Moja 4 ročna dcerka sa stale pyta na zachod, ci uz cikat alebo kakat, no nič na zachode nerobi. Cez den chodi na zachod normalne, ked jej treba, ale popri tom sa pyta, aj ked jej netreba. Hlavne vecer pred spanim chodime "kakat" a "piškať" asi 20-krat a nic. Ona hovori, ze ju v brusku tlaci, ale nic nejde. Trva to asi tyzden. Mam este pockat ci sa to upravi, alebo je potrebne vyhladat lekara?

Odpovedá: Mgr. Miroslava Zimányiová
Môže sa jednať minimálne o viaceré veci:
V prvom prípade by to mohla byť taká tá detská hra pre večerným spánkom - ešte potrebuje cikať, kakať, piť, papať, dať pusinku..., len aby dieťa oddialilo odlúčenie od matky/rodičov...
V druhom prípade by sa mohlo jednať o to, že dieťa v tomto veku ešte nemusí dobre vedieť rozlíšiť, či má vetry alebo potrebuje kakať.
A v treťom prípade by sa mohlo jednať aj o určité ťažkosti s močením - nutkanie na močenie môže mať aj telesnú príčinu, teda je fajn skontrolovať moč alebo to konzultovať s vašou detskou lekárkou..