Tipy pre získanie sexi bruška po pôrode

23.10.2011 v kategórii Mama, autor Miroslava Miková, foto: istockphoto.com

Ako získaž po pôrode sexi bruško?

Priviedli ste na svet človiečika, ktorého nadovšetko milujete. Robíte všetko preto, aby bábätku nič nechýbalo. Keď vám zostane čas, pozriete do zrkadla.  S tým, čo vidíte, nie ste vôbec spokojná. Schudli ste, ale bruško zostalo. Hormonálne zmeny v tehotenstve, nedostatočný spánok, dojčenie a strata elasticity pokožky, sú zodpovedné za ukladanie tuku v brušnej oblasti. Otázka znie, ako sa tuku zbaviť a získať pevné bruško? Skúste sa inšpirovať nasledovnými tipmi.

Tajomstvo pekného bruška je ukryté v správnych potravinách!

Najdôležitejšie je pri redukcii brušného tuku postupovať racionálne. Ak ste čakali zázrak na počkanie, sklameme vás. Bez pestrej stravy, pohybu a najmä trpezlivosti to nepôjde.  Pohybu budete mať pri bábätku viac ako dosť, ale bez posilňovacích cvikov na bruško vysnívaný výsledok nedosiahnete. Trpezlivosť je dôležitá, lebo chudnutie v oblasti bruška je najťažšie, ale dosiahnuteľné! Nezabúdajte, že dojčenie je skvelé nielen pre bábätko, ale aj pre vás. Pomáha pri strate tuku nadobudnutého počas tehotenstva. Ak môžete, dojčite!

Ak ste sa rozhodli, že sa so spevňovaním bruška nebudete ponáhľať, neskôr to môže byť oveľa náročnejšie. Prečo sa oplatí nezaháľať? Sebavedomá a najmä zdravá mamička je zároveň šťastnou mamičkou. Cíti to i jej bábätko. Preto, hor sa do toho! Čím skôr, tým lepšie.

Predtým ako sa pustíte do revízie chladničky, ujasnite si pravidlá. Hladovka nie je riešením a nemá dlhodobú úspešnosť. Jedzte pravidelne (ideálne 5 až 6-krát denne) vhodne zložené jedlá a pite dostatok tekutín. Chudnutie si vyžaduje dostatok športovej aktivity i oddychu. Ešte jedna dôležitá pripomienka - Nedojedajte po bábätku!

Čo by mal obsahovať váš jedálny lístok?

Jedno z tajomstiev štíhleho bruška spočíva v konzumácii ovocia, ktoré obsahuje látky menom ANTOKYÁNY. ANTOKYÁNY patria do kategórie FLAVONOIDOV a zodpovedajú za farebnosť ovocia a zeleniny. Okrem pestrého spektra pozitívnych účinkov na ľudský organizmus sú schopné pozitívne pôsobiť na tuk, ktorý sa ukladá na brušku. Najbohatšou zásobárňou sú hrozno, jahody, čučoriedky, maliny a višne. Ovocie si doprajte v dopoludňajších hodinách a jedzte ho pravidelne, ale s mierou.

Z mliečnych výrobkov by ste sa mali zamerať na konzumáciu nízkotučných produktov v množstve asi troch porcií denne. Doprajte si nízkotučné biele jogurty, syry a acidofilné produkty, ktoré vám pomôžu s trávením. Majte na mysli, že telo potrebuje i nasýtené tuky, takže nízkotučným produktom povedzte – áno, mliečnym výrobkom bez tuku – nie!

Ďalšou účinnou zbraňou nápomocnou pri získavaní ladných kriviek je draslík. Nájdete ho v pomarančovom džúse, banánoch, strukovinách, sóji, kapuste, slnečnici, lieskových orieškoch, zemiakoch a špenáte. Draslík je pomocníkom pri odstraňovaní škodlivých látok z organizmu a nevyhnutný pre premenu glykogénu („nepoužitá“ glukóza uložená v pečeni a svaloch) na glukózu. Proces funguje tak, že pri nízkej hladine cukru v krvi organizmus siahne po zásobách glykogénu, ktorý draslík premení na glukózu. Vďaka tomu sú bunky dostatočne zásobované glukózou medzi jednotlivými jedlami. Draslík je známy odvodňovacími účinkami a pomôže vám i vtedy, ak vás trápi zadržiavanie vody v organizme.

