Diskusie

Vytvoriť diskusiu

Integracia znevyhodnenych deti do beznej ZS

Zaujimal by ma nazor mamiciek, ako vnimaju integraciu znevyhodnenych deti do beznej ZS, napr. deti s down. syndromom, deti lahko/stredne mentalne postihnute ci fyzicky hendikepovane deti.

Ako by ste vnimali, keby malo vase dieta takehoto spoluziaka, ci by ste sa obavali, ze vase dieta nedostane dostatocnu pozornost ucitela, ze to bude brzdit ostatnych v napredovani alebo donesie domov nejake neziaduce prejavy odkukane od spoluziaka a pod.

Ci naopak by ste to privitali, pretoze to vasmu dietatu rozsiri obzory, uvedomi si, ze zdravie nie je samozrejmost, nauci sa zit aj s tymito spoluobcanmi, spozna ich a snad im dokaze aj pomoct, ci v detstve ci neskor. Nauci sa empatii a vidiet svet taky ako je, mozno z neho vyrastie clovek co nebude zatvarat oci pred problemamy druhych.

Zaujima ma kazdy nazor, tak piste :-)

A mozte sa pridat aj mamicky integrovanych deti, ake su vase skusenosti.

  • anonym autor
    18.08.2008, 21:32

    Priala by som si pre každého rodiča, aby mal možnosť si vybrať, aby vybral pre dieťa tú najlepšiu možnosť, aby ráno nemuseli nikam dochádzať. Len by som nezatracovala  špeciálne školy a nevyzdvihovala len integráciu, Myslíte si, že integrované dieťa je na tom lepšie ako dieťa v špeciálnej škole? A ako vyriešiť situáciu, keď máme do prvého ročníka integrovať naraz 4 detičky, jedno má Downov syndróm, druhé je nevidiace, tretie nedoslýchavé, štvrté s mozgovou obrnou, ale na základnej škole sú len dve prvácke triedy z ktorých jedna je výberová jazyková. Samozrejme najlepšie by bolo otvoriť špeciálnu triedu so špeciálnym pedagógom, prečo by to takto nemohlo fungovať?

  • anonym autor
    18.08.2008, 21:41

    Duska, idealny variant pre svoje dieta by som si predstavovala tak, ze by bol integrovany v beznej ZS ale v specialnej triede. Teda dostaval by sa mu individualny pristup ale zaroven by vyrastal v prostredi, ktore je bezne a bude v nom cely zivot.
    Ja verim, ze v spec. skolach su uzasni pedagogovia, bola som sa pozriet len zbezne, ale od septembra budem viac v obraze, lebo Peto nastupuje do nulteho rocnika (vzhladom k vzdialenosti budeme dochadzat len raz do tyzdna, zvysok casu bude v skolke). Ja to beriem, ze tie decka sa maju v spec. skole fasa. Co mi vsak prekaza je to, ze ked z tej skoly vyjdu na ulicu, tak zrazu buuum, facka, ini ludia, iny pristup, iny svet, chapes? To je ako ked svoje dieta prilis ochranujes a vychovavas ho izolovane, v rozpravke, davas mu vsetko najsamlepsie, ale pritom to dieta nespozna skutocny zivot a potom ho vonku "zozeru vlci". Aj pre zdrave dieta je dolezita konfrontacia s okolim, zivot v kolektive, najdenie svojho miesta atd.....rovnako je to dolezite aj pre nase "ine" deti.

    Svoju myslienku, aby sa prestahovali spec. pedagogovia do beznych skol som myslela tak, zeby v kazdej skole bola aj specialna trieda, ja myslim, ze deti s problemami sa vzdy tych 4-5 kusov najde...na kazdej skole. Usetrili by sa naklady na spravu dalsej budovy.

