Diskusie

Vytvoriť diskusiu

Ako neotehotnieť

anonym, 14.07.2009 21:26

symptotermálna medóda - odpoveď pre MUDr. Záhumenského

 Dobrý deň, pán doktor,
k spoľahlivosti/nespoľahlivosti symptotermálnej metódy som sa už vyjadrila minule. Milovať sa iba v niektoré dni je určite prirodzenejšie ako umelý zásah do organizmu, ktorým umelá antikoncepcia určite je. Určitá zdržanlivosť aj medzi manželmi vedie len k vzájomnej úcte. Samozrejme, je tu potrebná istá dávka sebaovládania, čo však nie je na škodu. Iste, pre mnohých dnešných ľudí vec takmer nepochopiteľná... Symptotermálna metóda nie je o orálnom sexe v polovici cyklu, naozaj, skúste si aspoň prečítať, o čom to je. Ľudia, ktorí sa milujú mimo manželstva, ako napr. nejaká mladá študentka, ktorá potom otehotnie, už aj tak sú z pohľadu Cirkvi pod ťažkým hriechom, takže z tohto pohľadu je to už bezpredmetné, akú antikoncepciu ona používa. V tejto rovine vlastne nie je o čom sa baviť. Symptotermálna metóda je pre manželov. No Vám prekáža, ako sa zdá, že ju používajú aj manželia.
Áno, kresťania robia aj chyby, aj katolíci. Vstupom do Cirkvi sa ešte nestávame svätými, žiaľ. Učenie Cirkvi je vec jedna, prax vec druhá. Je mnoho takých, ktorí si hovoria kresťania, no nesprávajú sa tak a to aj medzi kňazmi. (teraz nemám na mysli ani Tisa, ani Sokola). Takíto ľudia sa viac alebo menej odklonili od učenia Cirkvi.
Cirkev má svoje pravidlá pre tých, ktorí chcú do nej patriť. My vás neobťažujeme. To vy ste, pán doktor, začali s tým, že akú to len metódu ja používam.
Ku pani „kaplánke“ (zrejme ste chceli povedať katechétke) sa ja vyjadrovať nemienim, nebola som tam, neviem o čo tam išlo.
Ku kňazovi Tisovi len toľko – najprv si, prosím, preštudujte historické súvislosti, potom sa vyjadrujte.
Neviem, čo to za info z bohosloveckej fakulty v Košiciach máte, ale podľa učenia katol. Cirkvi sa tu uplatňuje princíp činnosti s dvojitým efektom, teda ženu treba zachrániť a smrť plodu sa pripúša ako vedľajší, nechcený efekt. (vyštudovala som, okrem iného, katolícku teológiu).
Rada Vám verím, že z biznisu okolo antikoncepcie nemáte ani korunu. Ja som typovala jednu z troch vecí a Vaša odpoveď mi potvrdila dve: nemáte rád Cirkev (a poznáte ju len veľmi povrchne)nemáte preštudovanú symptotermálnu metódu, hoci ju tak vehementne odmietate.
Čo sa týka príčiny HIV – pozitívnych v Poľsku - to je len Vaša domnienka. Keby sa títo ľudia dôsledne riadili učením Cirkvi, mali by sex len s jedným partnerom (manželom) a teda žiadna nákaza by im nehrozila.
Prajem pekný deň.

  • sandras
    16.07.2009, 21:39

    registrujete sa tu len preto, aby ste moralizovali??? Toto je sekcia o antikoncepcii ... to čo tu vypisujete (podaktoré) skor patrí do sekcie "svetonázor a životný štýl" ... Dakujem, že ste ma "poučili o živote" ... ale toto ja naozaj nepotrebujem čítať ... Otazky viery mam vnutorne poriešené a ked budem mať potrebu o tom hovoriť (alebo písať) určite navštívim príslušných ludí, alebo fóra. Každy nech si žije podla vlastného vedomia a svedomie a ja určite tým, že som sa nateraz (a možno navždy) rozhodla nemať dalšie dieťa nikomu nič zle nerobím a kvoli tomu, že používam HAK ma svedomie absolutne nehryzie.

  • LucinkaM
    16.07.2009, 21:43

    uprimné, super sandra :tup:

  • sandras
    16.07.2009, 21:43

    LucinkaM dakujem :wink:  Vidím, že mame podobný názor:lol:  (ved nielen v týchto otázkach, že?:wink: )

  • LucinkaM
    16.07.2009, 21:46

    jasné, ale presne som vedela že nikto z fora pravdepodobne nenapíše, je to taka ošemetná temá. Asi sme sa zhodli,však nie je čo skryvať, no nie? Žijeme si svoj život, nehram sa na nikoho a na nič. Som rada že zdielame rovnaky nazor :green: , mam tu spriaznenu dušu, aspon jednu ;-)  ktorá verejne napísala. Velke D

  • arian
    16.07.2009, 21:57

    Mam presne ten isty nazor ako Sandra.
    Som katolicka, ale do niektorych osobnych veci cirkev zasahovat nema. Taktiez sa stotoznujem s nazorom dr. Zahumenskeho ohladne antikoncepcie, pohlavnych chorob, a veci s tym suvisiacich.

