Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
12,435 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v Nemocnici AGEL Košice-Šaca.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Vytok

    , Autor: jamata

    Dobry vecer

    vyse 30rokov Diabetes od porodu zle nastaveny
    Uz vyse 3 tyzdnov mam silny vytok svrbiaci biely.,svrbi ale nepachne Po sprchovani necele 2 minuty a som ako pred sprchovanim.S Partnerom Sex nemam
    mam 40 rokov
    Prosim o radu.
    Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    začnite s užívaním Canesten do pošvy v kombinácii s kremém, ak ťažkosti budú pretrvávať navštívte lekára.

Podobné otázky

  • Špinenie po sexe

    , Autor:

    Ďakujem za odpoveď. Chcela by som ešte napísať, že to špinenie je slabo hnedé, a denne možno pár kvapiek zistila som to pri močení. Čo sa týka toho nemám žiadne iné problémy, len ten výtok je slabo hnedý , taktiež o 9 dní mám dostať mesiačiky. Tak ma napadlo či to nebude aj tým. Je potrebné piť zatiaľ bylinkové čaje, aby sa to nejak upravilo? Bolesť v podbrušku ustúpila.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nie je potrebné piť bylinkové čaje. Ako som už spomínal, príčin špinenia môže byť viacero. Samozrejme, môže to súvisieť s blížiacou sa menštruáciou. Odsledujte si to.

  • Výtok a bolestivé prsia

    , Autor:

    Dobrý deň ,
    Môžete mi prosím poradiť . Mala som veľmi slabú menštruáciu dva dni,potom dva dni nič a potom zas slabý hnedý výtok občas s krvou,hlavne keď som sa po použití toalety utrela.Len pár dní pred menštruáciou ma začali bolieť prsia a bolia stále,je to už viac ako dva týždne.Bola som u gynekológa, povedala by som,že len povrchne mi vyšetril prsia a povedal,že sú napnuté.Predpisal mi tabletky Chlormadinon a progestogel na natieranie prsníkov.Su to názvy liekov v Nemecku.Velmi ma prekvapilo,že neurobil napríklad ultrazvuk nakoľko lekár vie,že sa už dlhší čas snažíme o bábätko a viem,že sa stáva,že aj v prvých mesiacoch tehotenstva je možné mať takéto problémy.Hnedy
    výtok síce prestal,ale prsia stále velmi bolia .Mam naďalej brať lieky alebo požiadať lekára o ďalšie vyšetrenie?
    Srdečne ďakujem za odpoveď
    Lubi.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nepoznám síce žiadne bližšie okolnosti, ani informácie, ale za predpokladu, že sa nedá vylúčiť tehotenstvo a vo vzťahu k meškajúcej menštruácii je USG vyšetrenie štandardne realizované. Odsledujte si to. Samozrejme, pri akýchkoľvek nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Vitagyn C

    , Autor: Ivana

    Dobry den,

    liecila som sa na mykozu a po liecbe mi lekar odporucil vitagyn c, pretoze sa mi pravidelne mykoza vracala.. vcera som si tento krem zaviedla do posvy po styku s partnerom pretoze som mala pocit, ze citim mierne palenie. V pribalovom letaku je napisane, ze nezanechava ziadne stopy na nohavickach. Na druhy den asi po 12 hodinach po aplikacii zo mna zacal vytekat biely vytok a pride mi logicke, ze to bol ten krem.. ale kedze je v pribalovom letaku napisane, ze to ziadne flaky nezanechava, tak som trochu zmatena, ci sa mi mykoza nevratila v plnej sile aj ked nepocitujem svrbenie, mozno trosku palenie ale to tiez neviem ci si uz nenahovaram.. ide mi len o to, ci mi viete poradit.. moze ten krem vytiect po par hodinach alebo by nemal, ked to je tak napisane v letaku?? Dakujem!

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, takto sa Vám objektívne bližšie vyjadriť neviem. Skúste si realizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a odsledujte si, či sa spomínaný výtok objaví. Ak áno, bude potrebné navštíviť Vášho obvodného gynekológa.

  • Výtok?

