Veselé zúbky úspešne zavŕšili svoj tretí ročník
dm milionármi vďaka Veselým zúbkom
Úspešný sociálny projekt spoločnosti dm drogerie markt, pripravený v spolupráci s generálnym partnerom – značkou ODOL, zavŕšil svoj tretí ročník. Projekt zožal veľký úspech a zaznamenal obrovský posun vo vzdelanosti detí a ich rodičov v oblasti dentálnej hygieny. O záujme o Veselé zúbky a informácie, aké šíria, svedčí aj sledovanosť náučných zúbkových rozprávok a videoklipov k pesničkám, ktorá dosiahla na kanáli youtube za rok a štvrť od zverejnenia prvej zúbkovej pesničky takmer 2 milióny pozretí. Aj tento rok sa pod celkový úspech projektu podpísala zúbková hliadka v zložení Monika a Zuzka Haasové, Miro Jaroš, Robo Papp, Bystrík, Chyno a MUDr. Katarína Bartonková, ktorá na projekt aj tento rok odborne dohliadala.
“Po troch rokoch, tisíckach najazdených kilometrov, desaťtisícoch detí a rodičov, ktorí sa osobne zúčastnili nášho zúbkového školenia, osobných návštevách množstva materských a základných škôl môžem s radosťou konštatovať, že náš projekt naozaj mal veľký celospoločenský význam a priniesol svoje ovocie. Na jeho začiatku bola vzdelanosť detí aj ich rodičov v oblasti správnej dentálnej hygieny veľmi slabá, dnes si však deti už od útleho veku spievajú naše zúbkové pesničky, poznajú Zubožrúta, jednozväzkovú kefku, zubnú niť a dokonca aj medzizubné kefky. A nielen deti, ale aj ich rodičia, ktorí nás tento rok na našich podujatiach v mestách naozaj veľmi milo prekvapili svojimi vedomosťami. Som rada, že sme priniesli slovenskej spoločnosti projekt s takýmto významom a zásahom,” povedala Nicol Noseková, vedúca oddelenia marketingu dm drogerie markt Slovensko.
NOVÉ PESNIČKY A ROZPRÁVKY
Aby sa zužitkovali skúsenosti získané z prvých dvoch ročníkov a aby sa projekt posunul opäť vpred, boli v rámci tretieho ročníka pre deti a ich rodičov pripravené ďalšie veselozúbkové pesničky spoločne s rozprávkami, ktoré sa zaoberali špecifickými témami a išli do väčšej hĺbky danej problematiky. Rozprávka a pesnička Zubožrút tak približuje deťom dôvody vzniku zubného kazu, Zubné kefky zase všetko o zubných kefkách, Medzizubné kamarátky vysvetľujú použitie a veľký význam zubnej nite aj medzizubnej kefky, Zdravá strava je zase o tom, prečo je dôležité sa zdravo stravovať a piť čistú vodu a Trvalé zúbky zhrňujú všetkých osem krokov, ako sa o zúbky každý deň starať, aby boli vždy zdravé a veselé.
TRI FÁZY PROJEKTU
Aj tento rok sa projekt skladal z troch fáz. Prvá fáza odštartovala zverejnením zúbkových rozprávok, videoklipov a pesničiek na internete. Rozprávky, videoklipy a pesničky boli publikované v náklade
30 000 kusov aj na DVD a CD, ktoré v druhej fáze projektu dostali všetky materské a základné školy na Slovensku, pričom k dispozícii boli v rámci vernostného programu aj zákazníkom dm. Touto fázou tak boli oslovené všetky materské školy v SR s takmer 150 000 deťmi a všetky prvé stupne ZŠ na Slovensku s viac ako 200 000 deťmi.
Pre žiakov základných škôl bola pripravená aj motivačná súťaž, v rámci ktorej mohli pre svoju školu vyhrať zúbkový koncert a produkty v hodnote 2000 eur. Zapojenie sa do súťaže bolo veľmi jednoduché, stačilo do dm zaslať zúbkové video alebo obrázky inšpirované rozprávkami. Túto možnosť využilo 16 percent škôl v SR, z ktorých boli následne vyžrebované víťazné triedy – v každom kraji jedna. Zúbková hliadka tak osobne zamierila do Slatinských Lazov (BB kraj), Zemplínskej Teplice (KE kraj), Vranova nad Topľou (PO kraj), Zlatých Klasov (TT kraj), Gbeliec (NR kraj), Čimhovej (ZA kraj), Brezovej pod Bradlom (TN kraj) a Bratislavy (BA kraj).
V tretej fáze boli pre verejnosť pripravené Celoslovenské dni veselých zúbkov v Bratislave, Trnave, Nitre, Trenčíne, Žiline, vo Zvolene, v Prešove a Košiciach.
VESELÉ ZÚBKY A OCENENIA
Projekt Veselé zúbky získal aj dve významné ocenenia. Prvým z nich bolo ocenenie Via Bona Slovakia v kategórii Firemná filantropia – Dobrý partner komunity roka 2012. Ocenenie Via Bona Slovakia každoročne udeľuje Nadácia Pontis firmám za zodpovedné podnikanie a firemnú filantropiu. Veselé zúbky 2012 zvíťazili v danej kategórii spomedzi 23 prihlásených projektov. Druhým bolo ocenenie PROKOP 2013 – najlepšie PR projekty na Slovensku, a to za 1. miesto v kategórii Event PR.
VESELÉ ZÚBKY
Zlý stav detského chrupu je spôsobený najmä nedôslednosťou rodičov a zlou výchovou v oblasti dentálnej hygieny. Základom zdravých zubov je zvládnutie správnej techniky čistenia a celkovej starostlivosti o chrup. V prípade detí starostlivosť závisí od ich rodičov a od toho, ako sa o ich zúbky starajú či nestarajú. Cieľom projektu Veselé zúbky preto bolo zaujímavou a hravou formou vzbudiť v deťoch záujem o čistenie zúbkov a prostredníctvom nich aj ich rodičov, ako sa o detské zúbky starať tak, aby boli vždy zdravé a veselé. Lebo práve rodičia sú tí, ktorí vytvárajú správne či nesprávne návyky u detí a ovplyvňujú to, či ich dieťa má, alebo nemá kazy. Na dm youtube kanáli Veselé zúbky tak nájdete Inštruktážne zúbkové video, rozprávky Zubožrút, Zubné kefky, Medzizubné kamarátky, Zdravá strava a Trvalé zúbky, ako aj videoklipy k šiestim zúbkovým pesničkám.
Link na dm kanál Veselé zúbky
https://www.youtube.com/channel/UCxESvciNe8jkL1fQBmG-9Dw
Všetky informácie o projekte, ako aj rozprávky a pesničky nájdete na www.veselezubky.sk