moja 19mes. dcera vie pocitat do 5, pozna 3 pismena abecedy a vseobecne vykazuje znamky velmi dobrej pamate. velmi rychlo si zapamata-ked sa hrame s kartickami,velmi rychlo sa naucila nielen co je na nich,ale aj co ten clovek vykonava-napr. pekar pecie chlieb, vie,ze v noci je tma a ked je tma,tak sa spi :), ze chlapec je maly a ujo je velky, doplna chybajuce slova v basnicke. je to v jej veku normalne? ako moze rodic zistit,ze je jeho dieta nadpriemerne inteligentne? lebo okrem vybornej pamate sa mi javi dcerka ako uplne normalne dieta.

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Nuž je zrejme šikovná, keď je to aj vám nápadné. Určite to zistíte postupom času, lebo nadpriemerne inteligentné dieťa sa môže naučiť čítať dlho predtým, než ide do školy, niekedy kreslí tak, ako deti výrazne staršie, vyhľadáva staršie kamarátky, zaujíma sa o určité veci do hĺbky (napr. v troch rokoch pozná mená mnohých dinosaurov alebo zvierat, naozaj mnohých alebo vymýšľa príbehy, rozprávky...).
Ak chcete vedieť viac, na internete sa isto dozviete všeličo podrobnejšie o tom, ako spoznáte, že vaše dieťa je intelektovo nadané. Prípadne si požičajte alebo kúpte knihy o nadaných deťoch (avšak nadané dieťa môže byť nadané aj v inej oblasti, nielen intelektovo, niekedy to ide ruka v ruke, niekedy nie).