Spánkom proti chorobe

Spánkom proti chorobe
27.12.2016 v kategórii Mama, autor redakcia MAMA a ja, foto: istockphoto.com

Naštartujte svoju imunitu počas spánku!

Spánkom najlepšie zregenerujete svoj organizmus

Dostatočne dlhý čas na spánok poskytuje organizmu možnosť regenerácie a napravenia poškodení, ktoré vznikli počas náročného dňa. Kvalitný spánok je súčasťou zdravého životného štýlu, preto by sme si ho nemali kaziť neskorou večerou.

Posledné jedlo je vhodné zjesť 2 až 3 hodiny pred spaním, inak organizmus nedokáže  jedlo dostatočne stráviť. Škodí to tráviacim orgánom, srdcu aj pečeni. Spánok pred polnocou podporuje detoxikáciu organizmu.

Koľko hodín by sme mali ideálne spať?

Ľudia pracujúci v kanceláriách s oknami a vytiahnutými žalúziami potrebujú v noci spať v priemere o 46 minút dlhšie oproti tým, ktorí pracujú v miestnostiach s minimom prirodzeného svetla, údaje svojich pozorovaní poskytol Journal of Clinical Sleep Medicine.

Ak teda pracujete v malej, zatemnenej miestnosti, aj vy potrebujete dostatočne dlhý spánok, vyskúšajte teda extra porciu slnečných lúčov počas rána. Ak máte možnosť, absorbujte svetlo počas cesty do práce, ak slnko nesvieti, vytiahnite rolety, prípadne si doprajte extra porciu kávy či zeleného čaju. To vás vzpruží počas dňa a cez noc si zase viac oddýchnete, aspoň to tvrdia odborníci.    

Prečítajte si: Viete ako relaxovať tak, aby si vaše telo naozaj oddýchlo?

Naštartujte svoju imunitu počas spánku – nielen túto noc, ale aj počas ďalších nocí, keď vonku zúri chlad a z každej strany na vás niekto kýcha či kašle, teda v čase chrípkovej sezóny. Recept je jednoduchý – potrebujete spať primerane dlhý čas.

Vedci zistili, že spánok by mal trvať približne 7 hodín a 38 minút. Podľa poslednej americkej štúdie totiž ženy, ktoré spali dostatočne dlhý čas, boli priemerne o 5 dní menej choré ako tie, ktoré spávali v noci menej ako 6 hodín, ale aj tie, ktoré holdovali spánku viac ako 9 hodín.