Jarná únava? Nedajte sa!

Redakcia | 28. May 2016
Jarná únava? Nedajte sa!

Ak patríte k tým, ktorí takto odpovedať nemôžu a jarná únava vás v tomto období neobišla, vyskúšajte osvedčené rady, ako sa naštartovať.

Nevyhýba sa mladým, starším, ani deťom, hoci pre niektorých ľudí je neznámym pojmom. Udáva sa, že ženy ňou trpia až 4-krát častejšie ako muži. Za jej vznik môže najmä nedostatok slnečného svetla. Ak sa k tomu po dlhej zime pridá únava, prekonané choroby a málo spánku, organizmus sa vyčerpá a potrebuje „dobiť“.

Čítajte tiež: Liečivé účinky jarnej zeleniny

Čo pomáha?

  • Vitamín C – má podporné účinky na posilnenie organizmu, napomáha premieňať energiu z potravy na telesnú energiu, znižuje pocit únavy. Zdroj: citrusy, paradajky, paprika, brokolica.
  • Vitamín B12 – je dôležitý pre činnosť nervovej sústavy, je účinný proti depresiám. Zdroj: mäso, mlieko, vajcia, syry.
  • Železo – jarná únava sa ešte viac prejaví, ak trpíte chudokrvnosťou. Účinné je užívanie železa, a to v tabletovej forme alebo vo vybraných potravinách. Zdroj: mäso, vnútornosti (najmä pečeň), cvikla, brokolica.
  • Ženšeň – má negatívny vplyv na stresové faktory pôsobiace na organizmus, stimuluje imunitné funkcie a zvyšuje výkonnosť. Zdroj: potravinové doplnky.

A nakoniec najosvedčenejšie rady: dostatok spánku, pohybu, pravidelný pitný režim a nevynechávanie raňajok.

Ak vás únava trápi dlhšie než dva týždne a sprevádza ju nevysvetliteľné chudnutie, nevoľnosti, či zvýšená teplota, navštívte lekára. Ten určí pravú príčinu vašich ťažkostí.

Čo robiť, ak vám sily na jar berie alergia? Čítajte!

 

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: