Poradňa gynekológa

Poradňa gynekológa
5,986 otázok , Gynekológ

Na vaše otázky odpovedá MUDr. Daniel Kelij , ktorý pracuje v 1. súkromnej nemocnici Košice-Šaca.

 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • problem

    , Autor:

    Dobrý deň čítala som tu príspevok o vitamíne C.Jeden deň (6ty deň pauzy) som vzala viac ako 1000 mg lebo som chcela zastaviť menzes. V ten večer som mala nechránený styk ale partner sa spravil mimo mna. Jw tam nejaké riziko otehotnenia?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, nemusíte sa obávať, ak užívate tablety hormonálnej antikoncepcie pravidelne, boli ste chránená aj počas pauzy, aj napriek jednorazovému užitiu vitamínu C.

Podobné otázky

  • problem

    , Autor:

    Dobrý deň, mám otázku. Beriem HAK belara už 3.mesiac a snažím sa ju brat pravidelne takmer na minuty. V posledných dňoch mám občas návaly tepla pribrala som pár kíl a často mi hlasno trávi, občas mám plyny. Môžu byt tieto príznaky ako vedľajší účinok HAK alebo čo to môže znamenať? Nemôžem byt tehotná napriek pravidelnému užívaniu?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, za predpokladu pravidelného užívania tabliet hormonálnej antikoncepcie je pravdepodobnosť tehotenstva minimálna. Každá hormonálna antikoncepcia má svoje vedľajšie alebo nežiadúce účinky. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Kava

    , Autor: Miriam

    Dobry deň pán doktor chcem sa spytat dnes som si dala kávu, Coca colu a asi o 20min na to tabletku prislo mi veľmi zle až tak na vracanie ale nezvracala som ani má neprehnalo nemalo to účinok na vstrebanie tabletky a riadne zaúčinkovala? Ešte som chcela napisat ku tomu minulému vytoku už prešiel a chcem sa spytat či môžem mat zajtra bez obáv pohlavný styk bez ochrany lebo zajtra mám poslednú tabletku v blistri a hovorim si preistotu sa spýtam či môžem hlavne kvôli tým problémom co som mala v posledných dňoch (vytok, ten pocit na zvracanie)

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, ak ste nezvracali ani nemali hnačku, účinok antikoncepcie je zachovaný. Ak nemáte momentálne žiadne ťažkosti, nevidím dôvod dodržiavať pohlavnú abstinenciu.

  • Prosim aj na toto odpoved

    , Autor: Tatiana

    Dobry deň pán doktor s priatelom sa nám vyskytol pri “prstovani” taký problém že po chvíli mal na prstoch krv nevieme z coho to môže byt či to má poškriabal tam alebo je to nejaký iný problém neskor keď sme pokračovali už to na prstoch nema. Odvtedy mám taký vytok slabočerveny vytok tak neviem teda či to je spôsobené aj tou možnou infekciou z analneho otvoru alebo kvôli tomuto prstovaniu.. naozaj mám veľmi strach z otehotnenia s priatelom si to nemôžeme dovoliť preto uzivam pravidelne antikoncepciu dakujem krasne za odpoved

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, ak užívate tabletky hormonálnej antikoncepcie, tehotná nebudete. Sliznica pošvy je niekedy citlivejšia a môže pri mechanickom trení, či už vrámci pohlavného styku, dôjsť k zašpineniu. Áno, môže to súvisieť aj s poškriabaním steny pošvy a prasknutím cievky. Nemusíte sa obávať. Pri akýchkoľvek ťažkostiach alebo nejasnostiach navštívte Vášho obvodného gynekológa.

  • Hnačka

    , Autor: Tatiana

    Pán doktor mám ešte jednu otázku je to blbe no ale mám taký problém ako sme mali s partnerom vo štvrtok ten analny styk tak navecer som mala slabšiu hnačku včera som nemala nič a dnes má 2x prehnalo už neviem či môže ist o nejaké zdravotné problémy alebo je to kvôli tomu analnemu styku ktorý bol dosť hlboký a mám si dat tabletku ale chcem sa spytat že ak má zase preženie či ju vôbec vstrebe? A kolko nemozem mať pohlavný styk bez ochrany radšej? Mám ešte jednu otázku že v ten deň sme mali s priatelom aj vaginalny styk niekoľkokrát po sebe ejakuloval mimo mna no možno raz do mna uzivam antikoncepciu pravidelne však tam nie je možnosť otehotnenia?

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, ak Vás intenzívne preženie 3 - 4 hodiny po užití tabletky hormonálnej antikoncepcie, jej účinnosť môže byť znížená a odporúča sa aj doplnková forma antikoncepcie (kondóm) popri užívaní hormonálnej antikoncepcie nasledujúcich 7 dní. Za predpokladu pravidelného užívania hormonálnej antikoncepcie je riziko tehotenstva malé. Počas pravidelného užívania hormonálnej antikoncepcie môžete mať nechránený pohlavný styk.

  • Energetické nápoje

    , Autor: Miriam

    Dobry deň pán doktor môžu sa piť občas energetické nápoje pri užívaní antikoncepcie? Neznižujú účinok? A ešte moja druha otázka je z pošvy mi ide pri predohre vlastne keď má priateľ “prstuje” číro-biely vytok s takými hrudkami akoby vlastne v tom čase ako sa ľudovo povie že keď som mokrá je to nejaký problém? Pretože vzdy som mala skôr číry vytok bez hrudiek

    Odpovedá: Gynekológ

    Dobrý deň, energetické nápoje neznižujú účinok hormonálnej antikoncepcie, ale ich konzumácia spolu s užívaním niektorých liekov, vrátane antikoncepcie, môže spôsobovať rôzne zdravotné problémy. Neodporúčam časté užívanie energetických nápojov. Čo sa týka výtoku z pošvy, vplyvom hormónov dochádza pri vzrušení u žien k vyplaveniu číreho alebo bieleho pošvového sekrétu, pošva tak reaguje na blížiaci sa pohlavný styk. Ak sú vo výtoku prítomné biele hrudky, aj keď nemáte ťažkosti, s najväčšou pravdepodobnosťou sa jedná o kandidózu alebo mykózu. Skúste si reealizovať vaginálne výplachy Cloginom alebo Rosalginom, užívajte vaginálne probiotiká večer pred spaním. Pri pretrvávaní ťažkostí navštívte Vášho obvodného gynekológa, ktorý Vám na základe výteru z pošvy nasadí potrebnú liečbu.