Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,599 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Antikoncepcia

    , Autor: Sima121

    Dobrý večer chcem sa opýtať.....v stredu večer som mala menšie žalúdočné problémy.....v ten večer som ešte užila antikoncepcia....hneď vo štvrtok poobede som začala hnačkovať....tiež som vzala antikoncepciu......no hneď v piatok ráno som dostala menštruáciu....ale ešte v piatok som mala užiť poslednú tabletku pred 7 dňovou pauzou....čiže menštruáciu som mala dostať až v Pondelok 7.3. ......a prišla o 4 dni skôr......je možné že sa mi nevstrebala antikoncepcia v dôsledku hnackovania......som teraz počas 7 dnovej pauzy chránená???? Ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, ak ste mali tráviace problémy a dochádzalo k hnačkám, je možné, že sa znížil účinok hormonálnej antikoncepcie. Za daných okolností by som sa doplnkovo chránil, ako počas pauzy, tak aj prvý týždeň užívania hormonálnej antikoncepcie, za predpokladu, že tráviace ťažkosti budú pretrvávať, bude potrebná doplnková ochrana celý cyklus. Odsledujte si to. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností kontaktujte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, keďže núdzová antikoncepcia funguje na inom princípe, ako kombinovaná hormonálna antikoncepcia, antibiotiká nemajú vplyv na jej účinok.

  • Karhla

    , Autor: Veron4

    Dobrý deň, mám 19 rokov a antikoncepciu Karhla užívam rok z dôvodu nepravidelnej a veľmi bolestivej menštruácie. A potrebovala by som vedieť, či by bolo možné, aby mala antikoncepcia vplyv na trávenie...
    Približne pred rokom som zaznamenala problémy s trávením, mám veľmi nepravideľnú stolicu a ťažké vyprázdňovanie (stolicu mávam 3x do týždňa). Mám celiakiu, reflux a intoleranciu na laktózu, čo tomu nie príliš pomáha, avšak takéto problémy mám od obdobia užívania Kharly. Je možné, že sa mi z antikoncepcie spomalilo trávenie? Tiež badám väčšiu chuť do jedla a za ten rok som zo 48 kíl šla na 53. Som akási zavodnená v oblasti brucha a tiež nôh.
    Čo myslíte? Môže to mať súvis? Ďakujem za odpoveď vopred.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, keďže tabletky hormonálnej antikoncepcie obsahujú laktózu, ktorá je ako pomocná látka v každej jednej tabletke, predpokladám, že ak máte laktózovú intoleranciu, tráviace ťažkosti Vám môže spôsobovať aj hormonálna antikoncepcia.

  • Travenie

    , Autor: Anonnym

    Dobrý deň užívam antikoncepciu a občasne má trápi škrvkanie v bruchu a mierna plynatosť hlavne večer. Teda po jedle. Nemám žiadne iné problémy. Je vstrebanie tabletky v norme alebo škvrkanie v bruchu a mierna plynatosť nejak zabraňuje vstrebávaniu tabletky? Stolicu mám normálnu, nemám hnačky, nezvraciam. Len to škvrkanie v bruchu ma trocha znepokojuje. Mam to brať ako problém s trávením?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, hormonálna antikoncepcia má vplyv aj na tráviaci trakt, môže zrýchliť peristaltiku čriev, čo sa môže prejaviť škvrkaním, či zvýšenou plynatosťou. Škvrkanie v bruchu, ako aj plynatosť nie je problém a nemá vplyv na účinok hormonálnej antikoncepcie. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Antikoncepcia a zubar

    , Autor: Barborela

    Dobry den, moze plombovanie a injekcia na umrtvenie znizit ucinok antikoncepcie? Dakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, nie, nemá to vplyv na účinok hormonálnej antikoncepcie, nemusíte sa obávať. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Menštruácia

    , Autor: PetraH

    Dobrý deň užívam antikoncepciu leverette a počas 7 dňovej pauzy mi chodí menštruácia ráno na 4 deň a je normálna ako bez užívania antikoncepcie akurát nie je vôbec bolestivá a trvá 5-6 dní. Je to normálne? Čítala som že antikoncepcia by mala zmieriť krvácanie.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, áno, je to v poriadku. Krvácanie z vysadenia je štandardne slabšej intenzity, ale je to individuálne. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Pri ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.