Dobrý den,máme dcérku ktorá bude mať v októbry tri roky.Keďže momentálne staviame dom v inom meste prihlásili sme dcérku do školky v mieste manželovej práce.Bohužial ju ale nepriali a ja mám teraz dilemu.Bývame u rodičov,dom staviame v inom meste a sťahovať sa budeme až v prvej polovici budúceho roka.Mám dcérku umiestniť do školky v terajšom bydlisku a o zhruba pol roka ju prehlasovať do inej školky alebo ju mam radšej nechať so mnou doma a dať do školky až keď sa presťahujeme?Som totiž tehotná a druhé bábo sa má narodiť v januáry.Dcéra je velmi spoločenská,pýta sa za deťmi,mám pocit že sa so mnou nudí ale je zároveň aj citlivá takže nechcem v jej živote robiť vela zásadných zmien naraz.Skúsite mi poradiť?ďakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Možno by ste mohli dať dieťa do škôlky už teraz, keď jej potreby sú tým smerom, no mohli by ste s ňou hovoriť aj o tom, že potom pôjde do inej škôlky, lebo sa budete sťahovať. Niekedy deti zvládnu veľa zložitých situácií, ak majú dostatok podpory, majú dosť informácií (množstvo a forma by mala byť primeraná ich veku) a podobne. Takže "nač stahovať kalhoty, když brod je ještě daleko".
Podobné otázky
• Kedy a či navštíviť psychológa?
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň p.Ing.,Mgr.,
som rada,že opäť funguje Vaša poradňa, nakoľko ste mi už niekoľkokrát dobre poradili a usmernili vo výchove :-)
Vopred sa ospravedňujem, nakoľko Vám položím asi viacero otázok.
Mám 4r syna. Od malička sa "javí" ako nadpriemerne inteligentný (neviem,či sa táto "diagnóza" týka jeho,ale lepší termín ma nenapadá). Rozprávať začall skôr,ako chodil, 15m poznal farby,značky všetkcý aút, 2r. poznal abecedu a písmená,počítal do 20, 3. vedel čítať, vedel počítať anglicky,nemecky, ako 4r.píše, číta na úrovni prváka-druháka, pozná asi 60 štátov sveta s hlav.mestami,počíta viac ako do sto,číta 3 cif.čísla,zvldáda slušne jednoduché počty (+, -) do 20.
S manželom sa zamýšľame, kam na ZŠ po škôlke a zvažujeme možnosť školy pre "nadané" deti v Prievidzi.Takže moja otázka znie, či zvažovať túto možnosť,alebo radšej dieťa enchaj chodiť do "bežbej školy" a ak áno,kedy je vhodné ísť s ním na psychol.testy.
Čo sa týka jeho sociálnych vzťahov, je to "vlk-samotár"..Nástup do školky preplakal pol roka, aj po roku tam nechodí rád,o školke nerád rozpráva, na otázku o kamarátoch vždy povie to isté jedno-max.2 mená spolužiakov. *Povie,že do škôlky chodiť nechce a nechodí tam rád, pritom ostatné deti ho asi majú radi,lebo keď sa stertneme, zdravia ho,rodičia mi hovoria, že o ňom rozprávajú doma a pod.,on nerozprávao nikom.
2.otázka sa týka jeho výchovy:
Je veľmi tvrdohlavý. Dokáže sa sa mnou o nezmyselnej banalite vyjednávať nekonečné minúty, až častokrát stratím nervy,čo ma následne mrzí, skončí to krikom,alebo jednou po zadku.
Banalitou myslím napr.ak niečo rozleje, chcem,aby to utrel. Keď narozhadzuje hračky, chcem,aby si upratal.On dokáže vyjednávať, až včera som,nakoľko ma odignoroval, nahádzala hračky do vreca a išla "akože" vyhodiť...starkej potom povedal,že keby sa narodil jej, mal by lepšiu maminu.
Pritom je na nás dosť fixovaný,nerád chodí od nás,max.kustarkej,aj to po prehováraní.
Prepáčte sa rozsiahlu otázku,ale chystám sa Vám napísať už dávno,tak sa mi toho nazbieralo viac :-)
Veľmi pekne vopred ďakujem za Váš čas a odpoveď.
Pekný deň.
Martina
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Myslím, že sa môžete informovať buď priamo na škole pre intelektovo nadané deti alebo v centre pedagogicko - psychologického poradenstva a prevencie, ako je to s predčasným zaškolením, kedy treba ísť na testy a určenie školskej zrelosti. (Školská zrelosť totiž zahŕňa aj sociálnu úroveň dieťaťa, schopnosť dieťaťa byť bez matky, rešpektovať inú autoritu atď.)
Čo sa týka vyjednávania, niekedy je fajn Dať dieťaťu na výber: upraceš si hračky sám alebo ich upraceme spolu? Alebo je vhodné spýtať sa, či teda hračky uprace alebo nie a ak odpovie nie, uplatníme dôsledok (napr. ich upraceme my a odložíme ich na ten deň do skrine, aby k nim dieťa nemalo voľný prístup). Pointa pri uplatňovaní dôsledkov ale je, že nemajú byť uplatňované v hneve, ale skôr s postojom, že nás mrzí, že musíme urobiť také niečo nepopulárne a dať hračky do skrine, hoci sa dieťa s nimi tak rado hrá, ale pravidlá sú tiež dôležité. A dôsledok by mal vždy súvisieť s daným priestupkom alebo by malo byť dopredu známe, aké dôsledky nasledujú po akom porušení, teda dieťa by malo vedieť, aké sú pravidlá a aké sú dôsledky, čo teda riskuje porušením pravidla.
• nástup do školky
, Autor: Registrovaný používateľ
Ďakujem za Váš názor.Som dosť opatrná mama,zistila som že dcéra je velmi empatická a tam kde večšina detí problém nemá u nej je to naopak.V septembri sme sa sťahovali z vlastného bytu k rodičom a ona sa zdala uplne v pohode len prestala jesť varenu stravu.Trvalo 4 mesiace kym zjedla prvy obed.A stále mame plienky,ona chape celu problematiku s cikanim ale inde ako do plienky sa nevycika,zadržiaha pol dna až je z toho obrovský problém.pediatrička usudila že to tiež može byť tym sťahovanim.Preto sa snažim rozmyšlať dopredu,vela problemom som tak už predišla.Prajem prijemny den.