Poradňa gynekológa a pôrodníka

Poradňa gynekológa a pôrodníka
20,765 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij, MPH, ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa a pôrodníka
  • Menštruácia počas užívania tabliet

    , Autor: lussi123

    Dobrý deň, užívam dlhodobo a pravidelne antikoncepciu. Ale posledne mesiace sa mi stáva, že namiesto ovulácie, keď mám cca 15tu tabletku, dostanem menštruáciu a trvá cca 4 dní. Potom keď po 21. Tablete mam pauzu, taktiež príde menštruácia. Je dôvod obávať sa?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij, MPH

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je ovulácia blokovaná, takže neovulujete. Rovnako tak sa nejedná o menštruáciu v pravom slova zmysle, ale o krvácanie zo spádu hormónov pri vysadení. Aj napriek pravidelnému a správnemu užívaniu tabliet hormonálnej antikoncepcie sa môže vyskytovať nepravidelné špinenie, či slabé krvácanie. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidlenom a správnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.