Dobrý deň, sestrin syn 5 ročný má zvláštnu úchylku. Stále by chcel chytať pipíkov chlapcom. Neviem či to niekde videl, ale ak mu to zakazujeme a hrešíme ho za to, je podráždený. Síce hovorí že to sa nesmie, ale akonáhle sa objavý nejaký chlapec už ho volá sa schovávať a tam by ho chcel pochytať. Čo to môže byť? Je to niečo vážne, alebo z toho vyrastie? Pri dievčatách takú potrebu nemá, ja pravda že viac je s chlapcami.Ďakujem za odpoveď.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Mohla by to byť len prechodná fáza a cieľom by mohlo byť získať viac informácií o tom, aké telo majú iní chlapci.
Nevidela by som v tom v zásade nič "zlé", no malo by to ba naozaj prechodné a nemalo by to trvať príliš dlho, nanajvýš niekoľko mesiacov.
Podobné otázky
• Viac ma priťahujú ženy..
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň pani Janka.. Neviem ako začať, ale mám taký zvláštny problém.. Som bisexuálka a vedia to o mne naozaj všetci.. Momentálne mám vzťah s chalan, ktorého moc milujem, ale nedokážem sa zbaviť tej mojej slabosti na pekné ženy, strašne žiarli na to, keď na nejakú pozriem, proste ženy ma priťahujú viac ako muži, a on to všetko vie.. Mám len 16 rokov a možno len chcem skúšať, ale myslím si, že čisto lesba niesom.. Chcem len vedieť, alebo teda chcem radu v tom, že či s ním mám zostať aj napriek tomu, že sa mi páčia iné ženské, pritom chlapov iných vôbec nerieším.. Ďakujem vopred.. :)
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Môj učiteľ hovorí, že kto má otázky, má aj odpovede...
Pravdupovediac neviem, či s ním máte ostať alebo nie. Píšete, že ho milujete a zároveň sa vám páčia iné ženy. Ak by sa vám páčili iní muži, bol by to dôvod, aby ste ostali s ním alebo aby ste sa rozišli? A potom, zvyčajne sa nám páčia aj iné osoby, hoci s jednou máme "trvalý partnerský vzťah". Otázka je, čo s tým urobíme, či chceme rozvíjať ten vzťah, ktorý už máme alebo hľadať to, čo potrebujeme/chceme v iných vzťahoch.
A je otázka, čo je to za vzťah, v ktorom ste - je to bozkávací, oťukávací vzťah, nezáväzný alebo je to sexuálny vzťah s tým, že uvažujete o niečom trvalejšom?
• uchylka?
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý večer, prosím o radu.
Máme 3 a pol ročného syna a naše obavy pretrvávajú už vyše roka. Už dávno som si všimla že sa hladením mojich pŕs (výstrih, dekolt) upokojuje. Bol kojený a robil to už vtedy pri papaní (do 11mesiacov) teraz vždy pri zaspávaní a niekedy len tak.
To ma však tak neznepokojuje, ale od istého času až prehnane so záujmom reaguje na akúkolvek fotku v časopise kde je žena v podprsenke napr:reklama na spodné prádlo v bežnom TVprograme. Keď som mu to zobrala tak mal až hysterický záchvat.
U mojej svokry zostali barbiny stále ich vyzlieka vycítil že by to asi nemal tak sa s nimi vždy schoval pod stôl alebo za sedačku.
Ja som ho raz prichytila ako si na bábiku vyložil pinďa, môj otec sa zhrozil keď nakukol pod stôl a môj syn mal obe barbiny v slipoch hlavou dole. Dnes babke povedal keď bol s bábikou za sedačkou že ju chcel vyzliecť a šúchať si po nej pinďa ozaj sme znepokojený.
Syn sa liči na zníženú funkciu štítnej žlazy, užíva Euthyrox, raz ročne nás posielajú aj psychologičke povedala som jej troška o probléme lenže syn bol so mnou a nakolko je veľmi vnímavý nechcela som to takto rozoberať tak sme sa dostali len ktomu záujmu o prsia ale tieto konkrétne situácie som riešiť nemohla takže som sa nič nedozvedela len že to nie je nič sexuálne no vzhladom k tomu že toto robí s bábikami obávam sa.
Keď vidí mna napr. po kúpeli ak mi vbehne do kupelne aj ústa zabudne zavrieť a smeje sa a teší že didiky.
Povedali sme mu len že pinďo je na cikanie a že bábiky odišli lebo sa im nepáčilo čo s nimi robil. neviem či sme mu ich mali zobrať alebo nie. Občas sa na ne spýta ale stačí mu aj obrázok včasopise a znova sa to v nom zobudí a praktizuje to s inou bábikou je mu jedno či je to barbi s prsiami alebo bábika bábo.
Prosím je aj toto ešte v poriadku pri objavovaní sa alebo takéto prejavy už treba riešiť?
Chodí do škôlky, je zalúbený do dievčatka ona nanho velmi nereaguje.Myslím že ak by to robil aj tam povedali by mi to.
Inak je to milé, veselé velmi učenlivé a oblúbené dieťa.
Vopred ďakujem za odpoveď.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Skúste sa poradiť so psychologičkou, ku ktorej chodievate - ona ho pozná aj osobne, môže si otázkami doplniť informácie, ktoré by mohli byť dôležité atď. Prípadne sa obráťte na sexuológa.
Môže to byť len taká "úchylka" v rámci normy - deti objavujú svoje telo a objavujú tiež slastné pocity, ktoré síce nemajú sexuálny význam v tom zmysle, ako to chápeme my dospelí, no tú slasť cítia a cítia ju aj v oblasti genitálií. A tak robia veci, ktoré im tie slastné pocity prinášajú.
• vzťah dcéra a otec
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den, pani psychologicka, uz som sem raz pisala ohladom toho, ci je spravne ze sa otec,/ ktory nejavil o dcerku zaujem 2 roky a potom sa na zaklade rozhodnutia sudu zacal s nou stretavat/ kupe. Vtedy ste mi pisali ze ta ciara, medzi tym ci je to v ramci normy je velmi tenka. Vcera sa mi moja takmer 3rocna dcerka opat vratila od svojho otca, sedela na kresle, a zacala si pohladzat pohlavne organy a hovorila mi ze: " takto mi tato hladka cikulku", je velmi tazke od tak maleho dietatka ziskat nejake informacie o tom co sa stalo, pri mojich otazkach mi ukazovala prstom na pusu - ako ze mam mlcat. Potom mi este povedala ze aj ona tatovi hladkala cikulku / dcerka to tak vola aj u muzov/...neviem co mam robit, neviem na kolko mam dcerke verit, ale to by ju asi len tak nenapadlo. Mam tomu pripisovat nejaku dolezitost a nahlasit to? Na sud sa bojim ist, lebo viem ze tam by vsetko poprel a rovnako aj jeho nova manzelka. Ale jedno je iste, ze dcerka vzdy ked od neho pride, trva jej urcity cas, kym je zase taka ako byva doma. Rovnako uz dva krat sa stalo ze ked prisla, tak zle chodila, akoby nevedela krcit kolienka - ako s nozkami v dlahach, neviem ci to je nejaky psychicky blok, alebo len nejaka bezvyznamna vec...velmi pekne dakujem za radu. prajem pekny vikend
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Myslím, že by ste mali situáciu riešiť.
Je zrejmé, že niekedy nie je ľahké určiť vierohodnosť výpovede trojročného dieťaťa, no to, čo hovorí, je prinajmenšom podozrivé, najmä ak vám ukazuje, že máte mlčať.
Obráťte sa na klinickú psychologičku alebo centrum pedagogicko - psychologického poradenstva a prevencie, kde by vám mali poskytnúť podrobnejšie informácie aj starostlivosť.
• sex.znalosti v 6 rokoch
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň. Mám doma prváčika. Keď raz prišiel zo školy hovoril mi, čo jeho spolužiak (6 r.) stále rozpráva - dievčatám, že sú sexi, že by si na niektorú ľahol vyzlečený, a dokonca aj o tom ako by strkal "pipika" do zadku niekomu - a popri tom ukázal aj pohyby. Som zdesená, že už toto dokáže 6 ročné dieťa.Dokonca aj iné dievča sa mu chcelo vyzliecť a ľahnúť na postel. Neviem, či je to normálne, neviem ako to synovi vysvetliť, myslím, že na takúto tému má ešte minimálne 4-5 rokov čas. Alebo som staromodna.. Naozaj už niekoľko dní som z toho veľmi znechutená aký je dnešný svet - čo budú tie deti robiť za 10 rokov, keď už teraz majú také "znalosti". Či to vidia niekde, počujú, alebo kde k tomu prídu.. Ja dávam deti pekne spať už do osmej večer.. takže nemajú kde takéto niečo vidieť a našťastie ani k takým otázkam sme sa nedostali.... Máme už také niečo prebrať? Alebo ako sa k tomu postaviť??? Ďakujem za odpoveď
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Deti by určite mali vedieť už v tomto veku určité veci o ľudskej sexualite, o tom, ako prichádzajú na svet, o svojom tele a jeho reakciách, no malo by to kopírovať ich záujem. To znamená, že by dieťa malo dostať primeranú odpoveď na všetky otázky, ktoré sa pýta - inak sa bude pýtať tých, ktorí nemusia mať zrovna faktické informácie...
Ak šesťročné dieťa (spolužiak vášho syna) rozpráva takto otvorene o sexuálnom akte, považovala by som to za problém. Bolo by vhodné to konzultovať s triednou učiteľkou, prípadne aj priamo s rodičmi dieťaťa. Treba to ale robiť taktne, aby sa rodičia necítili ohrození a boli otvorení určitej spolupráci a hľadaniu riešení.
Rozhodne dohováranie dieťaťu, že to nesmie robiť, nie je tým pravým riešením - dôležité je zistiť, čo sa deje v živote dieťaťa, čo prispelo k predčasnému sexuálnemu prebudeniu - niekedy to môže mať aj iné ako výchovné príčiny.