    , Autor:

    Dobrý deň prajem, chcela by som poradiť pravdepodobne ohľadom výtoku. Posledné roky pozorujem, že sa mi zakaždým zafarbuje spodná bielizeň do hnedastej farby a nedarí sa mi to ani vyprať a nijako sa to zbaviť. Popravde výtok priamo nespozorujem až po krátkom nosení novej spodnej bielizne si všimnem, že znova zmenila farbu. Na kontroly chodím pravidelne a žiadne ťažkosti nemám. Ani bolesti, svrbenie a pálenie. Občas mám iba veľmi bolestivú a nepravidelnú menštruáciu ale už od malička mám zníženú funkciu štítnej žľazy. Pomohlo by nejaké preliečenie pomocou výplachov alebo vkladov?
    Veľmi ma to trápi a už si neviem pomôcť. Je mi to veľmi nepríjemné.
    Ďakujem vopred za radu.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, záleží od toho, či sa výtok opakuje v isté dni cyklu každý mesiac alebo je nepravidelný. Vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom si môžete realizovať. Vhodná je aj aplikácia vaginálnych probiotík v pravidelných kúrach. Odsledujte si to. Takto, navyše bez poznania bližších informácií, či okolností, sa Vám neviem bližšie objektívne vyjadriť.

  • Výtok

    , Autor:

    Dobrý deň pán doktor.
    Už neviem na koho sa obrátiť od pôrodu som 6 mesiacov pomaly a každý mesiac mám palenie od spodu a hustý žltý výtok ,sem tam hrudkovity , začervenanie zvonka ktoré začne v zahybe a prenesie sa ako keby aj dnuka a po stranach pri vstupe do pošvy mám ako keby biele bodky tak hrudky na sliznici picha to neskutočné keď sa mi toto objaví ,dobrala som všetko možné od spodu,gynazol,macmiror,clotrimazol a pod s priatelom užívame kondóm bezlatexovy pre istotu ...neholim sa už ,používam čistú vodu od spodu prádlo na 60 detský prášok ...a opakovane sa mi to stále vracia už som zúfalá nemáme s priatelom žiaden sexuálny život po pôrode lebo stále mám nejaké problémy (celé tehu som mykozy nemala až mesiac pred pôrodom raz ) doktor mi bral 2 krát stery čisté našiel sa len lactobacil dnuka prospešný ja už ozaj neviem za.kym ísť ...mala som zápal v krvi predpísané antibiotiká Biseptol pred vyše týždňom nakoľko som šla.aj bakterie v moči kde ale kultivácia nič neukázala neviem či ísť za urológom.osobitne ...a močením necítim problémy ...pálenie sa mi zase vrátilo a doktor mi znova poslal polygynax ...pýtam sa mám užiť 6 dni alebo radšej 12 dní polygynax a čo by bolo potrebné ešte vyšetriť ?pred necelým rokom som prekonala chlamýdie kde mi z krčka bývalá gynekologicka ich našla nakoľko som krvacala po styku ..opakovany ster bol čistý po liečbe a terajší doktor mi bral len klasický ster a povedal že to by mi chlamýdie ukázalo v pošve no nemá sa to brať z krčka ?rozmýšľam aj nad zmenou dok ale u nás je to bieda ...ďakujem pekne a pekný deň

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, častým užívaním antibiotík a antimykotík (celkových aj lokálnych) dochádza k vzniku a prehlbovaniu bakteriálnej vaginózy. Čo sa týka klasického výteru, ten chlamýdie neukáže. Vhodné je realizovať si vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom a dlhodobejšie si aplikovať vaginálne probiotiká. Problém môže byť aj na strane imunity. Doriešil by som aj rozšírený ster na mykoplazmy a chlamýdie. Čo sa týka Polygynaxu, jedná sa tiež o lokálne antibiotikum, ktoré môže ešte viac prehĺbiť vaginózu. Liečba má byť 12 dňová. Ak však opakovane užívate Polygynax a ťažkosti pretrvávajú, je otázne, či Vám daný preparát pomôže. Takto sa Vám bližšie viac vyjadriť neviem.