Dobrý den, prosím o radu ohľadom detskej masturbacie. Vidím, že už ste sa venovali tejto téme.... ale, dcéra má 6 a pol roka, rešpektujem, že to robí doma vo svojej izbe, nemám z toho najlepší pocit, ale nechcem ju stresovať zákazmi a pod. Hoci nerozumiem prečo kedže u nás sú dotyky, objatia a mojkanie na dennom poriadku asi až viac ako bežne býva, lebo dcéra to má veľmi rada, tak jej uspokojujem túto potrebu objatím, bozkom, hladkaním.... aktivít má tiež si myslím dosť, možno je napätá z niečoho o čom netusím a takto sa uvoľnuje - alebo to nemusí byť len kvoli napätiu.
Znepokojuje má však že to robí aj v škole (1.trieda) na stoličke. Povie mi to sama, lebo mi dôveruje. Súcha sa o stoličku, alebo napína nohy a stehná - doma mi ukazuje ako to robí v škole. Učiteľka si zrejme zatiaľ nič nevšimla ale bojím sa, že ked to uvidí čo bude. Ako tomu zabrániť, vysvetlovala som jej že sa to nerobí na verejnosti, ale iba v izbičke ak to potrebuje, ale asi je niečo silnejšie ako ona... potom plače, že už to nebude v škole robiť - upozornujem, že na nu nekričím ani nezvyšujem hlas kvoli tomu, len jej vysvetlujem, že to nie je vhodné v škole. Čo s tým prosím. Radisla som sa aj s našou detskou psychologičkou ale zatiaľ som nezmúdrela..... alebo sexuologa. Prosím poradte mi. Dakujem. Iva

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Pokojne sa poraďte aj so sexuológom - ten by sa v tom mal vyznať :) - ale konzultujte s ním sama, bez dcéry, aby nebola z toho zbytočne traumatizovaná.
V každom prípade je dobre, že na ňu nekričíte a nehaníte ju za to, čo robí. Jej plač by mohol byť signálom toho, že si uvedomuje, že to nie je vhodné na verejnosti, no zrejme si nie je istá, či to dokáže nerobiť.
Niekedy môže zvýšené dráždenie spôsobovať aj zápal v oblasti rodidiel alebo močovodu, prípadne parazity v tráviacom trakte.