Dobry den,
obraciam sa na Vas s velkou prosbou, som uz zufala. Ked mal syn 8-9m zacala som ho davat na nocnik,ale este tomu moc nechapal,tak som to nechala tak,len obcas ho tam dala sadnut. O nieco nieskor,ked mal rok a pol,tak sa mi sam vypytal na nocnik,tak som ho posadila, vycikal sa a ked nocnik zacal hrat,tak sa rozplakal a odvtedy mi nechcel ist na nocnik. Teraz ma 21m a sa snazim uz mesiac a pol nechat bez plienky ci sme doma alebo vonku. Davam mu plienku len na noc. Lenze na nocnik mi vobec nechce chodit ani na zachod. Ked sa pocika,tak len skodoradostne ukaze a povie,ze je pocikany. Snazime sa vsetko mozne aj vsemozne a nic nepomaha. Manzel sa pred 2 tyzdnami pokusal ho dat na nocnik,aj sa vycikal,tak sme ho pochvalili,dali mu odmenu a odvtedy zas nic. Je velmi mudry chlapec,ale v tomto ma vyslovene blok v hlave. Vie krasne rozpravat,vie povedat riekanky, rozpravky...uz ako 1,5r vedel skoro vsetko povedat. Po kazde ked ideme v elektricke a rozprava, vypytuje sa,tak kazdy povie,aky je mudry chlapec na svoj vek. V septembri ma nastupit do skolky,ale mam obavy,ze kvoli plienkam tam nenastupi. Prosim, poradte mi ako mam riesit tuto situaciu, uz nevladzem len cakat a cakat,kedy ho napadne ist na zachod.
Dakujem za odpoved.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Ponúkať ho, no rešpektovať jeho odmietanie. To je to. Ak nebudete čakať, budete tlačiť, nič neurýchlite. Navyše svoje dieťa naučíte, že sa má nechať prevalcovať vôľou ostatných, že jeho telo a jeho tempo je nanič, že ak sa neprispôsobí, je to zlé... A verím, že to nechcete.
Ak má ísť do škôlky, skúste s nimi vyjednávať, či by mohol chodiť na doobedie v plienke - pozorovaním ostatných detí by sa im mohol chcieť vyrovnať aj v tejto oblasti a mohlo by ho to podporiť v chodení na záchod.
Podobné otázky
• Nočník nie nie
, Autor: Registrovaný používateľ
Dobrý deň pani doktorka.Už som vám o našom synčekovi písala.Volá sa Paťko má 25 mesiacov.Týždeň pred jeho narodeninami sme ho začali učiť na nočník.Celkom dobre nám to šlo aj sa vycikal aj vykakal.Pekne nám aj začal hovoriť že potrebuje cikať.V noci sa nám nepocikal lebo ho ešte pred spaním dame vycikať.A , kde je problém?Z ničoho nič nám odmieta chodiť na nočník cez deň.A keď sme vonku , tak odmieta sa vycikať no nepociká sa, ale keď prídeme domov tak buď sa pociká alebo ho po dlhom presviečaní posadíme na nočník.Ked sa pociká a poviem mu,že doma cikáme do nočníka a vonku do travičky tak to mi vie povedať.Sme z toho smutńí a nevieme ako ďalej?
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Je to určite len prechodná etapa. Možno do toho zasahuje trošku obdobie vzdoru, možno chce on rozhodovať, kedy a kam sa vyciká. Je vhodné chodiť na kratší čas von, dať ho ihneď vycikať a prípadne ísť ešte von.
A skúste možno použiť trochu humoru, aby trošku viac spolupracoval alebo ho navnadiť - kto sa pekne vyciká, dostane keksík, môže si pozrieť krátku rozprávočku...alebo pekne savycikaj, aby sme hneď mohli (hrať plyšákovú vojnu alebo niečo, čo rád robí a čo ho zvyčajne podporí urobiť to, čo treba).
• 3,5 ročná dcéra
, Autor: Registrovaný používateľ
dobrý deň, pani doktorka, neviem, či sa správne obraciam na vás alebo je to otázka na pediatra. ide o moju 3,5 ročnú dcéru. od troch rokov /sept 2008/chodí do škôlky a bola bez plienok na poobedné spanie. v novembri 2008 bola týždeň v nemocnici so zápalom pľúc a od vtedy sa pocikáva. v škôlke ju p. učiteľky budia na cikanie po pol-trištvrte hodine spánku, vtedy to vydrží. v noci plienka stále funguje aj keď niekedy je ráno suchá. trápi ma to, lebo už bola "za vodou" aspoň pri poobednom spánku. ako ďalej? Ďakujem
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Je možné, že pobyt v nemocnici ju "vrátil späť", do obdobia, ktoré už bolo za ňou, teda čo sa týka cikania. Je to veľmi pravdepodobne prechodná záležitosť a časom by sa situácia mala zmeniť k lepšiemu. Je veľmi fajn, že pani učiteľky sú ochotné sa o ňu počas popoludňajšieho spánku postarať a budia ju na cikanie. To jej určite tiež pomáha, aby postupne nabehla na suché spanie.