneď si musím sadnúť.Cítim aj pocit ktorý cítim v prvý deň menštruácie.

    Mám veľmi tvrdé bruško a naduté.

    Nerozumiem tomu.Menštruácia mi skončila a tie bolesti prišli až po nej a stupňujú sa keď stojím alebo sa hýbem.Nikdy predtým som toto necítila.Cítim sa vyčerpane a nevládzem dlho stáť.Nie je to bolesť pri ktorej sa nedá fungovať, ale je to taký silný tlak, že to neustojím.Vydržím tak 10 minút a potom to príde a čím dlhšie stojím tým je tlak väčší.Pri chôdzi cítim bolesť aj tam dolu.Musím si sadnúť aby sa to postupne uvolnilo.


    Ďakujem vopred za odpoveď a prajem pekný deň.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, čo sa týka špinenia počas užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie, nebolo by to nič nezvyčajné. Čo sa týka opisovaných bolestí, ako aj ostatných pridružených príznakov, takto sa Vám neviem objektívne vyjadriť. Je nutné navštíviť obvodného gynekológa, ktorý Vás prípadne odošle na vyššie pracovisko. Bez vyšetrení, odberov a nálezov Vám takto neviem pomôcť.

  • Polyp

    , Autor:

    Dobry den vo štvrtok mi odstranili polyp v narkoze stvrtok po odstraneni som krvacala a v piatok rano len mierne spinenie potom uz nie ale v sobotu rano som zas zacala krvacat uz by som mala dostat aj menstruaciu tak teraz neviem ci to krvacanie je po odstraneni ci uz menstruacia mierne ma boli v podbrusku Moja otazka je ze kolko dni sa po odstraneni polypu krvaca ? Ci je to ok? Ci je mozne ze je to uz menstruacia a ci sa zvykne menstruacia po odtraneni dostavit v normalnom termine ako mam cyklus ?dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, po zákroku môže trvať špinenie či krvácanie do týždňa. Deň zákroku sa považuje za prvý deň menštruácie, takže nasledujúca menštruácia by sa mala dostaviť za 4-6 týždňov od zákroku.

  • Uhniezdenia vajíčka

    , Autor:

    Dobry deň pán doktor chcem sa pýtam menzes bol 16.3.a dnes pociťujem bolesti prsiach a mierne boelsti brucha ako pri menzese dnes som mala som také stredne krvácanie myslela som si že je to meznes ale krvácanie prestalo môže ísť o uhniezdovanie vajíčka ??alebo ide o niečo vážne strašne som sa zľakla ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, príčin zakrvácania môže byť viacero. Takto je však veľmi ťažké sa bližšie objektívne vyjadriť. Mohlo sa jednať o oneskorenú ovuláciu a ovulačné krvácanie, áno, teoreticky sa mohlo jednať aj o implantačné krvácanie. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní alebo opakovaní ťažkostí, ako aj v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Kyretáž

    , Autor: Lucka10

    Dobry den,pan doktor chcela by som sa spytat.26 2. mi bola robena kyretaz z dovodu dlhotrvajuceho silneho krvacania.Mala som vysoku sliznicu maternice.4.4. mi prisla menstruacia. Dnes je to treti den a ja velmi silno krvacam.Chcem sa spytat ,ci je to normalne po tom zakroku,ze takto krvacam.Velmi pekne dakujem za odpoved.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, aktuálne krvácanie už nesúvisí s realizovaným výkonom. Odsledujte si to. Nepoznám ale žiadne informácie, okolnosti, či výsledky vyšetrení, preto je ťažké sa objektívne bližšie vyjadriť. Odsledujte si to. Ak by to bolo možné, ak bude silné krvácanie pretrvávať a výsledky histológie sú v poriadku, je možno vhodné porozmýšľať o zavedení vnútromaternicového telieska. Poraďte sa so svojím obvodným gynekológom.

  • Dessiret

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa spýtať že či je normálne krvacat 13 dní pri antikoncepcii Dessiret . Beriem ju už 2 mesiac každý deň.Lebo mi zistili endometriózu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, počas užívania Desirettu sa môže objaviť krvácanie z pošvy v nepravidelných intervaloch s rôznou intenzitou, či intervalom krvácania. Je to pomerne časté, je to vedľajší účinok preparátu. Nepoznám síce žiadne bližšie informácie, ani výsledky vyšetrení, či okolnosti, ale na liečbu endometriózy je výborným preparátom Visanne.