Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského

Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
19,242 otázok

Na vaše otázky týkajúce sa pôrodníctva a gynekologických  problémov odpovedá  Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH., prednosta II. Gynekologicko-pôrodníckej kliniky LFUK a UNB , Fakultná nemocnica Ružinov, Bratislava.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

Sponzor poradne: Gynekologicko-pôrodnícka poradňa gynekológa Jozefa Záhumenského
  • HAK a endometrioza

    , Autor: Linda3908

    Dobrý deň, lan doktor. Mala by som na Vás pár otázok.
    V marci mi diagnostikovali endometriozu odvtedy užíval HAK. Najskôr Azaliu po ktorej som ale začala krvácať a máji som prešla na Seasonique po ktorej sa to ale nezlepšilo. Neviete prosím čím to môže byť? Prečo krvácanie neustupuje prípadne ako ho zmierniť?

    Druhá otázka sa týka toho, či bude potrebné užívať HAK aj po laparoskopickom zákroku? Cysta je vo veľkosti 36mm.

    Budem veľmi rada za Vaše odpovede a prípadne rady.
    Prajem pekný deň
    Ďakujem

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    antikoncepcia bráni nárastu endometriotických ložísk, pretože v nej sú dominentné tehotenské hormóny, ktoré potláčajú rast buniek sliznice maternice. Je to liek prvej voľby pri endometrioze.
    Nepíšete ako dlho beriete antikoncepciu, pri endometrioze je vhodá taká, ktorá obsahuje gestagón dienogest, ktorý má silné gestagénne účinky.
    Antikoncepciu by ste mali užívať až do doby, kedy budete plánovať tehotenstvo, pretože má veľa benefitov, okrem potlačenia recidívy endometriozy znižuje celkové riziko smrti na rakovinu asi o 13%.

Podobné otázky

  • HAK a endometrioza

    , Autor: Linda3908

    Ďakujem pán doktor, reagujem na Vašu odpoveď.

    HAK beriem od marca, s tým že po týždni som začala krvácať a nelepší sa to. Doktorka povedala, že pri zmene HAK sa ti zlepší ale bohužiaľ nie.

    Naozaj nie je niečo čo by to krvácanie mohlo zmierniť prosím? Bohužiaľ, nie je to špinenie ale normálne krvácanie.

    Ďakujem

    Odpovedá: Prof. MUDr. Jozef Záhumenský, Ph.D., MPH.

    Dobrý deň,
    väčšinou sa do troch mesiacov takéto problémy ustália pri antikoncepcii, dal by som tomu ešte šancu jeden mesiac. Ak stále budete krvácať, bude potrebné celý prístup prehodnotiť.