Dovolenka s deťmi

Mgr. Martina Pašková | 20. júl 2016

Dovolenka. Čarovné slovo, ktoré v sebe ukrýva množstvo zážitkov, relaxu, pohody a zábavy. Každý z nás sa na ňu teší, každý si ju rád vychutná.

Niekto miluje hory, iný more, niekto rád leňoší, iný uprednostňuje pohyb a aktívny relax. Je úplne jedno ako prežijete tú svoju dovolenku, dôležité je, aby výsledkom bolo nielen zrelaxované telo, ale najmä oddýchnutá myseľ. Dá sa to však docieliť, keď vám neustále v pätách  fňukajú vaše ratolesti? Dá sa vôbec vychutnať si dovolenku keď musíte nonstop plniť ich požiadavky a priania? Dá! A my vás teraz ideme o tom presvedčiť prostredníctvom reakcií mamičiek, ktoré sa chcú podeliť o svoje zážitky z dovoleniek.

Je jasné, že s detičkami má i dovolenka celkom iný ráz. Nevzdávajte sa  cestovania, pretože i s batoľaťom môžete zažiť množstvo krásnych a nezabudnuteľných chvíľ. Vyberajte však taký cieľ vašej cesty, ktorý zodpovedá veku vášho dieťatka. Najdôležitejšie je vybrať tak, aby neboli detičky v ohrození a cítili sa bezpečne. Vyberáme z vašich ohlasov a dúfame, že nájdeme tú správnu inšpiráciu pre tohtoročnú dovolenkovú sezónu.

Na Slovensku pri vode

„Ideálna dovolenka by bez našich detí ani nebola. Veľa dovoleniek sme prežili s manželom spolu len my dvaja, či už pobytmi pri mori, alebo sme obdivovali krásy našej prírody. Teraz by sme si ani nevedeli predstaviť, že máme niekde vycestovať bez našich detí. Minulé leto sme si vybrali miesto na Slovensku - Štúrovo, kde je krásny rekreačný komplex s termálnou vodou, množstvom bazénov, atrakcií, dobrého jedla a zábavy. Ubytovanie sme volili priamo v areáli v peknom hoteli, aby sme nemuseli denne dohádzať na kúpaliská. Cestovali sme v mesiaci júl s 3-ročnou Timejkou a 5-mesačným Alexom. Počasie bolo ukážkové, Timejka s tatinom strávili veľa času v bazénoch, Alexík bol malé bábätko,  doobeda spával na izbe v hoteli a ja som zatiaľ relaxovala na balkóne čítaním kníh. Poobede sme všetci boli pri bazénoch. Najviac si našu dovolenku užila Timejka, ktorá doteraz rozpráva či sa tam ešte vrátime. Výlety sme nepodnikali žiadne, keď sme mali dosť vody a slnka, tak sme strávili čas v hoteli v detskom kútiku a večer na prechádzkach, detských atrakciách, či v reštaurácii. Spoločná dovolenka sa nám páčila a uvažujeme, že by sme sa tam vrátili aj toto leto.“ Mamička Vierka

Príliš dlhá cesta autom, prípadne lietadlom, môže byť pre bábätko veľmi vyčerpávajúca. Letná dovolenka nemusí automaticky znamenať more. Pokiaľ je vaše dieťatko naozaj ešte malé a neoslávilo ani prvé narodeniny, zvoľte radšej niektorý z množstva zaujímavých kútov Slovenska. Ak sa rozhodnete pre kúpalisko, nezabudnite pre detičky zobrať nafukovacie kolesá a lopty do vody, hračky do piesku, slnečník a opaľovacie krémy.

Na Slovensku v prírode

Naša rodina pravidelne trávi dovolenku na chate v Terchovej. Sme tam celý týždeň a dovolenku s nami trávia aj naši priatelia. Samozrejme, vyberáme takých priateľov, ktorým nevadí prítomnosť detí a  vedia sa prispôsobiť ich potrebám. Spolu grilujeme, chodíme na túry, plávame. Večer hráme spoločenské hry alebo opekáme slaninku. Veľkou výhodou je, že vždy ide s nami jedna kamarátka, ktorú náš syn zbožňuje, takže nám odpadne troška starostlivosti. Ešte sa nám nestalo, že by sme neboli spokojní. Na budúci rok chceme skúsiť dovolenku pri mori, ale nášho terchovského týždňa sa nevzdáme.“ Mamička Lucia

Ak máte radi hory, prírodu a pokoj, máte v rámci Slovenska obrovské možnosti. A ak si chcete zaručene oddýchnuť, zoberte so sebou niekoho blízkeho, kto vás rád nahradí pri starostlivosti o deťúrence. Napríklad starých rodičov. Bude vám veselšie, deti ich zbožňujú a vy máte oveľa viac času pre seba a svojho partnera.

Pri mori

Keď detičky troška vyrastú, môžete si s nimi trúfnuť i na dlhšiu cestu a vychutnať si tak dovolenku pri mori. Dovolenku pri mori každoročne absolvuje i Denisa so svojím manželom a ich dvoma deťmi Chiarou a Christianom. „V lete absolvujeme dovolenky k moru, veľmi sa nám páčilo aj na Rhodose a v Turecku, kde bolo o všetko dobre postarané, takže sme sa venovali len sami sebe, deťom a zábave. Ale keďže manžel je Talian, tak posledné roky chodievame na dlhšiu dovolenku do Apúlie na juh Talianska. Spájame tak  návštevu starých rodičov a rodiny, krásne a čisté more, aké sa nájde málokde v Európe a cez víkendy aj stretnutia s rodinami, ktoré tam poznáme. Dovolenky vždy prispôsobujeme aj deťom, aby boli odpočinuté a mali sme všetci štyria radosť.“ Mamička Denisa

