Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
5,986 otázok , Gynekológ

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Otázka

    , Autor: Tatiana

    Dobry deň pán doktor chcem sa spytat s priatelom sme mali nechránený pohlavný styk najskor vaginalny a neskor analny nakonci analneho styku do mna ejakuloval chcem sa spytat nemohlo to z analneho otvoru nejako preniknúť/stiecť do posvy? A ďalšia otázka je nebude problémom keď sme mali viac kôl vaginalneho sexu po sebe a priateľ sa neosprchoval a nevymočil? Ale keď uzivam antikoncepciu tak vlastne by to ani nevadilo však v oboch prípadoch aj keby to stieklo aj keď sa nevymočil ?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, pošva a konečník sú oddelené, ak nie je prítomná fistula, z konečníka nepretečie do pošvy. Ak pravidelne užívate hormonálnu antikoncepciu, tehotná nebudete. Infekcia sa z konečníka do pošvy mohla zaviesť, aj keby sa priateľ vymočil, nepomohlo by to. Pri ťažkostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

Podobné otázky

  • otázka

    , Autor:

    dobrý deň čítala som otázku s priberaním. Tiež užívam Belaru mám ešte viac ako tyzden do menštruácie a myslím si že sa vo mne hromadí voda. Hlasno mi škŕka v žalúdku, grga sa mi dosť často. Takisto mám pocit že som pribrala v oblasti brucha. Čo to môže znamenať?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, medzi vedľajšie účinky hormonálnej antikoncepcie patrí aj prírastok na váhe. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám v prípade potreby vie antikoncepciu zmeniť.

  • Po mesiaci a pol cca

    , Autor:

    Zdravim....vcera som zacala zasa po mesiaci a pol cca uzivat anti a predtym to bolo dlhodobo ale vecer som mala nechraneny sex tak otazka je ci ucinkuje hned alebo sa mam poistit?
    Dakujem

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, ak ste mali včera prvý deň menštruácie, teda rátaný prvý deň cyklu a začali ste opäť užívať tabletky hormonálnej antikoncepcie, chránená by ste mali byť.

  • Otázka

    , Autor: Tatiana

    Pán doktor prosim vás môže byt ta hnačka spôsobená aj tým analnym stykom? Lebo predtým som hnacku nemala mohlo sa tam niečo narušiť? Lebo neviem či to je hnačka vlastne proste je to take vodnate v žltej podobe.. upraví sa to po pár dňoch? Či môže to byt aj nejaká infekcia alebo reakcia na lubrikant?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, daná otázka nesúvisí s gynekologickými ťažkosťami, ale áno, môže to byť reakcia na lubrikant. Nemusí sa jednať o hnačku. Infekciu nepredpokladám, tráviaci trakt je plný baktérií. Odsledujte si to, malo by sa to samo upraviť. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte obvodného lekára.

  • Energetické nápoje

    , Autor: Miriam

    Dobry deň pán doktor môžu sa piť občas energetické nápoje pri užívaní antikoncepcie? Neznižujú účinok? A ešte moja druha otázka je z pošvy mi ide pri predohre vlastne keď má priateľ “prstuje” číro-biely vytok s takými hrudkami akoby vlastne v tom čase ako sa ľudovo povie že keď som mokrá je to nejaký problém? Pretože vzdy som mala skôr číry vytok bez hrudiek

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, energetické nápoje neznižujú účinok hormonálnej antikoncepcie, ale ich konzumácia spolu s užívaním niektorých liekov, vrátane antikoncepcie, môže spôsobovať rôzne zdravotné problémy. Neodporúčam časté užívanie energetických nápojov. Čo sa týka výtoku z pošvy, vplyvom hormónov dochádza pri vzrušení u žien k vyplaveniu číreho alebo bieleho pošvového sekrétu, pošva tak reaguje na blížiaci sa pohlavný styk. Ak sú vo výtoku prítomné biele hrudky, aj keď nemáte ťažkosti, s najväčšou pravdepodobnosťou sa jedná o kandidózu alebo mykózu. Skúste si reealizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, užívajte vaginálne probiotiká večer pred spaním. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám na základe výteru z pošvy nasadí potrebnú liečbu.

  • Otázka

    , Autor: Miriam

    Dobry deň pán doktor chcem sa spytat práve mám 7 dňovú pauzu lenže menstruacia mi skončila skôr proste netrvala až 7 dni a nový blister mám užívať od štvrtku dnes je ešte len utorok môžem mat s priatelom nechránený styk? Alebo si mame dat preistotu prezervativ? V minulom cykle som uzivala antikoncepciu riadne ani na jednu tabletku som nezabudla preto sa radšej pytam aby nahodou nehrozilo tehotenstvo.

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, špinenie alebo krvácanie z vysadenia nemusí trvať 7 dní. Za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie ste chránená.