Detský svet v Hypernove
PR článok: Najväčšia predajňa Hypernova v bratislavskom obchodnom centre Avion otvorila Detský svet.
Spoločnosť Ahold Retail Slovakia k. s., ktorá na slovenskom trhu prevádzkuje reťazec 22 hypermarketov pod značkou Hypernova a 3 supermarkety Albert, pripravila v spolupráci so spoločnosťou Procter & Gamble pre zákazníkov svojej najväčšej predajne v bratislavskom obchodnom centre Avion jedinečné riešenie ponuky všetkého sortimentu určeného deťom vo veku 0 – 4 roky pod názvom „Detský svet“. Slávnostné otvorenie sa uskutočnilo 15. augusta 2008 o 14:00 za účasti obchodného riaditeľa Bohdana Špičku zo spoločnosti Ahold Retail Slovakia k. s. a pána Viliama Tršku, riaditeľa spoločnosti Procter & Gamble Slovakia.
S cieľom získať dostatok priestoru bola pôvodná plocha určená na detský a dojčenský tovar rozšírená o časť plochy predtým vyhradenej oblečeniu. Takto získaný priestor sa potom opäť prerozdelil medzi všetky vybrané skupiny detského a dojčenského tovaru, ktorý bol zaradený do nového konceptu „Detský svet“.
V oddelení „Detský svet“ teraz nájdu mamičky i oteckovia a ich najbližšia rodina či priatelia všetko, čo pre svoje dieťatko potrebujú, či už ide o novorodeniatko, dojča, batoľa, alebo o 3 – 4-ročné dieťa. Ponuka je usporiadaná podľa výsledkov štúdie nákupného správania do niekoľkých blokov, ktoré spolu logicky súvisia, ako napríklad detské plienky a čistiace obrúsky, detské mlieko a výživa a pod. Celá kategória ja navyše rozdelená do niekoľkých tematických blokov: „nakŕm ma“ = všetko na nasýtenie dieťatka, „prebaľ ma“ = všetko na prebalenie dieťatka, „okúp ma“ = všetko na ošetrenie pokožky dieťatka, „obleč ma“ = všetko na oblečenie dieťatka a nakoniec „spím a cestujem“ = všetko na okúpanie a odpočinok dieťatka alebo na cestovanie s dieťatkom.
Každý z týchto blokov má svoje vlastné grafické označenie v podobe kresleného symbolu a fotografie, ktoré najlepšie charakterizujú daný sortiment. Toto označenie je na regáloch umiestnené nielen čelne, ale aj v smere chôdze, čo pomáha zlepšiť navigáciu a orientáciu spotrebiteľa v celom oddelení. Vyššie uvedené skutočnosti boli jedným z hlavných cieľov projektu, ktorý znel:
„Vytvoriť nákupné prostredie, v ktorom sa budú spotrebitelia ľahko orientovať a cítiť sa uvoľnení vďaka dostatočnému priestoru a prehľadnému a logickému usporiadaniu sortimentu vrátane umiestnenia detského kútika priamo na predajnú plochu hypermarketu.“
A práve umiestnenie detského kútika priamo na predajnú plochu hypermarketu je úplne jedinečným riešením, ktorým sa tento projekt viditeľne odlišuje od ostatných hypermarketov na slovenskom trhu.