    A o spolahlivosti metody pochybujem, uz len cisla hovoria sami za seba. 30zien praktizujucich tuto metodu zo 100 otehotnie.....toto cislo pan dr. Z. od niekial musi mat.

  • maria77
    16.07.2009, 22:40

    :green: -to je super hláška :gren:


    SendyS :shock: Rada si prečítam rozumné slová o Ježišovi, ale ten Tvoj príspevok má môj mozog normálne problém spracovať.


    Sandra, keď som si to teraz čítala, presne som mala v pláne citovať slová Mo o úcte.

    To akože ma bude mať manžel vo väčšej úcte, keď sa so mnou bude milovať len v neplodných dňoch? Ďakujem, ja mám milovanie najradšej v plodných dňoch. Vtedy mám naň skutočnú chuť.


    Len tak na okraj, sestra sa riadi prirodzenými metódami. Chceli dve deti. Potešili sa aj tretiemu, lebo po chlapcoch bolo dievčatko. Teraz čakajú štvrté.

    Robíme si srandičky, kedy bude piate.

    A ešte medzi 1. a 2. má rozdiel 13 mesiacov. 1. rodila sekciou, tak si asi viete predstaviť koľko slov si musela vypočuť o nezodpovednom konaní, keď 4 mesiace po sekcii otehotnela.


    Ak chcete mať x deti, odporúčam ako antikoncepciu tzv. prirodzné metódy plánovania rodičovstva. :green:

  • LucinkaM
    16.07.2009, 23:24

    Majka, ja som vedela, že raz napíšeš a teraz nastal ten spravny čas,však? :green:
    Som rada že sme sa tu tak našli, i tie spoločné nazory. Mam pocit, že toho kazania už bolo dosť, bolo to milo napísane a s Jankom sme sa fajne zasmiali. Dakujeme za spríjemnenie večera a vdaka aj tebe arian,že sa niekto z fora ozval.
    Som rada každemu názoru, takemu či onakemu ale hlavne zmysluplnemu a pravdivemu. ;-)

  • maria77
    16.07.2009, 23:31

    Lucinka, ja som si to len dnes prečítala, ale mohol by ešte napísať nejaký zástanca tzv. prirodzených metód, nech to tu trochu rozvíri. :green:

  • Evalinka
    17.07.2009, 00:31

    Túto tému som nezakladala ani tak pre to, aby z nej vznikla diskusia, skôr som bola k tomu donútená. Pán doktor z poradne na mňa totiž začal dosť agresívne (našťastie len slovne)  :D  útočiť. Nechcela som to nechať len tak, ale do poradne sa to už skutočne nehodilo. Tak som to dala sem. Teda, som celkom rada, že nejaká diskusia vznikla, ale to nebolo vôbec mojim cieľom. Len nechápem, prečo v diskusii na seba útočíte. To keď má niekto iný názor, tak ho treba samozrejme vysmiať, zvoziť pod čiernu zem, veď ako inak... :roll: Teraz fakty: Kto používa umelú antikoncepciu, skutočne sa dopúšťa  ťažkého hriechu. Nikoho ani neodsudzujem, ani nechcem nikomu do života "kecať", ale toto je fakt, ak sa vám to nezdá, opýtajte sa narovinu ktoréhokoľvek katolíckeho kňaza alebo rovno pápeža. Prečo je umelá antikoncepcia sama osebe zlá, to som už v tejto diskusii písala. Nikto však nie je nútený do katolíckej Cirkvi patriť. Cirkev má svoje pravidlá pre tých, ktorí do nej patria. A ak tí, ktorí do nej patria tieto pravidlá vedome a dobrovoľne nerešpektujú, dopúšťajú sa ťažkého hriechu, žiaľ. Ešte k tým "štúdiám", ktoré tvrdia, že prirodzené metódy sú nespoľahlivé. Mám veľmi vážne podozrenie, že toto robia práve tí, ktorí majú z biznisu okolo antikoncepcie zisk. A ak manželia praktizujúci prirodzené metódy majú veľa detí, je to preto, lebo sú otvorení životu, tie deti mať chcú a tieto medódy používajú iba na dočasné oddialenie príchodu ďalšieho potomka.