    Ano, spec. pedagogovia, resp. riaditelia tychto skol ti povedia, ze ho mozes integrovat v mimoskolskych aktivitach. Skratka, vzdelanie nech ma "izolovane, individualne" a potom nech funguje medzi ostatnymi. Ale to nie je ta tebou spominana INKLUZIA. Je to moj sen. Aby bol syn prijimany uplne normalne, aby sa ho ludia nebali, nestitili, neopovrhovali nim, nevyhybali sa mu...a preto bojujem za to, aby chodil do beznej skoly. Aby ho tam stretavali, aj deti, aj rodicia, v jedalni, v satni, pred skolou, na ulici....chcem tak strasne vela? Len to, co vy ostatni ani nevnimate a je to pre vas uplne normalne :-S

  • anonym autor
    18.08.2008, 22:36

    tatranka, integrácia je dvojaká, bu´d v triede so zdravými deťmi, alebo v špeciálnej triede v bežnej škole, každé má svoje pre a proti. ja osobne nevidím žiadne nevýhody integrácie detí v špeciálnej triede v bežnej škole a rozumiem Ti o čo Ti ide. Moje otázky boli preto, že som mala pocit  a mám ho, že špeciálna škola je podľa rodičov tá zlá alternatíva.
    Vieš ja som mala teraz prváčika a poviem Ti bola to riadna, ale riadna zaberačka.
    Skúsim Ti opísať jednu situáciu, nad ktorou keď som sa zamyslela, tak mi to vychádza tak, že je lepšie mať špeciálnu triedu v bežnej škole ako dieťa v so špeciálnymi potrebami v bežnej triede.
    Danko bol chorý, chýbal. Hneď v prvý deň ako prišiel mu dala učiteľka testy, ktoré deti minulý týždeň písali a musel ich napísať, lebo riaditeľstvo potrebovalo mať výsledky a on ešte nepísal. Tak on písal a ostatní sa učili, nahlas čítali diskutovali. Doma mi povedal, že sa vôbec nemohol sústrediť, lebo stále niekto čítal a jeho to rušilo. Podľa mňa to správne nebolo, tie testy mu nedopadli najlepšie, aj keď v triede patrí medzi najlepších a učiteľka si to nevedela vysvetliť.
    Ja som si na jeho mieste predstavili trebárs Peťka a keď som zatvorila oči mala som pocit, že aj on sa v tom prostredí nevie sústrediť, oni niečo robia, ruší ho to, on si robí s asistentom inú činnosť svojím tempom. Rozumieš mi, o čom celý čas hovorím.?
    Lebo mám pocit, že obidve rozprávame o tom istom, len si celkom nerozumieme.

  • anonym autor
    18.08.2008, 23:00

    Tatranka a myslím si, že proti tej integrácii o ktorej obe píšeme nemôže mať nikto nič, tí riaditelia mali na mysli skôr ten typ integrácie, keď vlastne dieťa nie je pod krídlami špeciálneho pedagóga.
    A vieš čo? teraz podľa tej novej koncepcie budú učitelia motivovaní vraj tým, že keď si urobia špeciálne kurzy, alebo druhy štúdia popri zamestnaní, tak budú získavať nejaké kredity a budú lepšie ohodnotení, aj učiteľ je len človek a má rodinu a potrebuje mať financie, tak nech sa nikto nepohoršuje nad tým, že tu ide len o peniaze. A štúdium špeciálnej pedagogiky trvá pre hotových učiteľov 2 roky, tak možno to bude aj tak, že aj keď neotvoria špeciálnu triedu, lebo nie v každom ročníku sa musia nazbierať deti so špeciálnymi potrebami, tak bude na každej škole taký učiteľ, ktorý bude aj špeciálny pedagóg, bude mať už aj kvalifikáciu aj skúsenosti a hlavne vzťah k deťom a tejto práci a jemu budú prirodzene do triedy dávať dieťa, deti so špeciálnymi potrebami.
    Tá Tvoja posledná veta je plná bolesti, ale nestavaj ma prosím ťa do pozície tej opačnej strany pre ktorú je to nepochopiteľné, lebo mám zdravé deti a nerozumiem tomu. ver, že by som všetko všetko urobila preto, aby Tvoj Peťko a všetky ostatné deti so špeciálnymi potrebami mali rovnaké šance na všetko všetko a ešte raz všetko ako ostatné deti. Môžem Ti sľúbiť, že svojou troškou k tomu raz iste prispejem.

  • anonym autor
    18.08.2008, 23:20

    Duska, poslednymi slovami si ma dojala, ja dufam, ze sa ti to podari, svojou troskou prispiet, aby sa situacia u nas zlepsila. O to viac si to cenim u ludi, ktorych sa to priamo netyka, lebo u mna je v podstate prirodzene, ze bojujem za svoje dieta.

