Dobrý deň,
mám problém so svojim 5 ročným synom a už neviem ako by som to riešila.Pred rokom sme sa presťahovali a od septembra začal navštevovať materskú školu. Čo sa týka povahy chlapca, ide o veľmi živé a aktívne dieťa, je ťažké ho zaujať a udržať pri jednej činnosti dlhšiu dobu, má rád ostatné deti a ich pozornosť. A, ešte, na svoj vek je fyzicky vyspelejší ako ostatní rovesníci. S týmto všetkým som doteraz bojovala sama, ale odkedy navštevuje MŠ, začínajú sa sťažnosti zo strany učiteliek. Ide hlavne o to, že syn má v tendencii sa predvádzať ostatným deťom(napr.opičky pri obede, ukážky "bojového umenia" , pred spaním musí byť izolovaný od ostatných detí, aby nevyrušoval a pod.), chce byť stredobodom pozornosti a nereaguje na napomínanie učiteliek. Keď sa dostane s ostatnými "bojovníkmi" do konfliktu(aj keď nie vždy jeho vinou), väčšinou "vyhráva", je totiž o hlavu väčší a silnejší. Takže už začínam čeliť aj sťažnostiam iných rodičov. Pani učiteľka ma upozornila na to, že aj keď si s ním niekedy nevedia dať rady, nie je podla nej hyperaktívny, alebo že návšteva psychológa je neopodstatnená. A keď mu doma dohováram a snažím sa to s ním riešiť, a aj keď mi sľúbi, že bude v škôlke poslúchať, nie je to tak. Bojím sa čo príde, keď bude chodiť do školy.
Ak mi s týmto mojim problémom viete poradiť, budem Vám veľmi vďačná.
Mirka

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Niekedy sa chlapci potrebujú naučiť resp. učiť zaobchádzať so svojou silou. V tom im môže pomôcť všeličo - dobrý chlap, ktorý sa im venuje a vie si ich prirodzene získať, dobrý tréner, ktorý vedie chlapcov aj k určitým vzťahovým pravidlám atď. Hľadajte, čo také v okolí máte, či tam je nejaký rybár, ktorý vedie detský rybársky krúžok alebo telocvikár, ktorý hráva s prvostupniarmi basketbal alebo floorball, tréner aikida, futbalu... Alebo máte tatina, ktorý by vedel syna viac zaujať nejakou spoločnou činnosťou, pri ktorej by ho mohol viesť aj pri používaní telesnej sily vo vzťahu k druhým ľuďom.
Podobné otázky
• skolka
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobry den pani doktorka,
mam synceka - v aprili bude mat dva roky - zapisala som ho od septembra so skolky ale mam velke obavy, ako ho na nu pripravit,je velmi na mna naviazany. Pred mesiacom som musela ist na dva dni do nemocnice, maly zostal s tatinom - cez den bolo vsetko OK, ale obe noci preplakal. Syncek je sikovny, vnimavy, cely den sa mu nezastavi pusinka, vsetko opakuje a na vsetko je zvedavy. Pri zapise sa z deti tesil, ale nepohol sa odomna, az si ho pani ucitelka odviedla, potom sa hral so skladackami, ale stale po mne pokukoval, ci som mu neutiekla. Neviem, ako ho od seba ,,oducit,, ked zaspava musi sa ma drzat, casto sa v noci budi, znovu zaspi az ma chyti za ruku. Ja som tiez dost citliva, asi budem plakat viac nez maly. Prosim vas o radu - ako toto nove obdobie zvladnut. Dakujem.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Pripraviť ho na to môžete len čiastočne - chodením medzi deti, prechádzkami alebo hrami so škôlkármi na dvore MŠ a podobne. Avšak vo všetkých tých situáciách budete s ním, takže skúsenosť s odlúčením od vás oboch, maminy aj tatina bude mať až vtedy, keď bude tam.
Možné je aj postupné zaúčanie, po jednej hodine alebo dvoch a keď si zvykne, pridať mu ďalšiu hodinu navyše medzi deťmi v škôlke.
Je ale možné, že to bude ešte príliš skoro, aby chodil do škôlky a v zdraví prežil odlúčenie, keďže je na vás naviazaný (čo je v tomto veku celkom prirodzené a primerané). Skúste mať vymyslené aj nejakú náhradné riešenie, keby mal veľké alebo dlhodobé ťažkosti adaptovať sa na škôlku.