Poradňa gynekológa

Gynekológ
5,520 otázok , Gynekológ

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Meškanie menstruácie

    , Autor: Tana

    Dobrý deň. Uzívam Hak a teraz mám 7 dňovú pauzu. Menštruáciu som vacsinou dostávala na 2-3 deň alebo aj vo 4tý deň ráno. Dnes je už však 4 deň a stále nič. Mám obavy, či nemôžem byť tehotná. Ak mi menštruácia nepríde mám si robit tehu test? Bojím sa ze bude pozitívny. Alebo to je len pozitívny vplyv HAK?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, v prípade, že užívate tablety hormonálnej antikoncepcie pravidelne, by ste tehotná byť nemali. Odsledujte si to a pokračujte v užívaní hormonálnej antikoncepcie podľa plánu. Niekedy sa krvácanie z vysadenia pri užívaní hormonálnej antikoncepcie nemusí dostaviť, alebo je len vo forme dňového špinenia, to je počas užívania hormonálnej antikoncepcie pomerne časté, neznervózňujte sa. Sama však nevysadzujte hormonálnu antikoncepciu. Pri pretrvávaní ťažkostí alebo v prípade nejasností navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Antikoncepcia

    , Autor: Kurama

    Dobrý deň, tento mesiac som prišla o panenstvo a po prvom sexe som si dala aj tabletku deň po. Mám už doma antikoncepciu ale ešte som nedostala menštruáciu aby som ju mohla začať brať. Už mi celkom dlho mešká , robila som si aj viac <⁴> Testov ale všetky boli negatívne. Tak teraz neviem či to je spôsobené zmenami v tele, tabletku alebo som tehotná. mám čakať a potom brať Anti. Alebo sa da aj inokedy začať (karhlu mám). Ďakujem za odpoveď.

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, zvyčajne užitie Escapelle, teda tabletky "po" neovplyvní menštruáciu, ktorá by sa mala dostaviť v zvyčajný čas. U niektorých žien sa však môžu prejaviť zmeny v menštruácii, jednou z nich je aj omeškanie menštruácie. Len výnimočne sa menštruácia oneskorí o viac ako 5 dní. Pokiaľ sa Vaša menštruácia oneskorila o viac ako 5 dní, môžete byť tehotná. Antikoncepciu nezačnite užívať skôr ako dostanete menštruáciu. Navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý na základne vyšetrení z krvi vylúči alebo potvrdí tehotenstvo a určí ďalší postup aj čo sa týka užívania antikoncepcie.

  • Vnútromaternicové teliesko DANA

    , Autor: lily10

    Dobrý deň,
    mám dve detičky, od septembra mám zavedené teliesko dana. Doteraz menštruácia ako tak v poriadku - mala som vždy pred menzesom najprv výtok, potom silnejšie krvácanie, no vždy prišiel aj keď trval dlhšie. Na kontrolu som bola v novembri - vraj všetko v poriadku. Teraz som mala dostať menštruáciu v nedeľu 5.1. avšak nič... Približne tri dni pre začiatkom som mi bolo cez deň troška zle - na odpadnutie, potom všetko v poriadku no a potom ďalšie dni som mala také bolesti ako pred menzesom - troška bolesti v podrbrušku prevažne na ľa vej strane... + taký výtok možno len raz - dva krat za deň troška tmavší s prímesou hnedej akokeby s krvou. Zhruba 4-5 dní pred tým čiže v stredu - štvrtok min. týždeň som začala mať pálenie v pošve, ktoré ešte trvá no a dobrala som akurát vo štvrtok penicilín. Pohlavný styk sme mali cca 3x, z toho ejakuát skončil 2 x mimo pošvy ... Môžem byť opäť tehotná, resp. meškanie môže byť spôsobené antibiotikami, či tým pálením v pošve... Mohla tak skoro zlyhať DANA? Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň,
    nemusí sa jednať o graviditu, je to málo pravdepodobné, avšak samozrejme 100 % sa to nedá vylúčiť. Urobte si tehotenský test. Po užívaní antibiotík sa bežne objavuje mykóza, a ochorenia veľmi často spôsobia meškanie menštruácie.

