tehuľka, tehotenstvo, depresia, jeseň, prechádzky, imunita

Tehuľka v jeseni: Ako zahnať jesennú DEPRESIU?

1.11.2017 v kategórii Tehotenstvo, autor Mgr. Jarmila Hýroššová, foto: istockphoto.com

Rána a večery sa už ochladili. Dni sa začnú pomaly viac a viac skracovať. Príchod jesene a zároveň rozlúčku s letom však netreba brať tragicky, hoci pochmúrne rána navodzujú depresívnu náladu. Farebná jeseň je ako stvorená na prechádzky! Aj tehuľkám urobí dobre, keď obrátia tvár k slnku a zachytia jeho posledné teplé lúče.

Neprehliadnite: Tehuľka v jeseni: DARY jesene, ktoré vám posilnia IMUNITU

Ako na jesennú depresiu?

Jesenné počasie môže v tehotnej žene evokovať pocity smútku či depresie. To, že sa zhoršuje jej nálada, je práve kvôli blížiacej sa zime prirodzené. Vhodné je ale zachovať si pozitívny prístup.

Ak sa cítite bez nálady a počasie vám lezie na nervy i „na city“, skúste niektorý z našich TIPOV proti jesennej depresii:

  • Náladu si zlepšite dobrou knihou, hudbou alebo filmom. Perfektná na relax a pohodu je aj relaxačná hudba.
  • Pestujte sociálne kontakty, neuzatvárajte sa. Samota a izolácia zlú náladu len stupňujú. Je to zamotaný kruh: cítite sa biedne, a preto nechcete ísť medzi ľudí, pritom posedenie pri čaji s kamarátkou vás pozitívne naladí. Vyskúšajte.
  • Doprajte si maškrtu v podobe kvalitnej čokolády. Čokoláda vám zlepší náladu, a to v tehotenstve, keď sa zmietate na vlnách rozbúrených hormónov, rozhodne nie je na zahodenie. Stimuluje totiž produkciu endorfínov, ktoré sú zodpovedné za to, že sa cítite dobre. Endorfíny sú známe ako zabijak starostí! 
  • Dbajte o seba: Nie je nič povzbudivejšie, ako keď vám niekto pochváli vzhľad – a to i s vytŕčajúcim bruškom. Možno máte zlú náladu a chýba vám energia, ale nezabúdajte sa o seba starať. Kúpte si nové oblečenie, pekne sa nalíčte, zájdite si ku kaderníkovi a každé ráno sa na seba usmejte do zrkadla.
Prečítajte si: Otehotnela som počas užívania ANTIKONCEPCIE!

Veľa oddychujte!

Za únavu a vyčerpanosť nemôže len jesenné počasie. Nastávajúce mamičky by mali spať aspoň desať hodín za deň – a to robí máloktorá z nich.

TIP: Ak je to možné a dovoľuje to váš denný režim, nebráňte sa známkam vášho tela a načúvajte mu, oddychujte tak často, ako to len pôjde. Skúste chodiť spať veľmi skoro, napríklad už o ôsmej večer. Je lepšie spať v noci ako si zvykať na popoludňajší spánok.

Vhodná obuv

Na jeseň siahnite po obuvi zaobleného tvaru (aby netiesnila prsty) na nízkom a širokom podpätku. Optimálne je, ak majú topánky aj protišmykovú podrážku. Ideálna topánka by mala tlmiť nárazy, ku ktorým pri chôdzi dochádza, musí mať pevnú pätu, aj spevnený nart. Päta by pritom mala byť mierne vyššie ako chodidlo, aby sa váha preniesla dopredu. Najlepšia je obuv na suchý zips, pretože v pokročilom štádiu tehotenstva nie je také jednoduché zohýbať sa a zaväzovať si šnúrky.

Odporúča sa kupovať topánky o jednu veľkosť väčšie, z dôvodu, že tehotné ženy často bojujú s opuchmi nôh.

TIP: Na jeseň i v zime je dôležité držať v teple členok aj šľachy, pokojne si preto dajte v chladnejšom počasí i teplé ponožky alebo pančuchy.

Prajeme vám príjemné jesenné tehuľkovanie!

Ako je bábätko v brušku uložené?

Cysty vs. tehotenstvo: Sú naozaj nebezpečné?

Dojčenie počas virózy: Čo na to odborníčka?

tehotenstvo, jeseň, depresia, prechádzky, imunita, nálada

Komentáre