Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,410 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • palenie

    , Autor: Lulua

    Dobry den, pred 5 dnami som mala pohlavny styk s novym partnerom a od vtedy mam palenie, hlavne pri moceni. Som v zahranici a nebudem mat moznost navstivit lekara dalsie asi 2 tyzdne. Pred 2 tyzdnami som bola liecena na mykozu, ale to bol iny pocit stipania preto neviem ci toto nemoze byt skor urologicky problem. denne pouzivam vyplach Rozalgin a nepomaha to. ako to rozlisit a co s tym robit ?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    pokojne sa môže jednať o zápal moč.mechúra ale obávam sa ,že sama to asi nijykým spôsobom neodlíšite.Pridajte i urologický čaj a brusnice, to sa dá zaobstarať aj volno preddajne a uvidíte, ak by ťažkosti ptretvávali navštívte lekára jkdekoľvek sa nacháadzate, môžu sa teoreticky pridať i teploty a pod.alebo sa môže jednať o kombináciu poš.infekcie a zápalu moč.ciets
    S pozdravom

Podobné otázky

  • Vitagyn C

    , Autor: Ivana

    Dobry den,

    liecila som sa na mykozu a po liecbe mi lekar odporucil vitagyn c, pretoze sa mi pravidelne mykoza vracala.. vcera som si tento krem zaviedla do posvy po styku s partnerom pretoze som mala pocit, ze citim mierne palenie. V pribalovom letaku je napisane, ze nezanechava ziadne stopy na nohavickach. Na druhy den asi po 12 hodinach po aplikacii zo mna zacal vytekat biely vytok a pride mi logicke, ze to bol ten krem.. ale kedze je v pribalovom letaku napisane, ze to ziadne flaky nezanechava, tak som trochu zmatena, ci sa mi mykoza nevratila v plnej sile aj ked nepocitujem svrbenie, mozno trosku palenie ale to tiez neviem ci si uz nenahovaram.. ide mi len o to, ci mi viete poradit.. moze ten krem vytiect po par hodinach alebo by nemal, ked to je tak napisane v letaku?? Dakujem!

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám objektívne bližšie vyjadriť neviem. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a odsledujte si, či sa spomínaný výtok objaví. Ak áno, bude potrebné navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Výtok?

    , Autor:

    Dobrý deň prajem, chcela by som poradiť pravdepodobne ohľadom výtoku. Posledné roky pozorujem, že sa mi zakaždým zafarbuje spodná bielizeň do hnedastej farby a nedarí sa mi to ani vyprať a nijako sa to zbaviť. Popravde výtok priamo nespozorujem až po krátkom nosení novej spodnej bielizne si všimnem, že znova zmenila farbu. Na kontroly chodím pravidelne a žiadne ťažkosti nemám. Ani bolesti, svrbenie a pálenie. Občas mám iba veľmi bolestivú a nepravidelnú menštruáciu ale už od malička mám zníženú funkciu štítnej žľazy. Pomohlo by nejaké preliečenie pomocou výplachov alebo vkladov?
    Veľmi ma to trápi a už si neviem pomôcť. Je mi to veľmi nepríjemné.
    Ďakujem vopred za radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, záleží od toho, či sa výtok opakuje v isté dni cyklu každý mesiac alebo je nepravidelný. Vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom si môžete realizovať. Vhodná je aj aplikácia vaginálnych probiotík v pravidelných kúrach. Odsledujte si to. Takto, navyše bez poznania bližších informácií, či okolností, sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Biele na klitorise

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som sa spýtať už týždeň má trápi biely klitoris, ktorý sa šúpe. A pri vchode do pošvy ma trápi svrbenie, pálenie a začervenanie. Natieram si to tri dni canestenom ale necítim žiadnu zmenu. Neviete mi poradiť o čo môže ísť? Ešte nikdy som taký problém nemala. Ďakujem za odpoveď. Pekný zvyšok dňa prajem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môže sa jednať o rozvíjajúcu sa infekciu, takto sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť. Odporúčam navštíviť Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základe vyšetrení určí možnú príčinu Vašich ťažkostí a určí ďalší postup.

