Ľahšie to ide ľahšie
Projekt proti narastajúcej obezite detí.
Každé tretie dieťa v európskom regióne trpí nadváhou, pričom z toho každé štvrté má obezitu! Tak hrozivo znejú štatistiky. Slovenské deti podliehajú fenoménu konzumnej spoločnosti najmä pasívnym trávením voľného času a nezdravými stravovacími návykmi. Práve preto prichádza medzinárodná spoločnosť dm drogerie markt, predajca širokého sortimentu výrobkov v oblasti zdravia, krásy a wellness, s projektom Ľahšie to ide ľahšie, ktorého hlavným cieľom je vrátiť šport do škôl.
Do projektu sa mohli zapojiť žiaci piateho až ôsmeho ročníka všetkých základných škôl a osemročných gymnázií na Slovensku do 29. februára 2008. Záujem o projekt prekonal všetky očakávania, nakoľko k dnešnému dňu sa do projektu prihlásilo takmer 700 základných škôl a osemročných gymnázií. Vo veľkom finále, ktoré sa uskutoční v sobotu 31. mája 2008 v Bratislave, získa osem najzdatnejších školských družstiev zo všetkých krajov po 200 000,- Sk na nákup športového vybavenie a náčinia pre ich školu.
Kampaň si ďalej kladie za úlohu zlepšiť kvalitu života detí a predchádzať ich nadváhe. Na margo toho povedal Ing. Martin Podhradský, konateľ dm drogerie markt: „Deti sú naša budúcnosť, ich zdravie nám leží na srdci, a preto sme sa rozhodli kampaň zamerať práve na ne. Je jednoduchšie zmeniť životný štýl u dieťaťa ako u dospelého, ale zároveň je dôležité, aby si deti pestovali zdravý životný štýl už od raného veku.“
Firemná filozofia spoločnosti dm drogerie markt stavia ľudí a zdravie človeka do popredia. Firme sa v posledných rokoch podarilo posilniť pozíciu v oblasti zdravia, wellness a vyprofilovať sa tak medzi najsilnejšie spoločnosti na trhu. Dôkazom toho je rozširujúci sa sortiment v oblasti biopotravín a kontrolovanej prírodnej kozmetiky. Za najdôležitejšiu súčasť tejto stratégie je považovaná sociálna angažovanosť, v rámci ktorej aktuálne prebieha projekt Ľahšie to ide ľahšie, ktorý nadväzuje na úspechy minuloročnej kampane Ľahší život, ktorá finančne pomohla školám a občianskym združeniam sumou 1,8 milióna Sk.
Pre potreby projektu Ľahšie to ide ľahšie bolo nevyhnutné vypracovanie tréningového plánu pre deti. Na základe predchádzajúcej úspešnej spolupráce preto dm oslovila Zuzanu a Maroša Molnárovcov, absolventov FTVŠ UK a certifikovaných trénerov vrcholových športovcov, ktorí trénujú napríklad Ľubomíra Višňovského (hokejista LA Kings), Petra Podhradského (hokejista Metallurg Novokuzneck), Jána Lipianskeho (hokejista HK Nitra), Dominiku Cibuľkovú (tenistka), Rada Rančíka (basketbalista ČEZ Basket Nymburk), Martina Rančíka (basketbalista Climamia Bologna) alebo aj Patrika Polláka (slovenský reprezentant vo windsurfingu).
Molnárovcom ako aktívnym športovcom nie sú budúcnosť a zdravie našich detí ľahostajné, takže sa veľmi ochotne zhostili spolupráce na projekte Ľahšie to ide ľahšie a vypracovali pre školy cvičebné plány spolu s inštrukciami. Aj populárny hokejový obranca Ľubomír Višňovský okamžite po jeho oslovení pozitívne zareagoval a ochotne prisľúbil svoju účasť. Títo ľudia sú hlavnými športovými autoritami zastrešujúcimi podujatie. Okrem nich by mali projekt podporiť svojou účasťou na bratislavskom finále aj ďalšie známe športové celebrity, ako sú Ladislav Nagy, Dominika Cibuľková a iní, samozrejme, v závislosti od ich časových možností.
Priebeh súťaže
Ak sa škola rozhodla do súťaže zapojiť, jej povinnosťou je zostaviť 8-členné družstvo. Zloženie musí byť také, aby bolo z piateho, šiesteho, siedmeho a ôsmeho ročníka v tíme zastúpené jedno dievča a jeden chlapec. Škola si stanoví učiteľa, ktorý bude vedúcim tohto družstva. Prihláseným školám budú poštou postupne zaslané tri brožúry s cvičebnými zostavami, ktoré budú žiaci v mesiacoch marec až máj nacvičovať. Vedúci družstva bude dosiahnuté časy zapisovať a následne zasielať organizátorovi podľa inštrukcií v brožúrach. Organizátor bude vyhodnocovať výsledky, pričom si vyhradzuje právo ich kontroly priamo v školách. Finále sa uskutoční 31. mája 2008 v Bratislave, kde sa stretne 24 najlepších družstiev, po tri z každého kraja. Súčasťou veľkého finále bude aj exhibičné zápolenie medzi deťmi a vrcholovými športovcami. Súťažné disciplíny budú postavené na spomínaných cvičebných zostavách. Deti budú oproti profesionálnym športovcom vo výhode, keďže tí nebudú dopredu informovaní o predmete súťaže. Okrem toho čaká návštevníkov a súťažiacich bohatý kultúrny a zábavný program, ktorým budú sprevádzať Adela Banášová a Matej „Sajfa“ Cifra.
Zaujímavé výhry pre školy, ale aj účastníkov
Každá škola, ktorá v stanovenom termíne pošle záväznú prihlášku, získa značkovú futbalovú
a basketbalovú loptu. Osem najzdatnejších škôl z jednotlivých krajov získa 200 000,- Sk na nákup športového vybavenia a náčinia od hlavného partnera projektu spoločnosti Šport pro. Každý člen víťazného družstva navyše získa darčeky od spoločnosti dm a Šport pro, ako aj poukážku so zľavou 20 % na nákup v sieti predajní exkluzívneho športového oblečenia Šport pro. Všetky deti z družstiev, ktoré sa zúčastnia na bratislavskom finále, získajú priamo na podujatí tričká, šortky a športovú obuv.
Garant a hlavný partner projektu
Užitočnosť a dobrý cieľ tejto kampane si uvedomuje nielen vedenie spoločnosti dm drogerie markt. Záštitu nad podujatím prevzalo Ministerstvo školstva SR. Strategickým partnerom projektu sa stala sieť predajní exkluzívnych športových značiek Šport pro, ktorá na ponuku participácie zo strany dm reagovala okamžite veľmi ochotne, keďže už z minulosti má dobré skúsenosti zo spolupráce na podobných projektoch ako Ľahší život, príp. Babybonus.
Obezita ako trend modernej spoločnosti
To, že táto iniciatíva spoločnosti dm drogerie markt prichádza vhod, potvrdzujú aj hodnotenia Svetovej zdravotníckej organizácie i Úradu verejného zdravotníctva SR. Hlavným dôsledkom rastu obezity a nadváhy sú podľa týchto inštitúcií zmeny v sociálnom, ekonomickom a fyzickom prostredí. Úrad verejného zdravotníctva SR zhodnotil situáciu tak, že energetická nerovnováha sa u obyvateľstva prejavila v dôsledku zníženia fyzickej aktivity či zmien v stravovacích návykoch. Zároveň k tomu prispela zvýšená konzumácia energetických, ale na živiny chudobných jedál a nápojov spolu so zníženou konzumáciou ovocia a zeleniny.