Moj trojročný syn aj napriek tomu, že ho už rok nekojím stále osaháva moje prsia. Odstavila som ho pravdupovediac nedobrovolne, pretoze som planovala druhe tehotenstvo. Osaháva sem tam aj manžela alebo sestry. Robí to nie len v pokojných situáciách ale aj v rozrušení. Samozrejme, ze ma drží za prsník aj pri kojení druhého syna. Neviem si vobec vybavit blizsi telesny kontakt bez toho, aby mi nesiahol do výstrihu. Mohli by ste mi poradiť ako by som ho to mohla odnaučiť? Do akého veku to možem považovať za normálne a prípustné?
Ďakujem

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Prsník je pre neho stále istotou - tak, ako sa niektoré deti utiekajú k cumlíku, iné sa chopia maminho prsníka pri každej vhodnej príležitosti.
V tomto veku je to ešte primerané, hoci to môže byť pre matku trochu rozpačité.
V situáciách, kedy vám siahne na prsník, si ho celého pritúľte a ruku mu predtým jemne vytiahnite a dajte okolo svojho krku... alebo niečo podobné. Dajte mu kontakt, dotyk, no bez prsníka. No počítajte s tým, že sa bude brániť.
Alebo počkajte, kým sa sám rozlúči s týmto zvykom.