Čo by mala ďalej obsahovať vaša strava? Predovšetkým potraviny bohaté na bielkoviny (kuracie prsia, morčacie mäso, vaječné bielka) a celozrnné produkty (hnedá ryža, celozrnné obilniny a celozrnná múka).

Bielkoviny disponujú niekoľkými výhodami – zasýtia, organizmus potrebuje na ich spálenie viac energie ako je tomu pri tukoch a cukroch a čo je najhlavnejšie, potraviny na báze aminokyselín (základné stavebné prvky bielkovín) sú menej kalorické. Je dokázané, že ak človek konzumuje dostatok bielkovín, dochádza k efektívnejšiemu spaľovaniu tuku a existuje predpoklad, že stratené kilogramy sa nevrátia. Vo svojom jedálničku preferujte zásadne bielkoviny! Zdroje bielkovín živočíšneho pôvodu kombinujte s maxi porciou zeleniny.

Celozrnné produkty sú vhodné z viacerých dôvodov. Jedným z nich je fakt, že obsahujú horčík a chróm. Zásluha týchto dvoch prvkov na chudnutí je naozaj citeľná. Bojujú proti stresovému hormónu menom KORTIZOL, pôsobením ktorého sa tuk ukladá na brušku (ak ste stresovaná, organizmus vylučuje viac KORTIZOLU, ktorý spomalí metabolizmus. Môžete jesť rovnako, ale priberiete viac, ako keď ste v pohode). Okrem toho chróm ovplyvňuje hladinu inzulínu zodpovedného za prenos cukru do buniek.

Nezabúdajte na nenasýtené tuky obsiahnuté v orechoch, olivách, horkej čokoláde alebo ľanovom oleji. S regulovaním úrovne cukru v krvi, ktorý je hlavným dôvodom priberania, pomáhajú omega-3 mastné kyseliny, ktoré nájdete v treske, lososovi, sardinkách, makrelách, tuniakovi alebo vlašských orechoch.

Za nápoj vhodný pre redukciu brušného tuku sa považuje zelený čaj, ktorý obsahuje mnoho cenných látok. Pre štíhlu líniu majú význam najmä KATECHÍNY. Pre pitný režim využívajte pramenité vody, nesladené bylinkové čaje alebo s mierou riedené ovocné šťavy.

Pre pevné bruško je dôležité cvičenie a spánok

S pohybom a cvičením začínajte postupne. Poraďte sa s lekárom, aby ste si nespôsobili komplikácie. Najskôr si doprajte chôdzu a nenáročné pohybové aktivity. Neskôr môžete prejsť na náročnejšie aeróbne druhy pohybu a kombinovať ich s precvičovaným brušných svalov. Najideálnejším cvičením pre pevné bruško sú „skracovačky“. (Poznáme ich všetky, ale nezaškodí stručné zopakovanie?) Ľahnite si na chrbát, pokrčte nohy tak, aby boli chodidlá na zemi. Dajte ruky za hlavu a s výdychom zodvihnite trup, s nádychom sa vráťte do pôvodnej polohy. Spočiatku cvičte 3 série po dvadsať opakovaní a postupne zintenzívňujte. Šikmé brušné svalstvo precvičíte dvíhaním trupu do strán. Cvičte aspoň trikrát do týždňa.

Spánok je pre mamičku veľmi dôležitý. Väčšina však skĺzne do stavu, že počas spánku svojho dieťatka dobieha zameškané. Napriek všetkým povinnostiam skúste chvíľku venovať sebe a oddýchnuť si. Ideálny čas na relax je počas spánku dieťatka. Nedostatočný odpočinok spôsobuje únavu a podráždenosť, ktorú mamičky kompenzujú jedlom.

Milé mamičky, podeľte sa s nami o svoje tajné zbrane, ktoré vám pomohli!