  • Výtok

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor.
    Už neviem na koho sa obrátiť od pôrodu som 6 mesiacov pomaly a každý mesiac mám palenie od spodu a hustý žltý výtok ,sem tam hrudkovity , začervenanie zvonka ktoré začne v zahybe a prenesie sa ako keby aj dnuka a po stranach pri vstupe do pošvy mám ako keby biele bodky tak hrudky na sliznici picha to neskutočné keď sa mi toto objaví ,dobrala som všetko možné od spodu,gynazol,macmiror,clotrimazol a pod s priatelom užívame kondóm bezlatexovy pre istotu ...neholim sa už ,používam čistú vodu od spodu prádlo na 60 detský prášok ...a opakovane sa mi to stále vracia už som zúfalá nemáme s priatelom žiaden sexuálny život po pôrode lebo stále mám nejaké problémy (celé tehu som mykozy nemala až mesiac pred pôrodom raz ) doktor mi bral 2 krát stery čisté našiel sa len lactobacil dnuka prospešný ja už ozaj neviem za.kym ísť ...mala som zápal v krvi predpísané antibiotiká Biseptol pred vyše týždňom nakoľko som šla.aj bakterie v moči kde ale kultivácia nič neukázala neviem či ísť za urológom.osobitne ...a močením necítim problémy ...pálenie sa mi zase vrátilo a doktor mi znova poslal polygynax ...pýtam sa mám užiť 6 dni alebo radšej 12 dní polygynax a čo by bolo potrebné ešte vyšetriť ?pred necelým rokom som prekonala chlamýdie kde mi z krčka bývalá gynekologicka ich našla nakoľko som krvacala po styku ..opakovany ster bol čistý po liečbe a terajší doktor mi bral len klasický ster a povedal že to by mi chlamýdie ukázalo v pošve no nemá sa to brať z krčka ?rozmýšľam aj nad zmenou dok ale u nás je to bieda ...ďakujem pekne a pekný deň

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík a antimykotík (celkových aj lokálnych) dochádza k vzniku a prehlbovaniu bakteriálnej vaginózy. Čo sa týka klasického výteru, ten chlamýdie neukáže. Vhodné je realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a dlhodobejšie si aplikovať vaginálne probiotiká. Problém môže byť aj na strane imunity. Doriešil by som aj rozšírený ster na mykoplazmy a chlamýdie. Čo sa týka Polygynaxu, jedná sa tiež o lokálne antibiotikum, ktoré môže ešte viac prehĺbiť vaginózu. Liečba má byť 12 dňová. Ak však opakovane užívate Polygynax a ťažkosti pretrvávajú, je otázne, či Vám daný preparát pomôže. Takto sa Vám bližšie viac vyjadriť neviem.

  • Hysterektomia

    , Autor: Iveta

    Pán doktor, veľmi pekne ´dakujem za skoru odpoveď.Ja skor ten tlak pociťujem aj tom priestore medzi zadkom v oblasti kostrče.S hemoroidasmi som mala v minulosti problemy, ale bola to skor bolesť, palenie , teraz je tam iba tlak a pocit, akokeby nejakeho opuchu, ale zvonku v tej priehradke medzi zadkom. Aj pri sedeni je to horšie. Nemohlo mi to sposobiť to dlhe sedenie pri PC a niečo mi tam otlačiť?Veľmi sa bojim, aby nebol probles s poklesnutim panvoveho dna, zadnej pošvovej steny. Prosium Vas videl by to gynekolog pri vyšetrenie, alebo by som to aj ja spozorovala nejako, že niečo nieje v poriadku? Ďakujem ešte raz a peknu nedeľu prajem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, ako som už spomínal, dlhodobé sedenie má negatívny vplyv na hemoroidy. Gynekológ by pri vyšetrení videl pokles zadnej steny pošvy.