Dojčíte a bolí Vás chrbát? TAKTO si zacvičte

fyzioterapeutička Jana Kavcová | 1. Mar 2020
cvičenie, bolesť chrbta, dojčenie, bolesť chrbta pri dojčení,

Ako predchádzať bolesti a uľaviť chrbtici?

Cvičebná zostava pre dojčiace mamičky:

  • začneme jemným premasírovaním krčného svalstva od temena smerom k ramenám a ku lopatkám
  • v polohe v sede so vzpriamenou hlavou vykonávame pohyby hlavy do strany v zmysle úklonu, rotácie a predklonu; pekne sa to prirovnáva k pohybom áno-nie-neviem, vždy v strede sa nadýchneme a pohyb vykonáme s výdychom
  • s nádychom dvíhame ramená k ušiam a pri výdychu ich zatláčame smerom do zeme
  • v sede predpažíme ruky a s vystretými lakťami sa naťahujeme pred seba na striedačku raz jednou rukou a potom druhou
  • v stoji s pripaženými rukami, ťaháme pri nádychu medzilopatkové svalstvo k sebe, pri výdychu uvoľníme
  • v polohe na štyroch sa s nádychom snažíme chrbticu „vyhrbiť“ čo najviac smerom hore a pri výdychu ju prehýbame smerom dole
  • v polohe na štyroch a pri opretých špičkách o zem dvíhame chrbticu šikmo hore do polohy podobnej, ako je strecha v joge, dôležité je vytvoriť trojuholník a natiahnuť chrbtové svalstvo
  • na záver sa môžeme z polohy zo sedu na pätách natiahnuť do predklonu a ruky vystrieť pred seba a hlavu položiť medzi ramená na zem,  zostať v  pokoji a niekoľkokrát sa zhlboka nadýchnuť a vydýchnuť

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: