Poradňa gynekológa

Gynekológ
5,520 otázok , Gynekológ

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Špinenie

    , Autor: Nikola

    Dobrý deň , takmer rok užívam HAK- daylette. Je možné že namiesto menštruácie mám iba slabé špinenie ?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, áno, počas užívania hormonálnej antikoncepcie môže krvácanie z vysadenia byť len vo forme slabého špinenia až po vynechanie krvácania alebo aj špinenia v strede cyklu. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • Agolutin a ziadna ms

    , Autor: fragola

    Dobry den pan doktor. Mam taky problem, minuly rok som absolvovala kyret. Po kyretazi mi prisli 3 menstruacie slabsie ako som mavala. Prva bola iba formou spinenia. Stvrta menstruacia sa mi nedostavila vobec, namiesto toho som mala 31dc po utreti na papieri iba zafarbeny vytok. Cyklus som mavala vzdy presny 28-31dc +-1 den... Tehotenske testy negativne. 38dc som bola u svojho gynekologa, urobil mi sono, cysty ani nic podobne nemam a nespominal ani to zeby som mala nieco so sliznicou maternice. Pichil mi agolutin, vraj ms by mala prist uz aj rovnakej intenzity ako som mavala. 7 a 8 den sa dostavilo iba jednorazove spinenie po utreti a nic.. Ja uz tomu nerozumiem. Preco nemam normalnu menstruaciu? Ako sa riesi takyto problem ak nezabrala ani vyvolavacka? Podavaju sa nejake lieky na upravu cyklu? Po agolutine nastane normalne ovulacia? Uz som na kyrete bola ale takyto problem som nemala. Zacinam mat z toho obavy, lebo by sme chceli este jedno dieta. Dakujem za odpoved

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, nepoznám všetky informácie, ako Váš vek, dôvod kyretáži, ktoré boli robené, ani množstvo podaného Agolutinu. Agolutin je progesterón, používa sa pri nedostatočnej produkcii progesterónu žltým telieskom vaječníka - kedy nie je prítomná ovulácia, k vyvolaniu krvácania a rýchleho odlúčenia sliznice dutiny maternice. Dôležitý je aj hormonálny profil, teda hodnoty jednotlivých pohlavných hormónov, teda aj progesterónu. Príčina môže byť aj mechanická - napr. Ashermanov sy., to by odhalil zákrok vrámci jednodňovej chirurgie - hysteroskopia, kedy by sa kamerkou pozrelo do dutiny maternice, prípadne aj odobrala vzorka sliznice. Keďže nepoznám podstatnú časť informácii, neviem sa objektívne a bližšie vyjadriť. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Menštruácia

    , Autor: Andrea

    Dobrý deň. Som po konizacii, druha menštruácia po mi neprišla, tak mi moj gynekológ pichol vyvolavacku a po 4 dňoch mi prišla menstruacia dnes. Ale silna, dost krvacam, vlozky menim často. Kupila som si v lekarni Ascorutin, nevyzerá že by mi to pomahalo. Je to normálne že silno krvacam, alebo mam ist ráno za lekárom? Ďakujem.

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, špinenie po výkone sa nepovažuje za normálnu menštruáciu. Ak hovoríme o tom, že Vám neprišla prvá riadna menštruácia od výkonu a bola Vám podaná injekcia na vyvolanie menštruácie, je možné, že krvácanie bude silnejšie. Treba si to odsledovať. Nepoznám však všetky okolnosti, preto sa neviem dostatočne objektívne vyjadriť. Ak by menštruačné špinenie neustávalo a trvalo viac ako týždeň, navštívte Vášho obvodného gynekológa, rovnako ako aj v prípade nejasností alebo iných ťažkostí.

  • Menštruačný cyklus

    , Autor: Barbora

    Dobrý deň, chcem sa spýtať,mám 28 rokov, som panna, na gynekologickom vyšetrení som ešte nebola, áno viem, mala by som ísť, teraz aj dosť odkladám vyšetrenie zo strachu z pripomienok lekára, kde som bola doteraz. Vždy cca 3 dni pred menštruáciou mám špinenie s trochou krvi bez bolesti, potom príde menzes, prvé 2 dni sú bolestivé s dosť silným krvácaním, potom 3 dni pokračujú bez problémov. Medzi jednotlivými menzesmi mavam výtok, niečo ako vlhká pri vzrušení, musím použiť intimku, inak mám mokré nohavičky. Niekedy hneď po menzese, inokedy týždeň mám pokoj, potom výtok a zasa týždeň nič. Je to normálne takýto cyklus? Teraz sa mi prvý krát stalo aj to, že 4 dni po menzese som krvacala, ale len slabo, na nohavičkách som krv neobjavila, bol to len slabý výtok krvi.

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, ťažko posúdiť iba na základe Vášho opisu fyziológiu Vášho menštruačného cyklu. Špinenie pred menštruáciou je pomerne bežné. Pošva aj za normálnych okolností produkuje sekrét, nemusí sa hneď jednať o patológiu. U niektorých žien pošva produkuje väčšie množstvo sekrétu a môže to byť obťažujúce.Nebudem Vás moralizovať, ale odporúčam návštevu obvodného gynekológa, vo vlastnom záujme. Ak ešte pohlavne nežijete, odporúčam očkovanie proti HPV - Gardasil.

  • Špinenie dodatok.

    , Autor: Iveta

    Pan doktor, veľmi pekne ďakujem za odpoveď. Takže to špinenie pred menzesom nieje nič zavažne? Menzes mám po HAK kratky 3 dňovy a intenzita slabšia, ako pri uživani HAK.Pred HAK som mala 5-6 dni silne krvacanie.Takže podľa Vas to nechať na prirodu?JA len, že ženám zvečša cyklus vynecháva a mne sa obdobie medzi menštraciami skracuje niekedy aj na 23 dni, tak z toho tie obavy.Ešte raz veľmi pekne ďakujem.

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, počas užívania hormonálnej antikoncepcie do organizmu dostávate hormóny, ktoré riadia menštruačný cyklus, takže cyklus je pravidelný a menštruácia trvá 5-6 dní. Čo s týka skracovania cyklu, je to pomerne častá záležitosť v premenopauze, nemusíte sa tým vôbec trapiť. Časom dôjde k tomu, že Vám cyklus bude vynechávať alebo sa raz menštruácia nedostaví. Za menopauzu sa považuje obdobie 12 mesiacov bez menštruácie.

  • Špinenie

    , Autor: Iveta

    Pán doktor prosim o Vašu radu. Mám 50 rokov. 10 rokov som uživala Logest.Pred HAK som mala pravidelny cyklus. Po vysadeni HAK , ktoru som vysadila koncom decembra, mam cyklus kolisavý. Prva menzes bola na 28 deň, druha na 23 deň, tretia na 28 deň a štvrtá na 24 deň, Asi 4-5 dni pociťujem jemne špinenie, ktore nieje badateľne ani na intimke , skor iba na papieri a to nie po celý deň.Može to byť ešte nestabilná hladina hormonov, alebo už začinajuci prechod? Už posledny rok pri uživani HAK som pociťovala mierne navaly, potenie.Da sa nejakým vyšetrenim zisťiť začinajuci prechod? Ani v jednom cykle som nepociťovala ovuláciu. Za VAšu radu Vám Ďakujem.Bol by na to vhodný gynex?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, ste v premenopauze, čiže v predobdobí prechodu. Ovuláciu už v tomto veku nemusíte mať vôbec. Nepravidelný menštruačný cyklus je v tomto období charakteristický, ako aj ostatné Vami spomínané okolnosti. Vyšetriť sa dá hormonálny profil, ale nič viac ako viete sa nezmení. Ak nemáte žiadne ťažkosti, nie je nutné užívať žiadne bylinkové výživové doplnky. Pri akýchkoľvek nejasnostiach alebo ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.