Budúce mamičky – hýbte sa a starajte sa o seba!

Budúce mamičky – hýbte sa a starajte sa o seba!
12.5.2017 v kategórii Infošky, autor Redakcia, foto: istockphoto.com

Tehotenstvo je špeciálne obdobie v živote ženy a každá žena ho prežíva inak. Pre budúcu mamičku je však dôležité, aby sa o seba starala a udržiavala sa v dobrej kondícii. Tehotenské cvičenia, masáže či terapie prispejú nielen k bezproblémovému priebehu tehotenstva, ale môžu uľahčiť aj samotný pôrod.

Ten správny čas, kedy by sa žena mala poobzerať po kurzoch cvičení pre tehotné, je druhý trimester.

Po období únavy a ranných nevoľností prichádza prílev energie, lukulské chúťky a bruško sa začína pomaličky zaobľovať.


„Budúcim mamičkám odporúčam napríklad fitlopty, pilates alebo obľúbenú gravid jogu, ktorú som aj ja naplno cvičila počas mojich dvoch tehotenstiev,“ hovorí Barbora Krchňavá Hanicová, fyzioterapeutka z Miracle štúdia.

Cvičením si budúce mamičky posilnia svaly chrbta, ktoré sú najmä v tomto období veľmi dôležité pre správne držanie tela, ale tiež prsné svaly a svaly panvového dna.

Správne prevedené cvičenie okrem iného uvoľňuje kĺby a rozprúdi lymfu. Vďaka tomu potom budúcim mamičkám nevznikajú opuchy, ktoré sú počas tehotenstva pomerne častým neduhom.

Tehotenské cvičenie je tiež zamerané na dýchanie, strečing a relaxáciu. 

Masáže uľavia od bolesti chrbta

V treťom trimestry, kedy už bruško krásne vidieť, sa niektoré tehuľky sťažujú na bolesť chrbta i nôh. Môžu mať bolesti v oblasti kostrče, niekedy sa objaví  aj inkontinencia.

Vtedy pomôže fyzioterapia pre tehotné, ktorá zahŕňa kvalitné masáže, cvičenia a príjemnú odbornú terapiu. Okrem toho, je začiatok tretieho trimestra ideálny na predpôrodnú prípravu.

„Budúce mamičky majú na výber širokú ponuku kurzov s pôrodnou asistentkou, s laktačnou poradkyňou, dulou, detskou novorodeneckou sestričkou, pôrodníkom, aromaterapeutkou alebo lektorkou nosenia bábätiek.

Zároveň sa môžu v krátkom čase dokonale pripraviť na pôrod,“ uvádza Barbora Krchňavá Hanicová.

Pôrod uľahčí vedomá príprava

Ku koncu tehotenstva by žena mala veľa relaxovať, dopriať si spánok alebo aj tehotenskú masáž. Veľmi osožné môže byť aj plávanie v čistom bazéne, chodenie na prechádzky a vedomá príprava na pôrod.

„Mamičky, ktoré sa na pôrod pripravujú – starajú sa o seba, cvičia a nechajú si poradiť od odborníkov, sú viac v pohode a dovolím si tvrdiť, že majú ľahší priebeh pôrodu,“ konštatuje  Barbora.

Tie, ktoré nemajú možnosť navštevovať kurzy cvičení, môžu siahnuť pošpeciálnych DVD na tému wellness cvičenie v tehotenstve a po pôrode, ktoré sú väčšinou urobené veľmi názorne a jednoducho. 

Keď sa nedarí otehotnieť

Vo fyzicky dobrej kondícii by sa mali udržiavať aj ženy, ktoré sa ešte len pokúšajú otehotnieť.

Mnohé páry, ktorým sa nedarí počať dieťa, hneď siahajú po radikálnych metódach.

„Ženám, resp. párom, ktoré trpia funkčnou sterilitou, dokáže často pomôcť metóda cvičenia podľa Mojžišovej alebo endokrin-hormonálna jóga,“ radí Barbora Krchňavá Hanicová a dodáva:

„Medzi alternatívne metódy na zvýšenie plodnosti patria napríklad aj terapia podľa tradičnej čínskej medicíny a to terapia jedlom, terapia akupresúrnych bodov či aromaterapia.“

Viac o týchto ako aj ďalších témach sa môžete dozvedieť na Rodinnom veľtrhu v nákupno-zábavnom centre Bory Mall, ktorý sa bude konať  počas víkendu 13. a 14. mája.

Okrem praktických rád tu nájdete aj veľa inšpirácií a nápadov – či už dieťa čakáte alebo ste už skúsenými rodičmi.