Dobry den,
Mam 2.5 rocnu dcerku,s ktorou zijeme na Mallorce.Kedze otec je spaniel,rozpravame sa s nou kazdy inou recou.Nasa pediatricka nas upozornila ze bude trvat chvilu dlhsie kym mala zacne rozpravat,ale mne sa zda ze uz je to pridlho,pretoze vo svojom veku pouziva velmi malo slovicok.Skor si vytvorila nejaku svoju osobnu rec,ktorej samozrejme nikto nerozumie.Nevie pomenuvat veci,ked sa jej spytam kde co je ,pekne mi ukaze,ale nepomenuje,malo co ako auto,dzus,havo,..velmi malo.Snazim sa jej citat slovicka,aby ich po mne opakovala,alebo aspon hlasky,ale je velmi nepozorna a nesustredi sa na nic,kazda cinnost ju bavi minimum.casu.Taktiez v poslednom cas e mame problem so zacpou,mala aj tri dni nekaka a ma krce,po nevsteve pediatra nam kazali iba zmenit stravu.RAda by som vedela aky mate nazor hlavne na tu rec ,lebo som vazne vystrasena.
DAkujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Dieťa v dvojjazyčnej rodine môže mať naozaj sťažený vývin reči, lebo si musí pamätať dve jazykové štruktúry, ak sa to tak dá nazvať. Deti sa totiž neučia jazyk po slovách alebo vetách, ale najprv si vytvoria akúsi štruktúru, schému toho jazyka a potom na základe tejto štruktúry ho začnú používať.
Bolo by fajn, keby ste sa poradili prípadne s logopedičkou, ktorá je špecialistkou na vývin reči a hlavne vám môže poradiť viac do hĺbky, čo deťom z dvojjazyčných rodín pomáha pri vývine reči.