    Ja myslim, ze sa zhodneme na tom, ze najvhodnejsia forma je specialna trieda v beznej ZS. Ak individualna integracia (s asistentom), tam uz musi byt ozaj stastie na vyber triedy, ucitela, asistenta....je to omnoho narocnejsie a riskantnejsie a svojim sposobom pre dieta nevyhovujuce, lebo ma stale v patach asistenta, nie je v rovnakej pozicii ako ostatni a to ich moze vzdalovat od seba..

    Ja neodsudzujem specialne skoly, ale tvrdim, ze by mohli byt sucastou beznych ZS, proste nejaka ich podskupina, vramci jednej budovy...Som si plne vedoma potreby individualneho pristupu v suvislosti s nasimi detmi.

  • anonym autor
    18.08.2008, 23:33

    Tatranka, aj keď sa ma to priamo netýka, mohlo sa ma to týkať. Naše prvé nenarodené dieťatko, ktoré sme si nemohli nikdy pohladkať, keby prežilo, bolo by postihnuté, takisto by som sa borila s podobnými problémami a bojovala, ako bojuješ Ty.
    Veľmi ťa obdivujem za to, že Ty vlastne učíš nás, všetkých, čo sa nás to áno v podstate netýka, ale malo by sa týkať.
    A tým, že píšeš o problémoch s ktorými sa bortíš, ktoré Vy mamky detičiek so špeciálnymi potrebami máte je pre mňa dôležité, aby som mohla v tom, čo študuješ cítiť, čo cítia najbližší detičiek, ktorí chcú len to najlepšie, aby som raz naozaj dokázala pomôcť.

  • anonym autor
    18.08.2008, 23:38

    Ja keď vidím nejaký dokument o deťoch so špeciálnymi potrebami, všetko pre mňa zastane a pozerám a nasávam informácie a poviem Ti, veľa z mojich spolužiačiek má vynikajúce názory a nápady, ja verím celou svojou bytosťou, že sa to zlepší, musí.
    A ke´d som sa učila s Dankom a boli chvíle, keď sa aj ako iní hovoria moja Božská trpezlivosť rozkolísala a myslela som, že explodujem, vtedy som si hovorila, že musím nájsť ešte lepší spôsob ako mu to podať vysvetliť priblížiť zaujať ho činnosťou, ktorá mu to pomôže objasniť, lebo keď sa mi raz naozaj podarí skončiť tú školu, tak to budem v práci s deťmi potrebovať.

  • anonym autor
    19.08.2008, 08:57

    Prispevok bol vymazany

  • anonym autor
    19.08.2008, 14:41

    Ja nemám nič proti špeciálným školám, veď môj syn tam os septembra bude pravidelne chodiť, ja viem je ešte maličký takže to moc posúdiť neviem, ale už teraz sa musíme zaoberať tým ako neskôr v škole. Ja dúfam, že sa bude dariť tej mnou spomínanej škole a tá špeciálna trieda sa osvedčí. Lenže ja som zo ZA a špec.školu máme 5min. autom od bytu. Teraz si ale predstavme, keby ju zrušili (inak je veľmi pekná, udržiavaná, krásne prostredie, veľa pomôcok) a všetky tie peniaze by boli použité na bežných školách, koľko asi špeciálných tried by sa dalo vytvoriť a to nehovorím, že v našej blízkosti je ešte zopár internátných špeciálných škôl.
    Neberte to tak, že mi rodičia detí so špeciálnymi potrebami máme niečo proti špeciálnym školám, veĎ ja sama vždy prídem odtiaľ tak dobre naladená a usmiata, tí učitelia vedia ako na to :lol: , ale my chceme aby sa s našimi deťmi naučili žiť ostatní, aby sa našich detí ostatní prestali báť , aby bolo čo najmenej situácii ako tu tatranka dávno písala, že jej syna nevzali do detského kútika, lebo je postihnutý. A tiež aby naše deti zažili aj iné deti, veĎ vy sami rodičia "zdravých" detí ste určite veľakrát riešili situáciu, že v škole ubližili vášmu dieťaťu a vaše dieťa sa s tým naučilo žiť, tak sa s tým asle musí naučiť žiť aj to naše.

