Poradňa dojčenia a výživy

Poradňa dojčenia a výživy
6,234 otázok

Na všetky vaše otázky týkajúce sa dojčenia a výživy detí odpovedá pediatrička MUDr. Marta Špániková.

Viac informácií o odborníkovi sa dozviete tu. 

Poznámka: Poradne odborníkov nemôžu v plnom rozsahu nahradiť osobnú návštevu lekára či priamu intervenciu odborníka.

  • Ockovanie

    , Autor: Henka

    Dobry den, mam 4 mesacneho synceka, ktoreho nedavno ockovali do noziciek prevenarom 13. Hned na to sa mu na nozickach objavili cervene kruhy asi 10 cm a pluzgieriky s vodickou, teplotu mame 38. Detska doktorka nam povedala,ze s takou reakciou sa este nestretla a mame cakat. Je to v poriadku? Dakujem.

    Odpovedá: MUDr. Marta Špániková

    Presne takúto reakciu som ešte nevidela ani ja. Môže to byť reakcia na použitý dezinfekčný prostriedok, ktorým sestrička pred vpichom dezinfikovala kožu. Je to viac pravdepodobné ako reakcia na očkovanie, ke´dže sa to objavilo bezprostredne. určite je potrebné sledovať nie len miesto vpichu ale aj celkový stav dieťatka Ale to samozrejme nie len kvôli tejjto bezprostrednej reakcii ale vždy odporúčam sledovať správanie dieťatka, chuť k jedlu, teplotu po očkovaní.

Podobné otázky

  • mmr

    , Autor: odbornik2

    dobry den chcem vas poprosit o radu. dcerke 17 mesiacov som asi pred 2 tyzdnami nahmatala zdurenu uzlinku pod pravou rukou, bola som s nou lekara aten povedal ze radsej to dame sonograficky vysetrit. nakoniec sme dpolu s dr dospeli k tomu ze pred mesiacom bola ockovana do tejto rucicky na mmr. moze sa jednat o reakciu po ockovani. uzlina je asi vo velkosti hrasku. dakujem za informaciu dost sa bojim

    Odpovedá: MUDr. Marta Špániková

    Áno, je možné a aj dosť pravdepodobné, že zväčšenie uzlinky je reakciou po očkovaní. Je potrebné sledovať uzlinku a pri zväčšovaní znova konzultovať lekára eventuálne predsa len skontrolovať aj krvný obraz a sono uzlinky. Ak by to bola reakcia na očkovanie, je všetko v poriadku, iné problémy by uvedené vyšetrenia mali odhaliť. Malá uzlinka ako reakcia po očkovaní môže pretrvávať rôzne dlho.

  • 2 týždne po očkovaní

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň prajem. So synom sme absolvovali prvé očkovanie pred 2 týždňami vo veku 4,5 mesiaca. Očkovanie naša pediatrička posúvala z dôvodu, že syn je na spodnej hranici priberania a aj preto, že od 12. dňa jeho života rehabilitujeme z dôvodu hypotonie, ktorú mi diagnostikovali hneď po pôrode. (syn ležal 14 dní na JIS z toho 2 dni ventilovaný, pretože sa narodil so stridorom + sa pridružila globálna hypotonia a sťažená pôporodná adaptácia). Od očkovania prebehli 2 týždne. Malý má už 4. deň teplotu (37,2 až 37,8 - kolíše počas dňa) a dnes sa mu na nožičke vyhodil červený výsyp. Chcem sa spýtať, či aj po tak dlhej dobe to môže byť nežiadúca reakcia na očkovania a zároveň by som rada počuť Váš názor či ďalej očkovať v prípade synovej neurologickej diagnózy (nikto ma totiž neupozornil na riziká očkovania - prišla som na ne až po prvom očkovaní). Ďakujem veľmi pekne za odpoveď.

