Poradňa mediátora

Poradňa mediátora
28 otázok

Na vaše otázky odpovedá JUDr. Martin Biskupič.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Vratenie tovaru

    , Autor:

    Dobry den,
    pre dceru som nakupila latkove plienky cez eshop. Po doruceni tovaru som plienky vyprala podla navodu na udrzbu pred prvym pouzitim. Nasledne som ich chcela zacat pouzivat no boli velke aj napriek tomu ze predavajuci uvadza plienky ako ,,jednovelkostne,,. Rozhodla som sa tovar vratit v lehote 14 dni. Predavajuci mi odmieta vratit peniaze lebo plienky boli vyprate a vonaju po pracom prostriedku. Predavajucemu som vratila vsetko okrem jednej rozbalenej spony(nakolko uz nemala original stitok) a dvoch plienok ktore som naozaj skusila pouzit. Vsade citam, ze v tejto lehote mam narok na vratenie tovaru v akomkolvek stave. Chcem sa spytat ci existuje nejaka vynimka nakolko ide o specificky tovar. Za Vasu odpoved vopred dakujem

    Odpovedá: JUDr. Martin Biskupič

    Dobrý deň, podľa zákona č. 102/2014 sú možné dve varianty:

    1. podľa tohto zákona je výnimka, kedy spotrebiteľ môže tovar vrátiť, a to pri predaji tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený. O tomto ale vopred musíte byť ako spotrebiteľ upovedomená, a musia byť splnená aj ďalšie podmienky - že tovar bol zabalený v ochrannom obale a tento ste poškodili.

    2. ak Vás o tomto práve neinformoval, alebo podmienky podľa bodu 1 neboli splnené, máte právo od zmluvy odstúpiť, tzn. tovar vrátiť, a predávajúci Vám má povinnosť vrátiť kúpnu cenu. Ide o formálny postup, ktorý ale nevylučuje, že si predávajúci následne môže od Vás uplatňovať náhradu škody, tzn. rozdiel v cene spôsobený tým, že ste tovar už vyprali a je prakticky nepredajný.

    Ideálne je s predávajúcim sa dohodnúť, aby ani jeden z Vás nebol stratový.