Dobrý deň pani Janka.. Neviem ako začať, ale mám taký zvláštny problém.. Som bisexuálka a vedia to o mne naozaj všetci.. Momentálne mám vzťah s chalan, ktorého moc milujem, ale nedokážem sa zbaviť tej mojej slabosti na pekné ženy, strašne žiarli na to, keď na nejakú pozriem, proste ženy ma priťahujú viac ako muži, a on to všetko vie.. Mám len 16 rokov a možno len chcem skúšať, ale myslím si, že čisto lesba niesom.. Chcem len vedieť, alebo teda chcem radu v tom, že či s ním mám zostať aj napriek tomu, že sa mi páčia iné ženské, pritom chlapov iných vôbec nerieším.. Ďakujem vopred.. :)

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Môj učiteľ hovorí, že kto má otázky, má aj odpovede...
Pravdupovediac neviem, či s ním máte ostať alebo nie. Píšete, že ho milujete a zároveň sa vám páčia iné ženy. Ak by sa vám páčili iní muži, bol by to dôvod, aby ste ostali s ním alebo aby ste sa rozišli? A potom, zvyčajne sa nám páčia aj iné osoby, hoci s jednou máme "trvalý partnerský vzťah". Otázka je, čo s tým urobíme, či chceme rozvíjať ten vzťah, ktorý už máme alebo hľadať to, čo potrebujeme/chceme v iných vzťahoch.
A je otázka, čo je to za vzťah, v ktorom ste - je to bozkávací, oťukávací vzťah, nezáväzný alebo je to sexuálny vzťah s tým, že uvažujete o niečom trvalejšom?