Sedieť pri úlohách a učení? NIE
Vrtí a hýbe sa vaše dieťa pri úlohách, či v škole? Nezakazujte mu to. Možno sa budete čudovať, ale pohyb zlepšuje výsledky v matematike.
Počas poslednej reformy školstva v Dánsku sa pri tvorbe školských osnov sústredili aj na pohyb, ktorý výrazným spôsobom zlepšuje prospech detí v škole, najmä na 1. stupni.
Aby učenie nebolo mučenie
Výskumníci z Copenhagenskej univerzity z Fakulty výživy, cvičenia a športu sa rozhodli preskúmať vplyv pohybu v súvislosti s výsledkami detí v matematike. Práve matematické zručnosti totiž patria k jedným z najžiadanejších zručností v modernom technologickom svete.
Dieťa neobsedí pri domácich úlohách? Je to prospešné
Výskum preukázal, že deti, ktoré sa pri učení hýbali, dosiahli oveľa lepšie výsledky alebo rýchlejšie prišli na výsledok matematickej úlohy. „Deti sa naučia viac, ak sa hýbu a používajú pri učení celé telo,“ tvrdí hlavný autor štúdie, profesor Jacob Wienecke z Copenhagen University.
Už po 6 týždňoch trvania výskumu sa skóre v národnom štandardizovanom 50-položkovom teste zlepšilo u všetkých testovaných detí. Skupina detí, ktorá mala v inštrukciách matematických úloh zahrnutý pohyb celého tela, uspela najlepšie. Ich výkon sa zlepšil o 7,6 %, čo v priemere znamená takmer o 4 správne odpovede v porovnaní s počiatočným testom.
Títo žiaci sa zlepšili dvojnásobne v porovnaní s deťmi, ktoré zapájali pri počítaní len jemnú motoriku. Výsledok dánskej štúdie je tak zrejmý: „Ak inštrukcie pri riešení matematických úloh zapájajú pohyb celého tela, u detí možno pozorovať výrazné zlepšenia.“