  • escapelle a bazálna teplota

    , Autor: KKvetka

    Dobrý deň,
    17.9.2013 som užila núdzovú antikoncepciu escapelle v čase do 15 hod. nakoľko som den predtým mala nechránený pohlavný styk. Meriam si bazálnu teplotu už vyše 2 rokov, pohlavný styk sa uskutočnil na 7 deň cyklu ešte pred ovuláciou a deň na to užitá escapelle,ktorá mi mala zrejme ovuláciu bloknúť. O 6 dní nato (14 DC) som dostala slabšiu meštruáciu(krvavé špinenie a vždy pri močení krv), ktorá trvala asi 8 dní. Po tejto meštruácii som mala nízke hodnoty bazálnej teploty asi 13 dní, vyskytol sa i plodný hlien(síce v omnoho menšom množstve a viac dní) a silná bolesť vaječníkov asi 4 dni pred ovuláciou. Ovulácia podľa zvýšených hodnôt bazálnej teploty nastala až na 21 deň cyklu.(inokedy ju mávam na 9-11 deň, mám krátky cyklus) Zmizol i hlien a bolesť vaječníkov, tak sa domnievam, že išlo naozaj o ovuláciu. Otázka však znie, či sa môžem na hodnoty bazálnej teploty spoľahnúť, aj keď som užila escapelle, neviem koľko sa drží v tele, či vykazuje chybné hodnoty aj 14 dní po užití, alebo už bol hormóm z tela vyplavený. Mám veľký stres, či predsa len som nemohla ostať vtedy tehotná, lebo dnes už mám 32 DC a menštuácia nikde. Ovulácia posunutá na 21 DC,podľa bazálnej teploty je to 11 deň po ovulácii. Viem že luteálna fáza trvá od 11 do 16 dní, no rada by som počula názor odborníka, či mi escapelle mohla po 14 dňoch skreslovať hodnoty bazálnej teploty a či to 8 dňové slabšie krvácanie bola menštruácia. Ďakujem

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň,
    po 14 dňoch už Escapelle v tele nie je a teda nemôže ani skresľovať hodnoty bazálnej teploty. Po užití Escapelle sa môžu vyskytnúť poruchy menštruačného cyklu, meškanie menštruácie či krvácanie po užití. 8 dňové krvácanie môžete považovať za menštruáciu a počítať následne cyklus od prvého dňa krvácania.

  • meškanie menštruácie

    , Autor: miska4298

    Dobrý deň, mám na vás jednu dôležitú otázku. Prvý mesiac beriem antikoncepciu Zoely a moja gynekologička mi povedala že prvé tri mesuace neúčinkuje. Pred 4mi dňami som mala pohlavný styk s mojím partnerom a tesne po jeho vyvrcholení praskol kondóm, čiže všetko ostalo vo mne. Problém bol v tom že som po tom som dve hodiny nemala žiadnu možnosť íst do sprchy a vypláchnut sa. Deň predtým som doužívala poslednú bielu(aktívnu tabletku) z blistra a v tento deň som si dala prvú žltú tabletku(neaktívnu). Mala som strach že možem byť tehotná a tak som ešte v ten deň pozrela na nete či počas prvých mesiacov užívania antikoncepcie môžem užiť tabletlu Escapelle, bolo tam napísané že áno. Na druhý deň som ju teda užila, no mám problém prešli odvtedy tri dni a ja som už tri dni mala menštruovať, no stále nič. Žlté tabletky som doužívala včera a dnes som pokračovala v novom blistry antikoncepcie bielou tabletkou. Obávam že je tu možnosť že som tehotná , ale neviem vôbec čo mám robiť s tou meškajúcou menštruáciou. Prosím vás poraďte mi...:(

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň,
    v prvom rade nie je absolútne správna informácia o tom, že antikoncepcia Zoely neúčinkuje prvé tri mesiace. Ak začínate užívať prvé balenie, je maximálne potrebné sa prvých 7 dní chrániť kondómom ale následne už je účinnosť antikoncepcie zachovaná a spoľahlivá. Z tohto pohľadu nebolo ani nutné užitie Escapelle.POkračujte ďalej v užívaní antikoncepcie ale pre istotu si urobte tehotenský test. Tehotenstvo je však veľmi málo pravdepodobné.

  • po vysadeni antikoncepcie meskanie menstruacie

    , Autor: cucka29

    Dobry den minuly mesiac som vysadila antikoncepciu ktoru som brala cca 1,5roka vysadila som ju zo zdravotnych problemov posledne balenie som nedobrala cele od uzitia poslednej tabletky som dostala na 4den menstruaciu tento mesiac som este nedostala meska mi tyzden robila som si aj test ale vysiel ze nie som tehotna uz vyse tyzdna ma boli brucho akoby som mala dostat a stale nic mam navstivit gynekolkoga alebo mam este pockat? je to normalne? dakujem

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň,
    pre istotu si s odstupom pár dní zopakujte tehotenský test, ale bude to súvisieť s prerušením užívania antikoncepcie. Počkajte 7-10 dní a následne vyhľadajte pomoc gynekológa.