Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
5,986 otázok , Gynekológ

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Vysadenie antikoncepcie

    , Autor:

    Dobrý deň, chcela by som skončiť s užívaním antikoncepcie. Užívam Nuvaring. Chcela by som sa spýtať, koľko dní pred vybratím krúžku Nuvaring môžem mať nechránený styk, keď ďalší krúžok si už nevložím. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, nechránený pohlavný styk môžete mať počas doby vloženého NuvaRingu a posledný odporúčam 2-3 dni pred plánovaným vybratím NuvaRingu. Používanie NuvaRingu môžete ukončiť kedykoľvek chcete. Ak prestanete používať NuvaRing, pretože chcete otehotnieť, musíte pred pokusom otehotnieť počkať na prvú menštruáciu. Toto vám pomôže vypočítať si termín pôrodu. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Vysadenie antikoncepcie

    , Autor: Nikto8

    Dobrý deň.
    Chcela by som sa ešte opýtať, že ak teraz beriem druhý blister bez prestávky, môžem ho prestať užívať aj skôr ako po dobratí 21 tabletiek? Dostaví sa mi menštruácia po 2 až 4 dňoch ako obvykle?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, áno, aj taká možnosť tu je, no veľmi sa neodporúča. Po vysadení tabliet hormonálnej antikoncepcie absolvujte 7-dňovú prestávku, počas ktorej nastane krvácanie z vysadenia a po skončení 7-dňovej prestávky začnete s užívaním nového blistra. Do budúcna však odporúčam čo najmenej takýchto zásahov, pravidelné užívanie tabliet hormonálnej antikoncepcie 21 dní s následnou 7-dňovou prestávkou, aby ste si menštruačný cyklus úplne "nerozhádzali". Pri akýchkoľvek nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Vysadenie antikoncepcie

    , Autor: Matilda

    Dobrý deň, chcela by som Vás poprosiť o radu. Moja gynekologička mi z dôvôdu tvoriacich sa vodových cýst po cisárskom reze nasadila antikoncepciu Desirett ktorú užívam tretí mesiac. Po poslednej kontrole zhodnotila, že tieto tablety vôbec nepomohi a cysty sa len zväčšili a dokonca objavili nové. Kedže kojím nenasadila mi žiadne iné liečivo a povedala, že počkáme čo sa bude diať. V blistri mám ešte tablety na dva týždne ale chcela by som ich vysadiť už ihneď pretože sa necítim dobre, býva mi zle od žalúdku, mám nevoľnosti a slabosť. Môžete mi prosím poradiť či by mi to až tak veľmi narušilo cyklus? A okrem toho som teraz začala silno menštruovať čo sa mi ešte pri užívaní týchto tabliet nestalo. . Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, ak sa z Vás prejavili vedľajšie alebo nežiadúce účinky hormonálnej antikoncepcie, obráťte sa na Vášho obvodného gynekológa. Ak sa cyklus ani ťažkosti neupravili, práve naopak sa zhoršili, v liečbe hormonálnou antikoncepciou by som asi nepokračoval. Folikulárne (vodové) cysty zvyknú spontánne prasknúť.Nepoznám však všetky okolnosti, ako ani USG nález, preto sa k tomu neviem bližšie vyjadriť.

  • Vysadenie antikoncepcie

    , Autor: Katarina

    Dobry den
    Chcela by som sa opytat ako dlho zena moze uzivat antikoncepiu bez prestavky. 10 - 20 rokov, "cely zivot?"
    Chcela som vysadit atk nech sa telo trosku ocisti ale ked citam co vestko sa po vysadeni udeje. Hlavne ze plet bude velmi aknoza a moze sa to prejavit aj na dekolte a chrbte. Nechcem vkuse brat tabletky ale nechcem zase byt cela plna vyrazok. Co mam robit? Neviem sa rozhodnut a asi potrebujem pocut co robit. Dakujem pekne

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, nie je presne jednoznačne dané ako dlho môže maximálne žena užívať antikoncepciu, ale väčšinou žena chce časom otehotnieť a mať deti, tak antikoncepciu vysadí. Neviem aký typ antikoncepcie užívate. Spomínané príznaky po vysadení sa nemusia prejaviť, nemusíte sa obávať. Navštívte Vášho obvodného gynekológa a dohodnite sa s ním na ďalšom postupe.

  • vysadenie antikoncepcie

    , Autor: ewelin001

    Dobrý deň, prosím vás do akého veku je možné brať antikoncepciu? Doktor mi povedal, že predpisuje sa len do 50 rokov, pretože nastupuje menopauza. Aké sú dôsledky vysadenia antikoncepcie v takomto prípade? Sú nejaké alternatíva? Prosím vás, ako je možné, že niektoré ženy podľa môjho doktora nevedia, že sú v menopauze?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň
    v prípade nástupu menopauzy ak má žena ťažkosti nasadzuje sa hormonálna substitučná terapia
    s pozdravom

  • Vysadenie antikoncepcie

    , Autor: stellacska7

    Dobrý deň,
    asi rok beriem HAK belara, ale dosť často mi je nevoľno. Točí sa mi hlava, mám žalúdočné kŕče a som strašne náladová (z ničoho nič sa rozplačem). Bola som u svojho lekára, a urobil mi testy a že vraj to nemám z toho, ale čítala som na internete, že aj iné dievčatá majú podobné problémy. Rozmýšľala som, že tabletky vysadím aspoň na nejaký čas, ale bojím sa, ako moje telo bude reagovať. A tiež mám partnera takže by mi to nebolo veľmi výhodné, tak teraz sa neviem rozhodnúť, čo mám urobiť. Dobre by bolo, keby ste mi vedela poradiť. Za Vašu odpoveď vopred ďakujem! :-))

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň,
    je dosť možné , že vám táto HAk nesedí, v vašom prípade, by som zvolila cestu predpísania inej antikoncpecie, kt. je lepšie znášaná.
    Prekonzultujte to prosím s vaším lekárom, určite vám doporučí lepšie znášanú a ľahšiu antikoncepciu, s ktorou budete spokojná, je nezmysel užívať liečivo,kt. vám spôsobuje dyskomfort(nevynecháte a nemusíte vysadiť, len s novým cyklom nabehnete na iný preparát a budte tiež plne chánená)
    s pozdravom