Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,299 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Krvácanie

    , Autor: Kristína

    Dobrý deň, chcela by som sa spýtať na určitý problém. Beriem antikoncepciu už asi rok a menzes som mala pred týždňom. S priateľom sme však mali nechránený sex po menzese (neplodné dni) a spravil sa do mňa. Po sexe som mala veľké bolesti, ktoré pretrvávajú do teraz a začala som krvácať. Je to hnedá krv niekedy aj zrazeniny. Test som si robila a je negatívny. Čo by to mohlo byť? Môžem byt aj napriek tomu tehotná ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu, že užívate tablety hormonálnej antikoncepcie pravidelne, ste chránená počas celého menštruačného cyklu. Možností, prečo krvácate po pohlavnom styku je viacero, sú rôznorodé a netreba ich podceniť. Tehotenstvo je počas pravidelne užívanej hormonálnej antikoncepcie málo pravdepodobné, ale vylúčiť sa nedá. Navštívte Vášho obvodného gynekológa v dohľadnej dobe, ktorý na základe vyšetrenia ako aj USG zistí dôvod Vašich ťažkostí a odporučí ďalší postup.

Podobné otázky

  • Menstruacia

    , Autor:

    Dobrý deň chcem sa opýtať beriem antikoncepciu aidee, styk a priateľom mame nechránený ale robí sa mimo mna. V nedeľu som zobrala poslednú tabletku z blistra a dnes mi prišla menstruacia. ráno krv červená a teraz už taká viac do hnedá. Môže to niečo znamenať ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, krvácanie z vysadenia môže byť vo forme červeného, červenohnedého, či hnedého zašpinenia. Je to normálne. Odsledujte si to. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie ste plne chránená a môžete mať nechránený pohlavný styk s ejakuláciou. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Bolesti a antikoncepcia

    , Autor:

    Dobry den. Mam dlhodobe problemy so spinenim mimo cyklu a bolestami v podbrusku a krizoch. Mam aj retroflexiu maternice a strasne vela zrastov. Zacala som tento mesiac brat antikoncepciu leverette a mam uz posledne dve tablety. Avsak mam od vcera aj normalne menstruacne krce a zacala som spinit. Najprv to boli lem take hnede hrudky ale teraz je to uz normalna krv. Bola som u lekara a vraj mam prerastenu sliznicu a mam ocakavat masivne krvacanie ked vysadim tabletky. Rozmyslala som ze ci by nebolo vhodnejsie ich uz vysadit? A este sa chcem opytat preco mam vysoku sliznicu ked beriem antikoncepciu? Aky moze byt dovod?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je blokovaná ovulácia, rast sliznice maternice však blokovaný nie je, hoci je do istej miery zmenený. Štandardne je sliznica dutiny maternice ku koncu cyklu najvyššia, tesne po skončení menštruácie zase najnižšia. Tabletky hormonálnej antikoncepcie sa užívajú v schéme 21 tabliet a nasleduje 7 dňová pauza. Skorším začatím 7 dňovej pauzy si skrátite a posuniete celý cyklus o 2 dni. Nemyslím si, že to má u Vás nejaký význam. Pri akýchkoľvek nejasnostiach kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

  • baktéria e.coli

    , Autor:

    Dobrý deň, 2 mesiace dozadu som začala brat ATB summamed kvôli pleti. Brala som ich 3dni, 4 dni prestávka a ďalšie 3 dni. Menštruácia mi prišla načas, avšak trvala skoro 2 týždne(7 dní trvala, potom dva dni nič a potom zase prišlo také stredne krvácanie) čo som dovtedy mala menštruáciu maximálne 5 dni. Ku koncu bolo to krvácanie už iba pri veľkej potrebe. Tak som išla k doktorovi, ktorý mi robil ster a teda iba cez telefon mi povedal že mam "masívnu" baktériu e.coli a teda že asi tým mohlo byt spôsobené to krvácanie. Predpísal mi ATB zinnat a probiotika. Probiotika som doužívala jedno balenie a kedže sa snažím atb vyhýbať nezačala som ich ešte brat nakoľko krvácanie odvtedy už žiadne nemám a ani iné príznaky.
    S mužom sa snažíme o dieta a aj preto som sa atb brat nechcela...A teraz mi menštruácia mešká 9 dní, myslíte žeby to mohlo byt spôsobené tou baktériu ? tehotenský test som si robila 2x a negatívny...Dá sa baktéria e.coli liečiť aj inak ako ATB? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, infekcia má vplyv na menštruačný cyklus, meškanie môže byť spôsobené infekciou. Osobne si myslím, že vplyvom užívania Sumamedu sa u Vás rozvinula bakteriálna vaginóza. Ak sa jedná iba o vaginálnu infekciu E. Coli, ktorá sa v pošve nachádza bežne, ale je v "harmónii" s Lactobacilmi, a moč bol v poriadku, je vhodnejšie užívať lokálnu vaginálnu liečbu, v závislosti od výsledkov citlivosti na danú baktériu. Klasické probiotiká nemajú na pošvu žiadny vplyv. Jednoznačne odporúčam aplikáciu vaginálnych probiotík na úpravu pošvovej mikroflóry. Počas liečby je vhodná pohlavná abstinencia. Snaženie by som odložil až po preliečení.

  • Mirena

    , Autor:

    Dobrý deň p. Doktor,
    mám problémy s nepravidelnou periodou 2 az 3 roky. Po 1 mesacnom krvacaní som navstivila gyn. ktorá mi odporučila Mirenu. Krv v norme, na sone nález zhrubnutá sliznica maternice 16 mm /endometrium/. Mám dve deti, donosené bez problémov, doteraz žiadna antikoncepcia alebo iné tabletky. Chcem sa opýtať, či mi odporúčate Mirenu, niektoré ženy ju neodporúčajú. Dakujem za odpoved. Hanka

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, vnútromaternicové teliesko môže napomôcť k úprave menštruačného cyklu. 16 mm sliznica je vysoká, závisí však aj od dňa menštruačného cyklu, kedy bolo USG vyšetrenie realizované. Ak bolo USG realizované v prvej polovici cyklu, najskôr by som realizoval histologizáciu sliznice, či krvácanie nie je prejavom problému so sliznicou dutiny maternice. Pri negatívnych výsledkoch histológie sa dá uvažovať o zavedení vnútromaternicového telieska, ktorému predchádza výter z pošvy na kultivačné vyšetrenie. Postupujte podľa odporúčaní Vášho obvodného gynekológa.

  • bolesti po menštruácii

    , Autor:

    Dobrý deň, už pár dní trpím nepríjemným pálením/rezaním na vonkajšej oblasti pošvy. Taktiež mám semtam bolesti v podbrušku, bolesť krížov a niekedy počas dňa aj opuchnuté a citlivé bradavky. Onedlho by mi mala začať ovulácia. Poslednú menštrúciu som mala od 10.6. trvala len 2 dni a potom pár dní už len veľmi slabé krvavé špinenie. Inak mi trvá 6-7 dní a krvácanie je normálne. S partnerom máme chránený pohlavný styk, ale preistotu som si urobila aj 2 testy po skončení menštruácie, vyšli negatívne. Chcela by som sa opýtať, o aký problém by išlo? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať o začínajúcu infekciu vonkajších rodiidel a pošvy. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení nasadí potrebnú liečbu a určí ďalší postup.