Moja trojročná dcéra nedokáže pomenovať farby.Ak jej dám rôznofarebné kocky vie ich potriediť podľa farieb ale ak sa jej opýtam na farbu modrej kocky povie zelená.Pritom som si istá že tie farby vidí a rozoznáva.Moj manžel a svokra(lekárka) majú podozrenie že je farboslepá,lenže ja si myslím že potrebuje len čas.Rečovo je na tom veľmi dobre,povedala by som až výborne.Chcela by som ale vedieť či je to normálne,alebo naozaj môže byť farboslepá.Dakujem za radu.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
V tomto veku a na základe tohto pozorovania sa to ťažko zistí. Mnohé deti v jej veku nevedia spoľahlivo farby pomenovať, často poznajú len niektoré základné, priraďovanie farby a jej pomenovania im môže robiť ešte ťažkosti.
Dieťa by malo aspoň základné farby spoľahlivo určiť a pomenovať pred vstupom do školy, resp. okolo šiesteho roku. Preto dieťa nestresujte, hravou formou sa farbám venujte, určite neskôr zistíte, že sa zlepšila, hoci to nemusí byť už o krátky čas.
Farbosleposť sa vyšetruje špeciálnymi kartami, na ktorých sú obrazce, ktoré vidí len ten, kto farby dobre vidí a rozlišuje aj medzi ich rôznymi odtieňmi.