  • monči
    19.08.2008, 14:45

    no,nedá sa reagovať na všetko,ale chcem len toľko,všetko má svoje pre a proti,sú deti,ktoré sa na intergráciu vyslovene nehodia,potrebujú odlišný prístup aj prostredie,ktoré je na bežných školách,ale sú deti,ktoré to zvládnu,možno potrebujú viac pozornosti,ale zvládnu to a obohatia aj deti,ktoré sú "zdravé".zrušiť špeciálne školy nie je možné a ani podľa mňa vhodné,jednoducho musia existovať.

    a na margo toho,že je viac postihnutých detí,bude to tým,že lekári dokážu zachrániť dieťa,ktoré sa narodí aj v 24.týždni,kdežto v minulosti bol zázkra ak zachránili dieťa v siedmom mesiaci,takže to hrá obrovksú roku.jasné,keď sa narodí v 6.mesiaci že je postihnuté,veď nie je riadne vyvinuté

    všetkým rodičom,ktorý sa starajú o postihnuté dieťa s láskou vzdávam hold a majú moju úctu

  • anonym autor
    19.08.2008, 15:28

    Tie deti čo nemôžu byť integrované v bežných školách, by mohli mať individuálne vzdelávanie, čo vy na to?

    S tým úplne súhlasím, áno spoločnosť a veda je omnoho ďalej a zachránia aj veľmi malé dieťa, ale potom to už spoločnosť Ďalej nerieši a nechá to už čisto iba na rodičoch.

  • anonym autor
    19.08.2008, 16:24



    Vazne to takto chodi? :shock:
    A do skol nechodi ziadna inspekcia? Nikto nekontroluje pouzitie penazi, pokial su viazane k urcitemu ucelu? To je co za chaos? Ja byt na ministerstve, tak si taku skolu poriadne podam, ze na jednej strane vydrankaju od statu peniaze akoze na specialne potreby ziaka a potom z toho zaplatia elektrinu.. :evil:

    Juliska, individualne vzdelavanie deti, ktore nie su schopne integracie by bolo podla mna uplne vyhovujuce. To uz by islo ozaj asi len o pripady, kedy im ani tzv. kolektiv v spec. triede nic neda, lebo potrebuju ciste individualny pristup.

  • anonym autor
    19.08.2008, 17:39

    Tatranka ja myslím, že pri takom množstve škôl sa ani nedá robiť riadna išpekcia, a keĎ škola odovzdá písomnú správu o integrácii a vôbec na čo použili peniaze (a tú urobia zadarmo učitelia) tak načo by tam dáka inšpekcia chodila. ALe ja to trošku chápem ono v týchto rozpočtových organizáciách moc peňazí chýba, ale nehovorím že to je správne, a je to opäť o ľuďoch.

  • anonym autor
    19.08.2008, 18:42

    Tak po prve, inspekcia predsa po skolach chodi a zneprijemnuje ucitelom hodiny (aspon co si myslim z pocutia). Tak by predsa mohli skontrolovat aj toto, namatkovo, nevravim ze vsetko, len si vytipovat a skontrolovat.
    No a po druhe, pises ze ucitelia  napisu spravu naco sa pouzili prostriedky? A to pisu len tak od veci, vymyslaju si? Ci som to nepochopila, ako to funguje?

  • anonym autor
    19.08.2008, 21:22

    No ja si myslím, že učitelia vypracujú špeciálny plán na vzdelávanie detí so špeciálnymi potrebami, určite si nevymýšľajú, lenže potom pracujú s prostriedkami ktoré ostali, teda žiadnymi. Dieťa nemôže bez asistenta prospievať tak rýchlo ako ostatné a tým pádom je to skôr neintegrácia a môžu povedať že sa to v praxi neosvedčilo.
    Určite sa robia námatkové kontroly, ale ako dokážeš, že to nefunguje tak ako má, keĎ dieťa je zaradené v normálnom školskom procese. To je asi opäť na rodičoch, lenže keĎ neustále počúvajú že lepšie mu bude v špeciálnej škole. môj názor je že chyba je v zákonodarcoch. Prijali ho aby bol prijatý a aby mali čím kričať do sveta a na realizáciu už kašlú. Takže sme stále na počiatku, je to v ľuĎoch. Takže ak sa v škole nájde dosť detí na špeciálnu triedu a je ochota ideto, ak nie, vykážu činnosť a bodka.
    Aj keď náš ešte nemá ani dva roky, už teraz veľakrát sa stretávam s názorom načo vzdelávať už teraz, ale keĎ vidím že to ide (viď vaša logopedička, vaša špec.pedagogička, myslím tým v Blave) tak hľadám aj v okolí takých "nadšencov", ktorí chcú.

+ -
Príspevkov: 87