S najbližšími a pri bohatom stole. Vianočná pohoda po slovensky
Aj vy sa na sviatky chystáte napiecť pre rodinku množstvo koláčikov a pripraviť nezabudnuteľnú štedrú večeru? Niet sa čomu čudovať. Vianoce v nás ešte viac prebúdzajú lásku k blízkym a tiež potrebu urobiť im radosť skvelým jedlom, na ktoré sa im zbiehajú slinky po celý rok.
Pochúťky pre všetkých
Slováci pre svojich blízkych veľmi radi pripravujú rôzne špeciality. A to bez ohľadu na čo, či sú Vianoce alebo hreje teplé letné slniečko. Potvrdil to medzigeneračný prieskum o varení, stolovaní a nákupoch potravín, ktorý si nechala vypracovať spoločnosť BILLA.
Hoci sa v prieskume stretli dve odlišné generácie – starší ľudia vo veku 60+ a mladší od 16 do 30 rokov –, ukázalo sa, že k sebe majú blízko. „V prieskume sme zistili, že pre svoju rodinu a príbuzných veľmi rada varí takmer polovica starších respondentov a tiež viac ako tretina mladých opýtaných,“ uviedla Kvetoslava Kirchnerová, hovorkyňa BILLA. Idylka, však? Ak sa aj u vás podieľa na príprave vianočného menu celá rodina, výsledky prieskumu určite potvrdíte z vlastnej skúsenosti.
Recepty dozreté časom
A keď sa už v rúre pečie delikatesa, na ktorej si majú pochutnať všetci blízki, tak nech je tradičná a overená generáciami. Súhlasíte? Respondenti v prieskume BILLA rozhodne áno. „V našom prieskume až dve tretiny mladých respondentov (65 %) odpovedali, že radi pripravujú recepty po babičke. Ešte viditeľnejšiu nostalgiu a náklonnosť k tradičným rodinným receptom sme zistili u staršej generácie – varí podľa nich 84 % opýtaných nad 60 rokov,“ vysvetlila K. Kirchnerová. Či už sa teda na sviatky chystáte pripraviť domáce medové oblátky alebo kapra v mlieku a bylinkách, Vianoce sú krásnou príležitosťou, ako oprášiť staré receptáre a zachovať si tak rodinné tradície.
Za jedným stolom
A ako to počas Vianoc vyzerá pri slávnostne prestretom stole? Tak, že sa za ním zíde celá rodina. Slováci totiž pre svojich blízkych jedlo nielen radi varia, ale následne si ho vychutnávajú pri spoločnej družnej debate.
„Mladí respondenti v našom prieskume, a rovnako aj starší opýtaní nad 60 rokov, sa za prestretým stolom najčastejšie stretávajú so svojimi najbližšími. Odpovedalo tak deväť z desiatich opýtaných. Druhou najčastejšou možnosťou, ako si oslovení zákazníci dokážu vychutnať jedlo, je s príbuznými,“ povedala K. Kirchnerová. Ľudia zapojení do prieskumu pritom uviedli viacero odpovedí, prečo je pre nich spoločné stolovanie dôležité – od dôvodu, že stolovanie upevňuje vzťahy v rodine a prináša pocit spolupatričnosti, až po odpoveď, že pomáha udržiavať komunikáciu. Keďže silu rodiny a spoločných chvíľ strávených pri tradičných špecialitách si uvedomuje aj BILLA, oslovuje svojich zákazníkov v kampani Skvelé jedlo spája generácie.
„Touto kampaňou sledujeme dva ciele. V tom prvom poukazujeme na to, že dobré vzťahy v rodine sú veľmi dôležité, čo potvrdí azda každý zákazník. Druhým cieľom je uistiť ľudí, že v našich predajniach vždy nájdu všetko, čo potrebujú na prípravu rodinných receptov – či už na Vianoce budú pripravovať klasickú kapustnicu s hríbami a zemiakový šalát, alebo sa rozhodnú dať šancu novým chutiam,“ uviedla K. Kirchnerová.