Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
15,651 otázok

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje na Gynekologicko-pôrodníckej klinike Nemocnice AGEL Košice-Šaca

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Poradňa gynekológa
  • otázka

    , Autor: natkes

    Ja by som sa chcela ešte opýtať že beriem tú antikoncepsiu BELARA a tú berem už 8 dní a minulý týždeň v stredu mi začala menštruácia a túto stredu mi mala skončiť ešte stále mám taký hnedkastý výtok .. dnes som mala nechránený pohl. styk a pustila sa mi trochu už aj krv obávam sa že či by mi táto antikon. nesadla. Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň,
    zatiaľ nie je dôvod na obavy, je to absolútne normálne a nejde o žiadne ťažkosti.Počas prvých troch mesiacov užívania antikoncepcie sa môžu objaviť nepravidelnosti, vami popisované ťažkosti však nepredstavujú zatiaľ žiadny problém.

Podobné otázky

  • Syndróm dráždivého čreva

    , Autor: Danka02

    Dobrý deň, pán doktor. Chcela by som sa len informovať ohľadom toho ako to je s antikoncepciou pri syndróme dráždivého čreva. Môže sa užívať alebo je vhodnejší nuvaring, teliesko či naplaste?

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, rizikovým faktorom vzniku syndrómu dráždivého čreva, ako aj zhoršenie prejavov je aj ako užívanie hormonálnej antikoncepcie, ktorá obsahuje estrogény. Asi najvhodnejšie by bolo nehormonálne vnútromaternicové teliesko. Záleží tiež od stupňa a príznakov syndrómu. Je to skôr otázka na gastroenterológa.

  • Lindynette 20

    , Autor: Saška2803

    Dobrý deň prajem,chcem sa spýtať ohľadne.Chcela by som počas dovolenky si predĺžiť užívanie antikoncepcie a tým pádom oddialiť menštruáciu.Ale moja otázka znie, dá sa aj tak,že predĺžim cyklus iba o pár dní, prerušim aby menštruácia nastúpila a budem pokračovať ďalej po 7.dňoch?Alebo musím dobrať už celý mesačný blister?Ďakujem za info

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, najvhodnejšie je za daných okolností kontinuálne užívanie dvoch blistrov a po doužívaní druhého blistra si realizujte sedemdňovú pauzu. Nemá zmysel načať nový blister a užiť iba pár tabliet. Zvyšok blistra potom neviete využiť.

  • Menštruácia

    , Autor: Anonnym

    Dobrý deň, keďže som stratila blister s antikoncepciou (ostali mi posledné 2 aktívne tabletky) postupovala som podľa letáku a prešla som hneď na 7 dňovu pauzu. Moja otázka znie či mi kvôli tomu môže prísť krvacanie už na druhý deň pauzy? Normálne mi chodí na 3 deň večer- v noci.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, krvácanie z vysadenia sa štandardne dostavuje na 2 - 3 deň pauzy, môže sa však dostaviť aj neskôr alebo vôbec. Je to individuálne. Odsledujte si to.

  • Otazka ohľadom antikoncepcie

    , Autor: Barbora2705

    Dobrý deň.
    Pred pár dňami som mala crevnu virózu. V noci (asi 6 hodín po tabletke som zvracala) a rano ma riadne prehnalo. Odvtedy sa jedlo aj antikoncepčné tabletky(Aidee) držali vo mne. Po 5 dňoch sa mi ale objavilo spinenie veľmi podobne mentruačnému, menštruačné bolesti v podbrušku, bolesť chrbta, nechutenstvo, nevoľnosť a hlavne úzkosti. Úzkosti mám od začiatku virózy pretože sa na to aj liečim a zvládam tieto situácie horšie, no po začatí spinenia sa zhoršili. Robila som si aj tehotensky test aj napriek spineniu a vysiel negativny. S partnerom mávame prerusovanu suloz aj napriek antikoncepcii a mám aj polycysticke vaječníky. Najťažšie sa mi zvládajú silne úzkosti z ktorých sa trasiem a najnovšie (aj keď sa mi to nikdy nestalo) ma aj reálne napina. Môže to byt aj napriek negatívnemu testu spojené s tehotenstvom alebo iba s hormonalnou nerovnováhou ? Nejaké rady?
    Vopred ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, za daných okolností je pravdepodobnosť tehotenstva malá. Počas užívania hormonálnej antikoncepcie, aj napriek jej pravidelnému užívaniu, sa môže vyskytnúť špinenie, či krvácanie, aj počas cyklu. Pokračujte v pravidelnom užívaní tabliet hormonálnej antikoncepcie. Ak sa jednalo o črevnú virózu, vhodnejšie je sa pre istotu ešte niekoľko dní chrániť aj doplnkovo, aj napriek tomu, že ste nezvracali, ani Vás neprehnalo do 3 - 4 hodín od užitia tabletky.

  • Otazka

    , Autor: Mishullyk

    Doby deň, užívam atk pravidelne, co robiť v prípade, že som zabudla uzit po 7 dnovej prestávke atk nasledujúce 3 dní? Ďakujem.

    Odpovedá: MUDr. Daniel Kelij

    Dobrý deň, môžete začať s užívaním hormonálnej antikoncepcie aj tri dni po sedemdňovej pauze. Celý cyklus by ste však mali byť aj doplnkovo chránená, teda používať kondóm. Druhou možnosťou je dať si na mesiac pauzu a s užívaním pokračovať v prvý deň najbližšej menštruácie.