Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
13,341 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • Špinenie

    , Autor: Iglia

    Dobrý deň užívam už rok antikoncepciu mistra a v poslednom čase som si všimla špinenie (hnedé) nie je toho veľa ale aj tak sa chcem opýtať či je to v poriadku.. v sobotu mi začína 7 dňová pauza tak nie je to náhodou kvôli tomu?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie je špinenie, či krvácanie aj mimo pauzy pomerne časté. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Hnedý výtok počas užívania antikoncepcie

    , Autor: Emiiee

    Dobrý deň, pán doktor, už viac ako rok užívam hormonálnu antikoncepciu Aidee. Presne o týždeň mám skončiť blister a teda dostať “menštruáciu”, no už dnes som si všimla hnedý výtok, ktorý zvyčajne mávam pred začatím menštruácie. Je to normálne? Krvácanie/špinenie počas cyklu som nikdy pri antikoncepcii nezažila. Včera som dobrala 10-dňové antibiotiká. Je možné, že ovplyvnili vstrebávanie antikoncepcie? Antikoncepciu beriem presne, tabletky nevynechávam. Je možné, že bola znížená účinnosť antikoncepcie? Ako mám, prosím, v najbližších dňoch postupovať čo sa týka styku?
    Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa môže vyskytovať špinenie aj počas celého cyklu. Áno, užívanie niektorých antibiotík môže mať vplyv aj na účinok hormonálnej antikoncepcie a ich vplyvom mohlo dôjsť k špineniu. Záleží od konkrétneho preparátu. Vo všeobecnosti sa odporúča najbližších najmenej 7 dní používať aj doplnkovú formu antikoncepcie (kondóm).

  • Hnedý výtok2 tyzdne pred menštruáciu a používam tabletky bellara

    , Autor: Mojanka

    Dobrý den, neviem co sa so mnou deje, mam 2 tyzdne pred menštruáciou a mam hnedý výtok uz 2-3 den. Používam hormonálnu antikoncepciu bellara. Počas pouzivania antikoncepcie som si musela dat 2 tabletky naraz lebo som v jeden den zabudla. Tabletky používam tak 4 roky. Mozem byt tehotna?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie sa môže vyskytovať špinenie, či krvácanie aj počas celého cyklu. Spomínané špinenie môže byť spôsobené zabudnutím tabletky hormonálnej antikoncepcie. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • Surne

    , Autor: Evulik123

    Dobrý deň pán doktor užívam antikoncepciu Leverette už takmer rok moja menštruacia trvá 5 dni je to normálna dĺžka počas užívania HAK? Mám totižto strach či nemôže byt antikoncepcia neúčinná keďže väčšinou slečny ktoré poznám majú počas užívania hak menštruáciu 3 dni ….ďakujem za odpoved

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie sa tehotenstva obávať nemusíte. Počas užívania sa môže vyskytovať špinenie individuálne u každej ženy inak, nemusí sa vyskytovať vôbec, môže trvať iba pár dní ale aj počas celého cyklu, hlavne v začiatkoch užívania. Záleží aj od preparátu hormonálnej antikoncepcie. Nemusíte sa obávať. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie.

  • antikoncepcia

    , Autor: flwrs555

    Dobrý deň . Týždeň som brala antibiotiká a na 5. deň som skončila z bránim antibiotík v 22:00 (Bola posledná tabletka antibiotík ) , antikoncepciu beriem prvý mesiac a v piatok som si dala antikoncepciu o 19:00 , z manželom sme mali sex a ejakulat nestihol dať von . Dnes po 12 hodinách od (nechráneneho sexu) som vzala tabletku po . V októbri som užila (2x tabletku po a teraz som užila tabletku po ) . Myslíte že nemôžem otehotnieť ?
    Vopred ďakujem za odpoveď ...

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, celkom nechápem, že za okolností pravidelného užívania hormonálnej antikoncepcie ste užili tabletku núdzovej hormonálnej antikoncepcie. Nie všetky antibiotiká majú vplyv na účinok hormonálnej antikoncepcie. Tehotná podľa mňa nebudete, zbytočne ste ale užili väčšie množstvo hormónov. Môže sa u Vás vyskytnúť špinenie, či krvácanie. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Za predpokladu pravidelného užívania hormonálnej antikoncepcie môžete mať nechránený pohlavný styk aj s ejakuláciou do pošvy a nie je potrebné užívať núdzovú antikoncepciu.

  • Krvacanie pocas brania liekov sirmya

    , Autor: Adina

    Dobry den uz 2 mesiac beriem lieky sirmya. 1mesiac bol v pohode no 2 mesiac krvacanie prislo v polovici uzivania liekov trva uz 7 dni. Obcasne bolesti brucha len to krvacanie nie a nie prestat. Obcas je mensie obcas vacsie. Dakujem pekne za radu

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, špinenie, hlavne v začiatkoch užívania hormonálnej antikoncepcie, je pomerne časté. Organizmus si musí zvyknúť. Môže trvať aj celý cyklus. Odsledujte si to. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa. Bude vhodné porozmýšľať o zmene preparátu hormonálnej antikoncepcie.