  • Evalinka
    17.07.2009, 00:52

    Do ktorých osobných vecí Cirkev zasahovať má a do ktorých nie? Podľa akého meradla a kto bude o tom rozhodovať, čo má Cirkev robiť? Ona do osobných vecí nezasahuje, len vysvetľuje, čo je dobré a čo nie. Je úplne Tvoja vec, ako sa Ty k tomu postavíš, ale fakt je ten, že katolík, ktorý vedome a dobrovoľne nerešpektuje jej učenie, má ťažký hriech.

     A k spoľahlivosti metódy, čo myslíš, kto financuje tieto "výskumy", ktorých výsledky pán doktor spomína? A tiež, môže nastať chyba aj v tom, že manželia túto metódu dostatočne neovládajú, alebo nedôsledne ju používajú. Ale samotná metóda je postavená na vedeckom základe. Keď sú dni plodné - žena môže otehotnieť, keď neplodné, tak nemôže. Len treba sa naučiť dobre poznať rozhodujúce príznaky.

  • Evalinka
    17.07.2009, 01:22

     

    SendyS  neodsudzuje Sandru, iba tvrdí, čo je vhodné z pohľadu katolíckej Cirkvi a ja s ním súhlasím. :s A ak sa väčšina katolíkov neprejavuje katolícky, tak je to smutné a  neznamená  to, že s ich správaním možno súhlasiť. Ak väčšina ľudí koná nesprávne, neznamená to, že ich nesprávne konanie je ok len preto, že sú vo väčšine.  Samozrejme, ani kňazi nie sú bez chýb, sú to tiež ľudia. Všetci sme nedokonalí a preto by sme mohli mať navzájom trpezlivosť.

  • Evalinka
    17.07.2009, 01:56


    Ak SendyS niečo zlé píše, dokáž, čo bolo zlé, ale ak dobre, prečo útočíš? To, čo tu SendyS píše, patrí jednoznačne k téme, ktorej som  ja autorka. Prečo Ťa tak rozrušil tento príspevok, lebo Ti niekto prehovoril do svedomia?

  • Evalinka
    17.07.2009, 02:05

    Čítala som raz knihu, ktorej hlavný hrdina sa tiež volal Sendy. ;-)  Bola veľmi pekná, dosť rýchlo som ju zhltla, no niektoré pasáže boli písané dosť ťažkým štýlom, podobne ako Tvoj príspevok. :s V podstate s ním súhlasím, len som ho musela dva krát pomaličky prečítať, aby som ho pochopila. :D A to mám vyštudované dve VŠ. :D

  • maria77
    17.07.2009, 05:53

    Evalinka a pre mňa si nenapísala nič. :*-(

  • sandras
    17.07.2009, 07:52

    Evalinka, na slová SandyS som reagovala len preto, že ich adresovala  vyslovene MNE, nie všeobecne niekomu, nebolo to  vyslovenie názoru, ale písla mne .... a neútočila som, možeš mi povedať, čím som ja útočila? A vobec mam jej príspevok nerozrušil, nakolko som myslím si dosť vyrovnaná osoba a len tak ma niečo nerozhádže :lol: :lol: :lol:  Ja len nepotrebujem, aby mi prehováral do svedomia niekto, kto ma absolutne nepozná ... ale už stihol súdiť na základe pár mojich príspevkov... toľko k tomu...

    K bezpečnosti metody ... o bezpečnosti antikoncepčnej metody vypovedá tzv. Pearlov index a ten sa pri prirodzených metodach pohybuje od 2-24 (teda 2-24 neželených  tehotenstiev zo 100 žien za rok používania). U chemickej (nie umelej) antikoncepcie je Pearlov index  0,1 - 1 ... teda jedna žena z tisíca do roka otehotnie napriek ich používaniu. U oboch je zlyhanie čiastočne zapríčinené ľudským faktorom, nedôsledným používaním (napr. zlý výpočet pri prirodzenej metode, zabudnutím tabletky...) ... ale aj tak, čísla hovoria dosť jasne, čo je istejšie.

    tabulku najdete napríklad tu http://www.rodicovstvo.sk/pearlov_index.htm , ale tie čísla podla mna nie su presné a nie je tam zahrnutá Mirena, kde odpadá riziko zabudnutia tabletky, ale funguje na rovnakom princípe ako tabletky.

    V podstate som za to, aby si každa žena vybrala to "svoje" ... Nemal by to za nu robiť nikto iný, ani manžel, ani spoločnosť, ani cirkev, ani politici. V prípade, že otehotnie, totiž nikto iný, ale ona bude tehotná a musí porodiť, oba bude kojiť a hlavne ona sa bude starať o dieťa. Poznám totiž aj páry, kde žena miesto prežívania každomesačného stresu či menzes príde alebo nebríde by milerada užívala nejakú antikoncepciu ale manžel je proti, dokonca jej to kvoli náboženskému presvedčeniu zakazuje! Myslíte si, že tam je to tiež o láske a vzájomnom rešpekte medzi partnermi?

+ -
Príspevkov: 140