Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského

Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
19,183 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa pôrodníctva a gynekologických  problémov odpovedá  Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH., prednosta II. Gynekologicko-pôrodníckej kliniky LFUK a UNB , Fakultná nemocnica Ružinov, Bratislava.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
  • Menstruacia

    , Autor: Ferinki

    Dobry den chcem sa spýtať priateľka užila tabletku escapele ktorá zabrala mala menštruáciu prvú úplne dobru ako zvyčajne druhu menštruáciu dostala pred 2 dňami a ma hu taku slabšiu ako ostatne . Neviete poradit šcoho ?

Podobné otázky

  • Menštruácia

    , Autor: Viky-22

    Dobrý deň, beriem antikoncepciu Dienorette vyše roka, pred sedemdňovou pauzou som mala hnedý výtok a dosť, počas sedemdňovej pauzy som mala tiež len hnedý výtok čo to môže byť?

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    pri dlhšom užívaní môže dochádzať k tzv. atrofickému krvácaniu z maternice ppočas brania tabliet, rovnako sa zoslabuje menštruačné krvácanie. Nič zle to nepredstavuje.

  • Krvácanie 2,5 týždna po Misoprostole

    , Autor: DesiKdeSi

    Dobrý deň p.doktor. V prvom rade sa Vám chcem poďakovať, pred necelými 3 mi týždňami so Vás stretla v Ružinove, potratila som, nechcela som ist na kyrer lebo som ho v minulosti absolvovala 3x a mala Ashermana a vy ste boli neuveriteľne milý, povzbudivý a empatický. Presne to som v tú chvíľu potrebovala a za to Vám ďakujem.

    Obraciam sa na Vás s otázkou- po poslednej dávke (3tej 400 mg Misoprostolu) mi bolo povedané, že 2 týždne môžem ešte krvácať alebo špiniť. Špinila som sem tam viac/ menej. Dnes je 2,5 týždňa a ja som začala viac krvácať. Neviem či to môže byť menštruácia, neviem či to je alebo nie je nebezpečné. Moja lekárka ma dovolenku až do 2.7. Ale stihla mi spraviť ešte HCG a kleslo zo 490 na 220 takze klesalo.
    Na poslednom ultrazvuku este v Ruzinove som ešte mala dutinu dilatovanú do 16 mm a povedali mi, že to vyjde buď po tretej davke alebo po menstruacii za 4-6 tyzdnov ale teda uplynulo od toho 2,5 tyzdna len a ja trochu viac krvácam.
    Bolesti nemam, ani zapachajuci vytok.

    Keď doktorka odchádzala povedala, že ak budem veľmi krvácať mám íst do Ružinova. Neviem ale posúdiť či toto je veľmi, alebo či sa moze jednať o už menstruáciu.

    Nechcem robiť zbytočne nejakú paniku a ísť do Ružinova ak na to nie je vyslovene nejaký dôvod.

    Ďakujem veľmi za názor

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    môže sa jednať ešte o dočisťovanie, vo Vašom prípade ak máte už takto poranenú maternicu opakovanými kyretážami to môže byť zdlhavejšie. Ideálne by bolo vyšetrenie, myslím, že bude stačiť po tom 2.7.
    Ak by sa stav zhoršil, prídite k nám do Ružinova.

  • Hcg stúpa na sone nič nevidno

    , Autor: Tinssint

    Dobrý večer,

    mala sim pravidelný cyklus, ktorý sa pred troma mesiacmi začal predlžovať na 35 dni. 6.6 som si robila test, pretože mi meškala menstruacia 9 dni, vyšiel pozitívny aj doktorka potvrdila tehotenstvo z krvi, kedže na sone nebolo nič vidieť. Dnes 18.6 som bola na pohotovosti s miernym špinením, doktorka mi robila sono no v maternici ani mimo nej nebolo nič vidieť, zobrala mi krv a výsledok vyšiel vyše 2400 môže iste ešte stále o tehotenstvo alebo je to niečo vážnejšie? Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    jedná sa o tzv. PUL - tehotenstvo neznámej lokalizácie. S najväčšou pravdepodobnosťou sa jedná o mimomaternicovú graviditu, ktorú nie je vidno na UZV.
    Odporúčam expertný ultrazvuk, prípadne liečbu. Na našej klinike toto riešime pomocou liekov.

  • Krvácanie po pohlavnom styku

    , Autor: Monika1331

    Dobrý deň, po dlhšom čase (polrok) som mala pohlavný styk, po ktorom som po 2 dňoch krvácala čerstvú krv pri defekácii. Menštruacia mi má prísť až o 5 dni, no odvtedy som už nekrvacala. Mám sa niečoho obávať? Ďakujem.

  • Špinenie

    , Autor: DIDI97979797

    Dobrý deň, po potrate v 20 tt. v januári som dostala menštruáciu 29.03.2024 (asi prvú), po 6 dňoch mi menštruácia skončila, no od 8.dňa mám slabé špinenie/ krvácanie, bolesti v podbrušku a bolesti krížov, je to normálne alebo sa môže jednať o nejaký zápal maternice, pripadne sa maternica ešte dostáva do pôvodného stavu? Vopred ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    ak máte bolesti a krvácate mimo cyklus, bolo by p otrebné vyšetrenie, pretože naozaj sa môže jednať o začínajúci zápal maternice. Navštívte svojho gynekologa alebo nemocnicu, kde potrat prebehol.