„Každé leto ako rodina  trávime dovolenku na Cypre. Prvýkrát to bolo, keď mala dcérka 7 mesiacov a to bol ideálny vek, aby sme si my ako rodičia naozaj oddýchli. Hanka bola bábätko, spávala dvakrát denne. Pri mori alebo pri bazéne sedela na lehátku pod slnečníkom a hrala sa. O ďalšie dve letá sme na Cyprus leteli opäť ,ale už k nám pribudol syn a manželova mama. Syn mal vtedy 14 mesiacov a dcéra 3 a pol roka. Hanka si dovolenku užívala, najviac sa jej páčilo pri bazéne a na piesku pri mori. Andreas by bol takisto najradšej presedel celé hodiny v piesku. Tentokrát sme podnikli aj zopár výletov, ktoré boli síce deťom ukradnuté, ale my s manželom sme chceli vidieť nové miesta. Cestu lietadlom zvládali deti  bez problémov a nikdy nemali problém ani s adaptáciou. Nám sa dovolenka so svokrou osvedčila. S manželom sme si užili nočné prechádzky mestom, keď už deti spali. Pre nás je dôležité, že sme všetci spolu. Je to lepšie ako prežívať horúčavy v meste. Toto leto sa preto na Cyprus vyberieme zase.“ Mamička Lenka

„Letnú dovolenku si od istého času predstavujem pri mori. Kým sme nemali deti, s manželom sme si vyskúšali stanovačku aj ubytovanie v súkromí v Chorvátsku. Naša prvá letná dovolenka s dieťaťom, ročným Filipkom, bola v Taliansku, v oblasti Caorle, v apartmánovom dome. Strávili sme ju spolu s ďalšími dvoma rodinami. Hneď o rok sme na to isté miesto cestovali znova, tentoraz i s tri a pol mesačným Adamkom. Nenechali sme sa odradiť bojazlivými mamami a môžem povedať, že to bola jedna z najlepších našich dovoleniek. Adamko spinkal v kočíku na pláži, kým jeho brat staval hrady z piesku. Túto dovolenku sme si užili s kamarátmi, ktorí majú väčšie deti a výborne si rozumeli s naším dvojročným synom. Dovolenka s trojročným beťárom a 15-mesačným, čerstvo chodiacim batoľaťom bola najnáročnejšia, no pozvoľný vstup do mora, nekonečné hry v piesku, na mnohopočetných detských atrakciách a večerné prechádzky mestom so zmrzlinou v ruke nám ju veľmi uľahčili a spríjemnili. Cestovali sme spolu s manželovou matkou, ktorá zabávala deti cestou v aute a pomáhala nám prežiť celý náš pobyt v pohode.“ Mamička Radka

Pokožka dieťatka je oveľa citlivejšia ako pokožka dospelého. Nezabudnite preto na krémy s vysokým ochranným faktorom určené pre deti, pokrývku hlavy a dostatočný pitný režim. To platí, i keď je dieťa vo vode. Slnečné lúče pôsobia i pod vodnou hladinou. Počas letných horúčav sa pohyb na priamom slnku neodporúča medzi 10.00 a 16.00 hodinou. Využite tento čas na oddych alebo iné aktivity.

Zahraničie

Teraz sa chystáme za naším tatinkom do Mníchova. On tam pracuje a my mu to tam pôjdeme spríjemniť, aby mu nebolo bez nás smutno. Tak si to tam s našou krásnou dcérkou užijeme. A isto mu tam budeme vyvárať to najlepšie jedlo a hlavne budeme spoznávať krásu Mníchova. Ono nejde o to, že kde sa človek dostane, ale ako to tam využije a ako si to tam spríjemní. Manžel je pracovne vyťažený tak to musíme takto vyriešiť, ale už sa teraz s dcérkou tešíme. A dúfam, že dcérka zvládne sedem hodinovú cestu autom.“  Mamička Mária

„Medzi naše dovolenky patrí vždy jedna dovolenka na jar a to väčšinou do Talianska, ako tento rok na Veľkú noc. Bývali sme tri dni  pri jazere Garda a prvé dni venujeme návšteve obrovského zábavného parku Gardaland s mnohými atrakciami najmä pre deti a hneď popri tom aj návšteva. Deti majú z toho veľkú radosť. Večer sa vraciame unavení, nachodení a šťastní a potom zakotvíme v nejakej miestnej reštaurácii.  Na tretí deň sme navštívili Veronu, prekrásne mesto, kde sa aj deťom veľmi páčila prehliadka Arény, alebo návšteva Júliinho domu. Ďalší deň sme sa presunuli do penziónu pri Benátkach a vychutnali si návštevu tohto krásneho mesta, plavba po Canale grande im urobila radosť, prechádzky po malebných uličkách taktiež a navečer sme si dopriali okružnú plavbu v typickej gondole. Deti mali veľa zážitkov, snažíme sa spojiť  zábavu s niečím, čo sa oplatí vidieť.“ Mamička Denisa

Ak sa chystáte s dieťatkom na cestu do zahraničia, nezabudnite, že potrebuje cestovný doklad. Vlastný pas, alebo musí byť zapísaný v pase osoby, s ktorou cestuje. Ak idete s dieťatkom do troch rokov, zoberte si so sebou i športový kočík. Uvidíte tak oveľa viac, vášho drobca nebudú bolieť nožičky a vás ramená.

Môže vás zaujímať:

S bábätkom na cestách
Cestujeme s deťmi: Zn. VLAKOM
Dovolenka na Slovensku... (alebo u susedov?)

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: