Dobry den,mam 12 ročneho syna,ktory ma sklony neustale nieco niekam pisat a to na ukor skolskych uloh. V skole nepise co ostatny,ale namiesto toho kresli do zosita,po obaloch,lavici,stolicke,vsade.ma potom plno poznamok,pokarhanie...Nepomaha dohovaranie,prosby,hrozby,nic....Stale nici skolsky majetok,lavice,stolicky aj v bloku vytah,steny....su z toho problemy so susedmi aj s ucitelmi.Nestiham mu dokupovat sk.pomocky,obaly,zosity,knihy ma vzdy znicene.Potrebuje můj syn psychologicku pomoc?...dakujem.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Podľa môjho názoru by bolo vhodné, keby ste navštívili detského psychológa. Možno je to len koníček vášho syna, no možno je za tým aj niečo iné a týmto spôsobom na to upozorňuje.
Podobné otázky
• Nepokojne dieta
, Autor: danka-g
Dobry den. Prosim vas o radu. Mam 19 mesacneho synceka, ktory je velmi bystry, vsimavy, nic mu neujde. Je vsak velmi nepokojny. A to hlavne doma, malokedy sa s niecim dlhodobo zahra. len lieta od jednej hracky k druhej a vsetko rozhadzuje. velmi ma to trapi, pretoze je pre mna niekedy velmi tazke ho nieco naucit. vezicku z kociek nepostavil este ani raz, neobsedi mi ani na kolenach, ked citame knihu, nedovoli mi viest svoje rucicky, napr.ked ho chcem naucit nieco kreslit.vonku je celkom iny, pokojnejsi: lieta si hore-dole, zbiera listocky, kamienky, hlada slimaky, mravceky...
Este nerozprava len zakladne slova, ale rozumie skoro vsetko. vie si napr.bez problemov popratat svoje hracky.
a este sa chcem opytat na mnozstvo spanku u takto malych deti. vstavame okolo 8.00, poobede nechce spat. nakoniec zaspi okolo 14.00-14.30 na 1.5 hod a vecer okolo 20.30-21.00 .Staci mu to?
dakujem vam velmi pekne za rady.
Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Mnohé deti v tomto veku sú najviac zamerané na pohyb a to je to hlavné, čo potrebujú. Úlohou rodičov je dieťaťu zabezpečiť dostatok pohybu, lebo aj pohybom sa dieťa učí a rozvíja svoje schopnosti. Aj tie, ktoré s tým zdanlivo nesúvisia. Napríklad zbieraním drobných vecí si dieťa cvičí uchopovanie, manipuláciu s malými predmetmi a rozvíja si jemnú motoriku.
Samozrejme, že je vhodné rozvíjať ich aj inak - kreslením, maľovaním, strihaním atď. No vždy by malo byť najmä v tomto malom veku dôležité, aby dieťa cítilo radosť z danej činnosti, malo chuť to robiť. Napríklad kreslenie a maľovanie netreba s deťmi cvičiť tak, že mu vedieme ruku, ale treba dať dieťaťu priestor na voľnú tvorbu. Dieťa si tým aj tak cvičí jemnú motoriku a postupne sa jeho výtvory začnú uberať želaným smerom. V tomto veku by si dieťa malo dopriať hlavne čmáranie, maľovanie prstami (netoxickými farbami) na veľké formáty papiera, pričom zapojí do činnosti hlavne veľké kĺby - rameno, lakeť. Až neskôr s rozvojom motoriky malých kĺbov začne viac využívať ceruzky, štetce a podobne.
Dostatok spánku zistíte jednoducho - dieťa je odpočinuté, živé, aktívne. V tomto veku by 12-14 hodín spánku malo byť dostatočné množstvo.