Bez raňajok deti nemajú energiu

Redakcia | 6. Aug 2019
Bez raňajok deti nemajú energiu

Viete o tom, že raňajkuje len 60% školákov? Raňajky sú pritom pre detský organizmus veľmi dôležité.

Obnovia v tele zásoby cukru, ktorého veľkú časť spotrebuje mozog v noci pri spaní. Je potrebné, aby sa deti naučili raňajkovať, ideálne do pol hodiny, od času, kedy vstávajú.  Stravovacie návyky sa vytvárajú už v detstve a vynechávanie raňajok u detí má za následok zvýšenú únavnosť v dopoludňajších hodinách a častejšiu konzumáciu prázdnych cukrov .

Rýchle rána a prázdne brušká

Všetci vieme, že rána bývajú v každej domácnosti rýchle a občas sa uchýlime aj k vete: kúp si niečo v školskom bufete.  Vzhľadom k ponuke väčšiny školských bufetov si radšej doma pripravte zásoby pre prípad, že nestíhate deťom raňajky pripraviť.

Prípadne si ich nachystajte už večer
napr. vo forme jednoduchého koláčika. Rôzne druhy cereálií a müsli, ktoré deti do mlieka milujú,  sú vhodné na prípravu rýchlych raňajok. Dodajú energiu a naplnia brušká. 

Tipy na raňajky pre deti : 

  • celozrnné pečivo s tvarohovou nátierkou, 
  • jogurt s ovocím, müsli a orieškami,
  • mlieko s cereáliami a müsli 
  • kaša – krupicová,
  • domáci koláčik 

Desiata do školy

Doplnenie energie počas dňa je pre školákov potrebné. Nepokoj, nesústredenosť a nervozita - aj to sú prejavy zníženej hladiny cukru. Mozog ho pre svoju činnosť potrebuje. 

Deti nad desiatou často ohŕňajú nos a prinesú ju domov nedotknutú. Pribaľte im vždy aj alternatívu, po ktorej siahnu, ak naozaj nemajú čas prehrýzť sa chlebíkom s nátierkou. Určite každý deň zabaľte aj ovocie a malú drobnosť, po ktorej môže siahnuť kedykoľvek, či už po obede, alebo v školskej družine. Müsli tyčinky sú záchranou aj prípade, ak vám doma chýba pečivo, ktoré by ste dieťaťu zabalili na desiatu. Dodajú rýchlu energiu a neobsahujú toľko cukru a prídavných látok, ako bežné sladkosti. 

Zdravá desiata: RECEPTY
Prečítajte si tiež:

Zdravá desiata: RECEPTY

Pitný režim školákov

Čo sa týka pitného režimu, ten trápi najmä rodičov detí na prvom stupni. Školáci im nosia domov plné fľaše, preto je vhodné sa s deťmi porozprávať o dôležitosti dopĺňania tekutín počas dňa. Odporúčame naučiť ich odpiť si z fľaše počas každej prestávky. 

Z času na čas im môžete spestriť pitný režim aj zdravými džúsmi a nápojmi.
Pribaľte im do tašky nápoj s ich obľúbenou príchuťou. 

Príležitosť pre Vás!

Máte chuť otestovať nové produkty, ktoré môžete ponúknuť svojim deťom na raňajky, alebo na desiatu?

Pridajte sa k nám do KLUBU MAMA a ja a TESTUJTE zdravé dobroty od Kauflandu. 

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: