Dobry vecer, mam 23 rokov a mam 11 mesačne dievcatko, ktore je na mna príliš naviazane. Ja ju miluje najviac na svete ale je normalne ze sa niekedy citim emocne aj fyzicky vycerpana ? ze niekedy citim az uzkost ?
Snazim sa tie pocity ignorovat ale niekedy to neide a smeruje to az k bezdôvodnemu plaču. Neviem čo so sebou robit prosim vas o radu ????

Odpovedá: Hrčková & Kundrát
Dobrý deň, starostlivosť o bábätko je samozrejme vyčerpávajúca. Je dobre, že ste na dcéru
naviazaná, to je v prvých mesiacoch žiadúce, lebo dieťa je úplne bezmocné a závislé.
Samozrejme z toho môžete byť vyčerpaná. Postupne sa bude osamostatňovať a vám
ostane viac času na seba. Primárne starajúca sa osoba- teda vy, teda logicky potrebuje
v tom najnáročnejšom období niekoho, kto sa zasa stará o ňu – býva to partner obvykle.
O tom nepíšete, lebo práve keď máme istotu, že niekto nás môže nahradiť, keby sa nám
niečo stalo, a postaral by sa takisto o nás, zmierňuje to našu úzkosť.
Pocity nie je dobré ignorovať, skúste ich dať čo najviac von. Nesú informáciu o tom, čo sa
vám deje a čo potrebujete. Napríklad informáciu pre vaše okolie, že už nevládzete
a potrebujete pomoc,...
PhDr. Elena Tomková