Dobrý deň, prosím o radu ako zvládnuť obdobie vzdoru. Máme 2 ročného syna a pre mna ako mamu je už nezvládnutelný, skoro cely den som s nim sama a už vyše pol roka je podráždený, hádže sa o zem, ked sa nazlostí na nevydarenu činnosť napr. pri hraní dá mi facku, šklbe ma za vlasy, štípe, hryzie, vrieska...toto robí aj ked mu nechcem niečo dovoliť, už nevládzem... skusala som všetko klud, vysvetlenie, ignoraciu, jednu po ritke, ale aj krik a neustale dohovaranie a manžel takisto .... začali sme chodiť na plavanie aby bol medzi detmi a takisto sa nevie prisposobiť, všetko len po svojom a deti si všíma max polhodinu, plaveckym cinnostiam odporuje , prosím o radu

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Mali by ste začať niekam chodiť, myslím tým vás, jeho matku. Pokúste sa nájsť si aspoň na jeden poldeň v týždni alebo na dva razy dve hodiny v týždni niekoho, kto sa o neho postará a vy choďte. Aj keď budete chodiť len po parku alebo po poliach celý ten čas, choďte. Alebo sa vráťte do práce či si nejaký maličký úväzok nájdite, aby ste neboli v tom neustálom kolotoči intenzívneho diania.
A počas dní, kedy má voľno aj jeho otec, choďte niekam tiež alebo si robte svoje a on nech sa stará o syna, nech idú niekam na výlet oni dvaja, alebo na návštevu atď.