    Odpovedá: MUDr. Marta Špániková

    Teplota , ktorá vznikla až 8 dní po očkovaní už s očkovaním nesúvisí, jedná sa pravdepodobne o infekt. po štyroch dňoch je určite potrebné konzultovať lekára.
    U detí, u ktorých sa prejavia nejaké zdravotné problémy, hlavne aj v oblasti vývoja, vždy konzultujem neurologa, chcem vedieť aj jeho názor na zahájenie očkovania. V minulosti to bolo dôležitejšie ako teraz, preotže sa očkovalo inou očkovacou látkou, a pri niektorých diagnozach a prblémoch sa práve zložka čierneho kašľa vynechávala. Myslím, že keby bolo potrebné očkovanie odložiť, vyšetrujúci lekár by bol na to upozornil.

  • Neutichajuci plac

    , Autor: odbornik2

    Dobry den, chcem sa Vas spytat, dcerka mala po druhom povinnom ockovani (Hexa vakcinou) neziaducu reakciu - 5 hodinovy neutichajuci plac, nesla nijakym sposobom utisit. Po TBC ockovani mala 2 mesiace zahnisane ramienko a museli sme chodit na cistenie na plucne oddelenie. Myslite si, ze po takychto neziaducich reakciach na ockovanie je bezpecne dat dcerku zaockovat tretou davkou Hexa vakciny? Dakujem pekne za Vas nazor

    Odpovedá: MUDr. Marta Špániková

    Je to reakcia, pri ktorej sa pri ďalšom očkovaní vyžaduje zvýšená opatrnosť, očkovanie však nie je kontraindikované / nemožné/. Odporúčam očkovať v ambulancii pre komplikácie očkovania, ktoré sú v Košiciach, bratislave, Martine a pravdepodobne aj v Ban. bstrici. pred očkovaním sa dieťa na očkovanie pripraví / lieky, režim a podobne/, aby sa zabránilo vzniku nežiadúcej reakcie. .

  • Nečakaná reakcia

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň, pani doktorka, malú mi na TBC očkovali v nemocnici, nemala žiadnu reakciu. V 3mesiaci ju doktorka očkovala do oboch nožičiek, mala trošku teplotu, ale ráno bolo všetko v poriadku. o 6 týždňov sme išli na preočkovanie, ale malej z ničoho nič stvrdlo a sčervenelo až sfialovelo ramienko. Doktorka sa zhrozila, vytláčala jej to prstami bez rukavíc, išla jej odtiaľ len krv. Kázala nám dávať na to framykoín, ale malej to začalo modravieť. Veľmi sa o ňu bojím..., prosím poraďte, ďakujem

    Odpovedá: MUDr. Marta Špániková

    Je to pravdepodobne reakcia na očkovanie proti tbc, ktorá sa niekedy prejaví až neskôr, práve po prvom očkovaní proti ostatným detským chorobám. Odporúčam ešte pred pokračovaní v očkovaní konzultovať stav na detskom pľúcnom oddelení, eventuálne vyšetriť základné parametre imunity, hlavne krvný obraz.

  • preočkovanie v 6. roku života

    , Autor: odbornik2

    Dobrý deň, pani doktorka, prosím, chcem sa len optýtať na môjho už 7-ročného vnúčika, ktorý pre vysoké hodnoty asla /cca 900, 570/ nebol ešte preočkovaný v 6. roku trojkombináciou vakcíny. Minulý rok bol dlhšie na penclene a potom na homeopatikách. Teraz má aslo 570 /spred 3 dní odber krvi/, ináč nemá žiadne ťažkosti, niekedy trochu soplík, ale ten preliečime. Teraz má naordinované homeopetiká, žiaľ neviem názov, a v máji mu chce p. doktorka zaočkovať tú vakcínu. Chcem sa len opýtať, či pri tomto zvýšenom asle je možné dať túto vakcínu, či tam nehrozí nejaká zlá reakcia. Ďakujem za odpoveď.- Fabianová

    Odpovedá: MUDr. Marta Špániková

    Užívanie Penclenu ani zvýšené ASLO ako také nie sú príčinou, aby sa nepokračovalo v očkovaní. Žiadne nežiadúce účinky očkovania mu kvôli vami udávaným problémom nehrozia. Skôr je problém, ak nebude čo najskôr zaočkovaný.

Newsletter

Zaregistrujte sa do newslettra a získajte prístup k novinkám: