Sociálne siete vychovávajú z detí materialistov
Ešte nedávno bolo vaše dieťa spokojné vo svojom tričku s autíčkom či motýlikmi a odrazu študuje značky a delí ich na tie dobré a zlé.
To, že sa v istom veku dieťa začne zaujímať o značkové oblečenie či elektroniku, je pravdepodobné. Napomáha tomu tlak kamarátov a spolužiakov, ktorí stanovujú, čo je „in“ a deti, v snahe zapadnúť a nebyť vylúčené z kolektívu, sa snažia držať s týmito trendami krok. Je to náročné obdobie pre psychiku dieťaťa a peňaženku rodičov, a sociálne siete celú situáciu iba zhoršujú.
Život na sieti: fenomén súčasnej doby? Pozor na riziká
Pozlátko na sieti je deštruktívne
Influenceri prezentujú rôzne značky ako tie „správne“ a vytvárajú dodatočný tlak a pocit, že ak nebudeme mať značkové oblečenie, piť a jesť značkové veci a vlastniť značkový smartfón, nezapadneme do spoločnosti. Konzumný spôsob života je však negatívne spätý s celkovou životnou nespokojnosťou a zníženým sebavedomím.
Uspokojenie zo zakúpenia najnovšieho telefónu, či tenisiek, ktoré nosí aj obľúbená celebrita, je krátkodobé a o chvíľu ho vystrieda potreba vlastniť opäť niečo iné a nové.
Nezakazujte, vysvetľujte
Zákazmi či obmedzeniami však rodič nič nezmôže, možno iba zhorší celkový stav. Sústreďte sa na to, aby ste z vašich detí vychovávali vyrovnaných a sebavedomých ľudí, ktorí časom (ako to počas dospievania býva) aj z tejto fázy vyrastú.
Rodičia sa idú uštvať: Žijú naše deti v zlatej klietke?
Je dôležité rozprávať sa o veciach, ktoré ich zaujímajú, poznáte influencerov, ktorých sledujú na sieťach? Viete, čo vaše dieťa zaujíma? Prejavte záujem o jeho svet, len tak zistíte, kam smerujú jeho myšlienky a čím je motivované jeho správanie (či túžba po teniskách vo výške vášho týždenného platu). Neodsudzujte, vysvetľujte, prečo sa vám niektoré veci nepáčia na jeho správaní nepáčia a čo s tým SPOLU môžete urobiť.