Dobry den, chcela by som sa poradit, ako postupovat s ucenim svojej 2-rocnej dcerky na nocnik resp. na WC. Tento tyzden bude mat dcerka 2 roky, ale vobec si neuvedomuje vyprazdnovanie, dokonca jej to absolutne nevadi, ked je pokakana aj hodinu a ja na to nepridem hned. Na nocnik si sadnut vobec nechce, na WC posedi par sekund, ale este nikdy sa nevycikala. Robila som si aj test na tejto stranke, no vyslo mi, ze este nie je pripravena. Mne sa zda, ze uz je najvyssi cas ju ucit, ale naozaj neviem ako na to...
Dakujem.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ak nie je ešte pripravená, je najvhodnejšie ju ponúknuť, vo vašom prípade na záchod, keďže nočník odmieta a či už sa vyciká alebo nie, nechať ju tam len toľko, koľko sama vydrží a potom jej dať plienku.
Môže sa zdať, že je najvyšší čas, no dieťa sa vyvíja aj skokovo, teda akoby zrazu začne alebo prestane niečo robiť. Zvyčajne to súvisí s tým, že dlho prebieha proces dozrievania a akéhosi tréningu či uvedomovania si a potom zrazu to akoby tomu dieťaťu "došlo" a je to.