myslím, že triedy pre nadané deti maju svoje ZA a PROTI a je to na zváženie, či dieťa nadané zapísať alebo nezapísať do takej triedy. Niekedy to može byť velmi prínosné, hlavne ak je dieťa živšie, kedže nenútia deti sedieť len v lavici, prípadne si vyžaduje individálnejší prístup. Klad vidím aj v tom, že je tam menej detí, ale to može byť relatívne, lebo aj v dedinských školách býva menej detí.
Nevýhoda je snad v tom, že dieťa bude dochádzať a tým padom môže mať problem nájsť si kamarátov v dedine, kde budete bývať len krátko. Kamarátov chalan potrebuje, inak z neho budeš mať domaseda, alebo nebudeš robiť nič iné, len ho rozvážať po krúžkoch. Dalšia nevýhoda je to "škatulkovanie" a tiež je na zváženie, či bude mať kde po skončení 1. stupňa pokračovať ... velakrát totiž pre nadané deti maju triedy len do 4. triedy a potom tie deti končia v klasických triedach a maju problem sa začleniť, alebo na 8-ročných gymnáziách, čo však nie je vhodné pre každého - dieťa može byť nadané, ale nebude to vyslovene študijný typ, može skor praktik a tempo 8-ročného gympla može byť nan privela, a to napriek vysokému IQ.
Takže všetko treba brať komplexne a individuálne, poriadne si overiť školu na dedine (može byť aj velmi dobrá), alebo zvážiť aj kvalitnú klasickú školu v NR, prípadne aj tu pre nadané deti. Ale pozri si hlavne školské vzdelávacie programy jednotlivých škol, čo by ťa oslovilo - skladba predmetov, dotácie hodín, či maju posilnené jazyky, matematiku alebo informatiku, či ponúkajú nejaké zaujímavé aktivity, či chodia s deckami na rozne olympiády a sú úspešní, aká je jedálen, či maju vlastnú telocvičnu, čo robia v školskom klube ... vela napovedia články na ich stránke školy.