Poradňa gynekológa MUDr. Záhumenského.

odbornik3
16,885 otázok , odbornik3

Na vaše otázky týkajúce sa gynekologických problémov odpovedal MUDr. Jozef Záhumenský, PhD., vedúci lekár pôrodníckej časti Gynekologicko-pôrodoníckej kliniky FN Na Bulovce.

Všetky zadané otázky ako aj odpovede Dr. Záhumenského vám pre veľký záujem prinášame v podobe archívu, zadávanie nových otázok nie je možné.

ARCHÍV: Poradňa uzamknutá 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Špinenie

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň, nemávala som dlhšie menštruáciu, do roka som ju dostala hádam len dvakrát inak som len špinila, neskôr som začala brať hak, aby sa cyklus upravil, ale mám pocit, že sa nič nezmenilo, dostala som menštuáciu do roka len dvakrát, raz slabšiu meštruáciu, inokedy zase dvakrát za sebou a silnejšiu, čo to môže spôsobovať?Mám málo hormónov?Alebo čo mám robiť aby sa to zlepšilo?Nemôže to súvisieť so štítnou žľazou a ako mám vedieť či to nie je niečo vážnejšie?Môj gynekológ sa tomu nevenuje, ďakujem

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    je potrebné endokrinologické vyšetrenie, aby sa zistila príčina. Zrejme ide o hormonálnu poruchu.

Podobné otázky

  • Dlha menstruacia, - Duphaston

    , Autor: odbornik2

    Dobry den prajem, Mam 37 rokov, zdravu 2-roc.dcerku, rodila som sekciou. Nadvahu nemam. Po pôrode som kojila 15 mes., menstruacia mi prisla 11 mesiacov po pôrode, bola vsak o nieco silnejsia a o dost dlhsia ako pred tehotenstvom. Pred tehotenstvom som mavala menzes 5-7 dni, stredne silny, teraz (stav doteraz pretrvava) je to cca 4-5 dni silnejsi menzes, a potom este 5-6 dni slabs - posledne dni este spinenie, takze spolu cca 10-11 dni. Gynekolog mi predpisal Duphaston na upravu tohto stavu. Tehotna nie som, o 2. dietati momentalne tiez neuvazujem, najskôr tak o dva roky. Prosim o Vas nazor na tento liek ako liecbu môjho problemu - vysetrenia krvi nepreukazali chudokrvnost, vsetky krvne i pecenove testy mam v poriadku (kedze z pribaloveho letaka nemam najlepsi pocit, a na fore Mama a ja su väcsinou citatelky ktore ho uzivaju pretoze chcu otehotniet, tak mam z toho zmiesane pocity. Este som ho nezacala uzivat, uzivanie mam vyratane na zac.sept.) Vopred vdacne dakujem.

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    ak neplánujete dieťa a nefajčíte, tak by bola pre Vás ideálna liečba antikoncepcia. Ale predtým je potrebné veľmi podrobné vyšetrenie, často takéto dlhšie krvácanie má organickú a nie hormonálnu príčinu (myom, polyp, zápal).
    Ak sa tieto príčiny vylúčia, ideálna bude hormonálna antikoncepcia so silným gestagénom.

  • hnedocervena kratka menstruacia

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň... mám 19 rokov a už 5.mesiac užívam antikoncepciu Lindynette 30(predtým som užívala Qlairu).Doteraz som nemala žiadne problémy, vždy som pred 7-dňovou pauzou asi tak 3-4 dni pred ňou cítila bolesť v prsiach, bruchu, takže som vedela, že sa mi blíži menštruácia a v 1. a 2. deň 7dňovej pauzy som mala hnedý výtok a na 3. deň mi vždy prišla. Teraz ako som dobrala poslednú tabletku z toho 5. blistra (v tento mesiac som mala aj 3-dnovú slabšiu hnačku a pri pohlavnom styku som sa inak nechránila, ale tabletku som si zobrala vždy načas),tak žiadny náznak menštruácie som nemala len na ten 3. deň som dostala taký hnedo-červený dosť hlienovitý výtok a sem-tam cítim slabučkú bolesť ako pri menštruácií.Trval mi len pol dňa a na druhý deň už bol len hnedý ale úplne slabý.Teraz neviem, či sa mám obávať toho, či by som mohla byt tehotná. Ďakujem za skorú odpoveď

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    tehotná zrejme nie ste, ale ak chcete istotu spravet si test a toto špinenie berte ako menštruáciu.

  • otazka

    , Autor: katulienka223

    Dobrý deň,
    regulon beriem približne 3,5roka posledne mesiace som nemala krvácanie, ale iba veľmi jemné špinenie. Menštruácia mi mala začať včera, ale zase prišlo iba špinenie a dnes mi to aj skončilo. Chcem sa spýtať o čo môže ísť, môže to byť tou antikoncepciou?

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    áno je to priaznivý účinok antikoncepcie,s liznica maternice dorastá iba do malej výšky a pri menštruácii nekrvácate.

  • Skrátený menštruačný cyklus a výtoky

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň,

    mám 24 rokov, bezdetná, stáleho sexuálneho partnera, menštruačný cyklus zvyčajne trvajúci 26 - 30 dní, trvanie menštruácie 7-8 dní. Neberiem antikoncepciu. Posledná menštruácia začala pred 20 dňami a prebehla bez problémov. Asi týždeň pred ňou som dostala mykózu, na ktorú som si kúpila v lekárni krém Jenamazol (problémy prestali). Asi tri dni po skončení menštruácie som začala mať tmavo-hnedý výtok, mala som pocit, akoby sa mi mykóza vrátila, tak som vyskúšala ešte čipky Canesten. Po troch dňoch ich užívania sa mi výtok z tmavo-hnedého zmenil na oranžovo-hnedý (zápach výtoku nie je žiadny, alebo len slabučko kyslý). Myslela som si, že sa to zhoršilo a tak som zvyšok čipiek nedobrala (mala som 6-dňové balenie). Ďalšie dva dni zostal výtok oranžovo-hnedý a na tretí deň mi opäť začala menštruácia (na 20. deň menštruačného cyklu). Ešte som nemala takýto skrátený cyklus, ale viem, že sa to môže stať. Viac ma trápia tie výtoky predtým. Môže to znamenať nejaký zápal, poprípade závažnejší problém? Pohlavný styk som od začatia problémov nemala. K svojmu gynekológovi pôjdem až po skončení menštruácie, tak by ma zaujímalo, čo môžem očakávať.

    Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    myslím, že to špinenie s mykozou nesúvisí, ale bez vyšetrenia sa nedá zistiť o čo presne ide (zdroj krvácania - buď krčok, alebo sliznica maternice).
    Je potreba navštíviť gynekológa.

  • vynechávanie menštruácie

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň, od začiatku puberty mám miesto menštuácie iba klasické hnedé špinenie, môj gynekológ to nikdy moc neriešil, pár krát injekciou, ale menštuáciu som nedostala, tak som sa rozhodla brať hak, aby mi konečne menštuácia prišla, čo mi aj lekár niekoľkokrát sľuboval a nič, za 9 mesiacov užívania dvoch antikoncepcií, lindynette 30 a maitalonu mi menštuácia prišla iba raz, inak samé špinenie, čím to môže byť spôsobené, poklesom hormónov???Akú hak mám začať brať, aby mi konečne cyklus upravil??Ďakujem za odpoveď

    Odpovedá: odbornik3

    Dobrý deň,
    nemusíte krvácať silno, aj špinenie považujte za menštruačné krvácanie, je to normálne, že niekto má šťastie a nekrváca silno iba špiní. Je to v poriadku.